מערכת COL | יום כ' אייר ה׳תש״פ 14.05.2020

קידוש ה' בביתר עילית: כינוסי '100מרפסת' ברחבי העיר

באירוע חסר תקדים וקידוש ה' נחגגו ב-100 נקודות בעיר ביתר עילית, כנסי '100מרפסת' לכבודו של רשב"י, בהשתתפות כלל תושבי העיר ממרפסות בתיהם, עם 'תורה תפילה וצדקה', קבלת מלכות שמיים ומופע קידוש ה' שטרם נראה כמותו • משאית השמחה הסתובבה בעת הכנסים והוסיפה שמחה והתרגשות
קידוש ה' בביתר עילית: כינוסי '100מרפסת' ברחבי העיר
100 נקודות בכל רחבי העיר ביתר: כנס '100מרפסת' (צילום: יוסי שוואב, מיקי שפיצר)

האתגר שציפה למארגני תהלוכת ל"ג בעומר השנה, היה גדול: כיצד להביא את הכנס הגדול שנערך מידי שנה בל"ג בעומר, לפתחם של אלפי ילדי העיר?

בישיבה מקדימה שנערכה בלשכת ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ורל"ש לשכתו ר' יהודה דייטש, בהשתתפות המארגנים מידי שנה, מנהל בית חב"ד הרב יעקב טורנהיים, נציג ועד הקהילה ר' חיים גרינברג, הרב מנחם מענדל כהן מנהל התלמוד תורה בכפר חב"ד, הרב מני רוט והרב שמריהו בוטמאן, ונציג חב"ד בביתר חבר המועצה ר' משה כהנא, הוחלט לרגל המצב המיוחד והרגישות בתקופת ה'יציאה ההדרגתית ממשבר קורונה', על תכנית תקדימית של '100מרפסת', שתביא את הכינוס ל-100 נקודות הפזורות בכל רחבי העיר. 

בבסיס הרעיון, שעליו ראש העיר סמך את ידיו - היה המסר החינוכי החשוב בימים אלו: התושבים חוגגים ממרפסות הבית, ונמנעים מהתקהלות מיותרת ברחובות.

חברת 'טיפ' הפקות' בראשות ר' מוטי רבינוביץ', לה נסיון רב בהפקת אירועים בעיר ביתר, נבחרה להוביל את ביצוע המהלך המורכב והלא שגרתי. קופ"ח 'מאוחדת' - להיות בריא ולהשאר בריא' - השומרת על קשר חם והדוק עם קהילות חב"ד ברחבי הארץ, העניקה חסותה לאירוע.

לכל נקודה של '100מרפסת', הגיעה מבעוד מועד מערכת הגברה עוצמתית, תכנית הכינוס המלאה, שהוקלטה בהשקעה גדולה באולפן הקלטות מקצועי, ערכת בלוני הליום להפרחה - והוראות הפעלה.

העירייה מצידה עמלה על תכנית מפורטת ומיוחדת, שתתן מענה לתושבים "להשאר בביתר - ולהרגיש במירון". מסכי ענק הוצבו במספר נקודות איסטרטגיות חולשות לכיוון מרפסות רבות בעיר, ועליהן הוקרנו מעמדי ההדלקה בשידור חי - היישר ממירון הסגורה והמסוגרת.

בנוסף, משאית השמחה של העירייה הסתובבה החל משעות הבוקר בכל רחבי העיר, כשעליה בעל המנגן הנודע זאנוויל וינברגר, ולצידו אמן הקלידים והמוזיקה החסידית, ר' אלאור וולנר, עם בנו על הקלרינט.

• 

לכל בית בעיר ביתר, הגיעה חוברת גליון מהודרת ועליה תכנית התהלוכה המפורטת, לצד מספרי הגרלה שיושמעו בו זמנית מכל 100 מערכות הכריזה במרפסות העיר.

כשעה ומחצה לפני התחלת הכינוס, הסתובבה 'משאית השמחה' ועליה מארגני התהלוכה, כשבעקבותיה שיירה ספונטנית של רכבים בהנהגתו של שליח חב"ד בכרמי צור הרב דוד רוזנפלד, עם מוצגים של 'עשרת המבצעים' הקדושים, עליהם עורר הרבי.

המשאית יצאה לדרכה, ברוב שירה וזמרה כשעליה גם נערכה 'חלאקה' לילד בן 3. המשתתפים רקדו ופזזו לעיני תושבי העיר שצפו מהמרפסות, והיו גם שהגיבו בריקוד במרפסת, וגם ברחובה של עיר.

ליד ביתו של מד"א קהילת חב"ד בביתר, הרב אשר לעמיל הכהן, נעצרה המשאית, כאשר הרב כהן מעניק את ברכתו לתושבי העיר ומשתתפי התהלוכה.

בשעה 17:00 בדיוק, החלה תכנית זהה לבקוע מ-100 נקודות בעיר בו זמנית. התכנית כלל את מהלך הכינוס כולו, באופן זהה לכינוס הגדול והמרכזי שנערך מידי שנה בעיר ביתר.

בתום התכנית, לאחר תורה, תפילה צדקה וסיפור מיוחד, ברכת רב העיר החדש הרה"ג חיים ווייס, אמירת ה'פסוקים' מטעם נציגי מגוון תלמודי תורה בעיר, ו'קבלת מלכות שמים' של כל ילדי העיר - הפריחו בעת ובעונה אחת בלונים מכל 'מאה כינוסי המרפסת' לשמים, עם בקשה נפשית לקב"ה: "חוס על בניך, והבא במהרה את משיח צדקינו, כי כלו כל הקיצין!"

• 

בית חב"ד ביתר עילית בראשות הרב יעקב טורנהיים מקדיש תודה מיוחדת לראש העיר מאיר רובינשטיין ולעוזרו הרל"ש ר' יהודה דייטש, לחברת 'טיפ הפקות' שעמלה על המבצע הלוגיסטי המורכב, לקופ"ח 'מאוחדת' שהעניקה בלב חפץ חסותה למבצע, ולכל המארגנים והמשתתפים בכינוס הענק לכבודו של רשב"י.

תודה מיוחדת עבור התורמים הנדיבים להגרלות: ר' יוסי רייניץ מחברת 'רייניץ ביטוחים' על תרומת 3 זוגות אופניים יוקרתיות, לנדיבים ר' שניאור הניג ור' שניאור וינפלד על תרומת סטים של ספרי קודש, ולר' בעז בק מ'צעצועי שטראוס' על תרומת ה'טרמפולינה' ולשאר התורמים הנכבדים לתהלוכת הקודש לכבודו של רשב"י. 

צפו בוידאו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.