צבי סופר | יום כ' אייר ה׳תש״פ 14.05.2020

השליח יזם מדורה וירטואלית; השוטרים השביתו השמחה

הרב יצחק גרוזמן, שליח חב"ד בראשון לציון, הגה השנה בצל היציאה מ'משבר קורונה', רעיון מבריק: מדורה וירטואלית על גג ביתו שתביא את השמחה לתושבי העיר הצופים מהמרפסות • דווקא את המשטרה, הרעיון לא הלהיב במיוחד: שוטרים פרצו לביתו, ועצרו את החגיגה. ואיך מגיבים במשטרה?
השליח יזם מדורה וירטואלית; השוטרים השביתו השמחה
השביתו השמחה: משמאל: השליח הרב גרוזמן בעת האירוע


הרב יצחק גרוזמן, שליח חב"ד בראשון לציון, הגה השנה בצל היציאה מ'משבר קורונה', רעיון מבריק: מדורה וירטואלית על גג ביתו שתביא את השמחה לתושבי העיר.

התכנית פעלה כמתוכנן: בסביבות השעה 20:00 בערב ל"ג בעומר, 'הדליק' השליח את המדורה שמוקמה על גג חצר ביתו בנקודה המשקיפה על רדיוס רחב בסביבה.

הוא החל בתכנית שכללה דברי תורה, שירה וזמרה ומסרים מועדדים לתושבים במרפסות הבתים, באמצעות מערכת כריזה.

עד לפריצת השוטרים, השמחה התנהלה כמתוכנן: השליח הרב גרוזמן מפזז לצד ה'מדורה הוירטואלית'

 

מספר הרב גרוזמן ל-COL: 

"התחלנו את התכנית קצת אחרי השעה 20:00 בערב. מדובר במבנה קרשים המואר בגופי תאורה ומביא מחזה יפה של מדורה - למרחקים. המסר שלנו הוא דווקא לעודד את הישארות התושבים במרפסות הבית, ושלא יצאו לרחובות. 

מוסיף ומתאר הרב גרוזמן את האירועים: "בסביבות השעה 21:00 פרצו שוטרים לביתי ללא הודעה מוקדמת, שברו את מנעול הכניסה, והורו על הפסקת האירוע באופן מיידי, למרות כל ההסברים.

המנעול שנפרץ בביתו של השליח

 

תושבים רבים קובלים על השבתת השמחה באופן כה ברוטלי".

*

COL ביקש את תגובת המשטרה לאירוע החריג. ממשטרת ישראל נמסר:

"השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה ובמוקד העירוני מתושבי המקום שהתלוננו על רעש חזק מאוד מרמקולים שהוצבו במרפסת דירת הגג.

"עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, דפקו השוטרים על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו. השוטרים ניסו בנוסף להתקשר לבעל הדירה, כרזו לעבר האנשים ששהו במרפסת באמצעות ניידת המשטרה וסימנו לעברם באמצעות פנסים, אך זכו להתעלמות מוחלטת."

"השוטרים נאלצו לפרוץ את דלת הבית על מנת להפסיק את הרעש ולמרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה והפסקת הרעש, ללא מתן דו״חות."

הרב יצחק גרוזמן מגיב על גרסת המשטרה:
"התגובה היא לא נכונה, מוסיפים חטא על פשע. על הטענה שהפעילו הכריזה, ולכן נאלצו לפרוץ פנימה. הם לא הפעילו הכריזה, אם היו מפעילים כולם בשכונה היו שומעים את זה, כולל אני.

"לגבי הטענה שפרצו את הדלת כי דפקו בדלת ואף אחד לא ענה, יכול להיות, אבל אף אחד לא שמע כי היינו בקומת הגג והיתה שם מוזיקה... אולי  קצת היתה חריגה ברעש, אבל הם היו צריכים לבקש להנמיך את הווליום, ואסור היה להם להפסיק את האירוע.

"במקרה הכי גרוע מבחינתם, יכלו גם להוריד את המפסק הראשי, שנמצא לפני הדלת שאותה פרצו בברוטליות. תגובת השטורים היתה לא פרופורציונלית לממדי האירוע.

"היום השוטרים מתעדים הכל, ניתן לבדוק את זה בקלות", מסכם הרב גרוזמן.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.