כתב COL | יום כ' אייר ה׳תש״פ 14.05.2020

דרמה בימין: רפי פרץ מצטרף לקואליציה ומתפצל מ'ימינה'

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ פורש מ'ימינה' ויחתום היום (חמישי) על הסכם קואליציוני, בתמורה לקבלת התיק מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים • תגובת קשות במפלגת 'ימינה' למהלך. סמוטריץ': "הולך בראש גאה לאופוזיציה. נתניהו החליט מהרגע הראשון שהוא לא רוצה אותנו שם. יבקש להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שחתם על "הסכם היסטורי" 
דרמה בימין: רפי פרץ מצטרף לקואליציה ומתפצל מ'ימינה'
בימים יפים יותר: ראשי מפלגת 'ימינה' והחרדים בפגישת תיאום בלשכת נתניהו (צילום: לע"מ)

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ סגר עם הליכוד ויחתום היום (חמישי) על הסכם קואליציוני, בתמורה לקבלת התיק מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים. 

תגובות קשות במפלגת 'ימינה' על המהלך הדרמטי, שלמעשה מבודד את מפלגת ימינה מחוץ לממשלה, ומותיר אותה על ספסלי האופוזיציה מימין, לצד מפלגות השמאל והרשימה הערבית המשותפת.

בליכוד: "תם עידן בנט"

בליכוד הגיבו בחריפות להאשמות של 'ימינה' על המהלך לפירוק הרשימה, ומפנים אצבע מאשימה לכיוונו של נפתלי בנט: "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו, בבחירות מועד א׳ בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג׳ – רק בגלל כיסאולוגיה – בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות. תם עידן בנט".

המהלך נרקם בימים האחרונים. יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ נפגש פעמיים ביממה האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע אפשרות שייכנס לממשלה לבדו בלי יתר נציגי מפלגת ימינה. 

הרב פרץ ששימש עד כה כשר החינוך נועד אמש לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו במעון הרשמי בבלפור, ובשעות הקרובות הוא צפוי לחתום על הסכם קואליציוני עם הליכוד.

בכך הוא מפרק את השותפות של 'הבית היהודי' עם 'הימין החדש' ו'האיחוד הלאומי' שהתמודדו כמפלגת 'ימינה' בבחירות האחרונות.

בתגובה למעשה, הזדרזה סיעת 'ימינה' הבוקר והגישה בקשה לוועדה המסדרת של הכנסת להתפצל מפרץ. "מאחלים לו בהצלחה", הוסיפו.

ככל הנראה, מדובר בהשלמת סבב ניצחון פוליטי של נתניהו על בנט, יריבו משכבר הימים.

נפתלי בנט, תוקף הבוקר בחריפות את נתניהו:

"נתניהו בחר לשחרר מחבלים, יירט כל חוק להגבלת בג"צ, הצביע בעד ההתנתקות ארבע פעמים, מסר את חברון לערפאת, מינה את אהוד ברק לשר הביטחון ואת ציפי לבני לשרת המשפטים – וגם הפעם הוא בחר בדרך הזאת", עם זאת הוא מדגיש כי "אני מכבד את ראש הממשלה נתניהו. יש לו זכויות רבות, אך הוא זקוק למצפן ערכי לאומי חזק לצדו".

יו"ר 'עוצמה יהודית' - שנותר מחוץ לכנסת, איתמר בן גביר מגיב למהלך: "מי שדחק את רפי פרץ לתקוע סכין בגב בשותפיו הפוליטיים בפעם הראשונה, שלא ילין כשהוא מאמץ את השיטה בפעם השנייה. בנט, שקד וסמוטריץ, אם היה חיבור אמיתי הייתה ממשלת 61 אבל אתם העדפתם לפלג. מקווה שעם ישראל לא ישלם את המחיר".

בצלאל סמוטריץ', הגיב הבוקר על מהלך צירפו של פרץ לקואליציה:

אני הולך בראש מורם לאופוזיציה. אני חושש מאוד שנתניהו, שמבין שאלו ימיו האחרונים בראשות הממשלה, יבקש להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שחתם על "הסכם היסטורי" ו"עיצב את גבולות הקבע של מדינת ישראל".

"הרכב הממשלה הנוכחי שהוא בנה נוח לו מאוד כדי לעשות את זה. לכן מהרגע הראשון הוא החליט שהוא לא רוצה אותנו שם. הוא לא ניהל איתנו משא ומתן אפילו למראית עין. לא קיים ולו פגישת משא ומתן אחת. הסתפק בכמה טלפונים בשביל הפרוטוקול ושלח לנו הצעות מגוחכות דרך התקשורת."

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.