צביקה קעניג | יום י"ט אייר ה׳תש״פ 13.05.2020

"פי 4 מכל שנה": כך מסכמים בצעירי חב"ד את התהלוכות

מגבלות הקורונה הציבו קשיים על קיום התהלוכות המסורתיות של חב"ד בארץ, אבל השלוחים וצאגו"ח לא וויתרו. התוצאה הייתה משתלמת. צפו בתיעוד
עריכת וידאו: מאיר כהן. צילומים: דביר בלומשטיין ובאדיבות צעירי חב"ד

בצעירי אגודת חב"ד מסכמים הבוקר בסיפוק רב את אלפי התהלוכות שהתקיימו בכל רחבי הארץ בל"ג בעומר לרגל יום הילולת רשב"י, כתקנתו הקדושה של הרבי. על פי הערכות בצעירי חב"ד, בתהלוכות השנה השתתפו פי 4 מכל שנה.

הקורונה הציבה לא מעט אתגרים לחב"ד. אבל ב'צעירי אגודת חב"ד', זרוע הפעילות של שלוחי חב"ד בארץ, לא אמרו נואש ובתוך זמן קצר הרימו שורת יוזמות ובראשם: 
קרוב למאה משאיות מאובזרות במוצגי קודש מושקעים – קופת צדקה, נרות שבת ועוד, הסתובבו במהלך ל"ג בעומר ברחובות הערים והביאו שמחה חסידית לכל פינה. אנשי מקצוע מהשורה הראשונה גוייסו לעיצוב מוצגי יהדות שפיארו את המשאיות והרכבים. מוצגי יהדות תלת ממדיים, הוכנו להצבה על גבי הרכבים (שהצטרפו למשאיות), לצד שלטי חלונות מושקעים, שיהפכו לטנקי מצוות, ויביאו את אור הרשב"י למאות אלפים. 

לאורך ל"ג בעומר, המשאיות עצרו בנקודות שונות בעיר, בכל מקום כמה דקות ממושכות, ומהם בקעו שירים שמחים, לצד הצגה מיוחדת המעבירה את המסרים המיוחדים של ל"ג בעומר, עם דגש מיוחד על אהבת ישראל. בכל מקום ומקום, הודגשו דבריו של הרבי שרשב"י נמצא ורוקד עם הילדים בתהלוכות. הדברים קיבלו משמעות מרגשת השנה, בשל העובדה שציונו הקדוש של התנא האלוקי הפך למבצר משטרתי.

מאות האלפים בכל הארץ השתתפו באמצעות הממרפסות והאזינו למסרים של ל"ג בעומר והריעו ממושכות על היוזמה להביא אליהם את שמחת רשב"י, למרות המגבלות והאתגרים. לצד המסרים, התבקשו הילדים לקבל על עצמם עול מלכות שמים וקראו יחד, בקול רם, שמע ישראל. היה זה מעמד מרומם ונשגב, בכל מקום ומקום. 

ולצד המשאיות, הושקה הפקת מולטימדיה חינוכית מושקעת עם מיטב כוכבי הילדים, שהופצה ברשתות. ובנוסף, הופצו כחצי מיליון ערכות תוכן לפעילות משפחתית בל"ג בעומר. הערכה כללה שרשרת דגלי אהבת ישראל מרהיבה, משחק יצירה סביב המדורה, דף למידה צבעוני ועוד. המוני הילדים קיבלו גם ספרי קודש על החומש. 

"מאז יצא מתוק", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "למרות האתגרים הרבים – מסתבר שהשנה התהלוכות הגיעו לכמות אדירה הרבה יותר מכל שנה. המסרים של התנא האלוקי ול"ג בעומר הופצו בקרב מאות אלפי ילדים בכל ערי ישראל".

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.