צבי סופר | יום י"ז אייר ה׳תש״פ 11.05.2020

הוצאה מיוחדת: המאמר האחרון שהרבי הגיה לקראת ל"ג בעומר

בהתוועדות הראשונה של ל"ג בעומר בשנת ה'תש"י, הניח הרבי את התשתית לשלושת הדרכים ל'התקשרות' אל הרבי בעת כזאת: ציור פני הרב או ע"י תמונה, לימוד תורתו, הליכה והשתטחות באהל הק' •  המאמר האחרון שהרבי הגיה לל"ג בעומר בשנת ה'תנש"א, מבאר בהרחבה את הפסוק "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך" הקשור במיוחד ליומא דהילולא דרשב"י • לרגל המצב המיוחד, בו רבים זקוקים לנפלאות, ובשייכות עם פסוק מיוחד זה הנמצא בפרק התהלים של הרבי בשנה זו, פסוק ח"י בקאפיטל קי"ט, יצאה לאור מהדורה מיוחדת מטעם 'ועד הנחות בלה"ק' לקראת ל"ג בעומר • להורדה
הוצאה מיוחדת: המאמר האחרון שהרבי הגיה לקראת ל
הרבי ב'פאראד' ל"ג בעומר ה'תש"נ

"מחר, ל"ג בעומר, יסעו כולם על האהל של הרבי, ששם נמצא רשב"י"

ל"ג בעומר ה'תש"י:

את התוועדות ליל ל"ג בעומר ה'תש"י, פתח הרבי בדברים אלו: "על פי מאמר חז"ל "ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא, מובן, שגם ענינו של ל"ג בעומר מרומז בתורה. בתורת החסידות הובאו שני רמזים על ל"ג בעומר: א. בפסוק "עד הגל הזה" (ויצא לא, נב), ב. בפסוק "גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך" (תהלים קיט, ח) – "גל" אותיות ל"ג (בעומר). ויש לומר, שבזה מרומז גם גודל ההכרח דלימוד והפצת תורת החסידות (ענינו של ל"ג בעומר, מתן תורה דפנימיות התורה) בימינו אלה דוקא.

התוועדות מיוחדת זו (עיי"ש באורך  - תורת מנחם כרך א', עמוד 56 ואילך) סיים הרבי בדברים אלו:

"מזמן לזמן צריך כאו"א לצייר לעצמו פני קודשו של הרבי, ולהיזכר בדברים ששמע מהרבי. גם אלה שלא ראו את הרבי יכולים לצייר לעצמם פני קודשו על ידי תמונה, וללמוד מתורתו. צריכים אנו לדעת שיש לנו "אבא קדישא"... ובמילא אין מה לדאוג!

"ובזה ניתוסף גם על ידי הליכה והשתטחות על האהל – שבמקום שנמצא החלק הכי תחתון של האדם נעשית ההתקשרות עם בחינת יחידה שבנפש .. ולכן, הנני להציע, שמחר, ביום ל"ג בעומר, יום ההילולא דרשב"י – יום שמחחתו, שמחה הכי גדולה, כמו שמחת נישואין – יסעו כולם על האהל, ששם נמצא גם הרשב"י".

*

ל"ג בעומר ה'תנש"א:

בשיחת ליל ל"ג בעומר ה'תנש"א, ל"ג בעומר האחרון בו זכינו לשמוע שיחת קודש לעת עתה, אמר הרבי בין השאר (אות ד'): "וענין נוסף ועיקרי בל"ג בעומר ששייך להגאולה: ל"ג בעומר הוא היום שבו פסקו למות תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה, ונשארו התלמידים שנהגו כבוד זה בזה, ע"פ הוראת רבי עקיבא רבם ש"ואהבת לרעך כמוך" - "זה כלל גדול בתורה". ויש לקשר זה עם יום שמחתו של רשב"י: רשב"י הוא אחד מחמשת תלמידי רבי עקיבא שמהם נבנה העולם לאחרי ל"ג בעומר, שאצלו היתה ההנהגה דאהבת ישראל ואחדות ישראל בתכלית השלימות. ויש לומר שענין זה מודגש גם בתואר "חבריא", "חבריו" – שמדגיש החברותא והאחדות שביניהם, עד שנעשים מציאות אחת, על ידי אהבת ישראל ואחדות ישראל.

וענין זה מודגש גם בתורתו הידועה של רשב"י על הפסוק "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד" (ששייכת במיוחד לל"ג בעומר) שהוא ענין דאהבת ישראל ואחדות ישראל. ועל פי זה יש לבאר הקשר והשייכות להגאולה – כידוע שסיבת הגלות היא ההנהגה ההפכית מאהבת ישראל (כדאיתא במסכת יומא), וכדי לבטל סיבת הגלות יש להוסיף ולהרבות באהבת ישראל, ובדרך ממילא מתבטלת הגלות ובאה הגאולה האמיתית והשלימה".

לקראת ל"ג בעומר אותה שנה, הגיה הרבי במיוחד מאמר דא"ח ד"ה גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך, שנאמר בהתוועדות ש"פ אמור, י"ט אייר ה'תשל"ז. המבאר בעומק ובהרחבה פסוק זה, והשייכות לפסוק עד הגל הזה המוזכר בראשית ההתוועדות דל"ג בעומר ה'תש"י. זהו המאמר האחרון של ל"ג בעומר שזכינו לעת עתה בהגהתו ובפרסומו בקונטרס מיוחד.

*

בקשר עם המצב השורר בעולם, שרבים זקוקים לניסים ונפלאות הקשורים בישועה ורפואה, וכפי המובא בהיום יום ח"י אייר שאצל אדמו"ר האמצעי היה זה מיו"ט המצויינים וראו אז הרבה מופתים, ובשייכות עם שנה זו בה אומרים קאפיטל קי"ט מידי יום ביומו, כפי המנהג לומר את פרק התהלים כמניין שנותיו של הרבי, בו מופיע פסוק זה בפסוק ח"י!

יצאה לאור מהדורה מיוחדת של המאמר, תדפיס מספר "תורת מנחם – ספר המאמרים אייר" עמ' רצא ואילך, על ידי 'ועד הנחות בלה"ק', לתועלת הרבים. ולזכות ולרפואה שלימה של גבאי בית חיינו, הרה"ח הרה"ת ר' זאב יחזקאל הכהן בן מינדל שיחי' כ"ץ.

להורדה בפורמט קריאה:

https://w3.chabad.org/media/pdf/1127/NCjk11278442.pdf

להורדה בפורמט הדפסה:

https://www.lahak.org/media/pdf/1127/jwco11278441.pdf

 
 
 
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.