מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ה 28.06.2005

"השוטרים התפרעו ללא סיבה מוצדקת"

במהלך השבת האחרונה נעצרו 17 מתפללים, מהם מספר חסידי חב"ד, כשניסו לחסום את "ציר המריבה" הסמוך לשכונת קריית-שמואל בחיפה. הכול החל לאחר שפרצה במקום מהומה, דקות לאחר כניסת השבת, כאשר כמה מאות מתושבי השכונה חסמו את הכביש. היה זה לאחר שהמפגינים והשוטרים הצליחו להגיע להסכמה שתתקיים במקום, לאות מחאה, תפילת השבת. אבל בסביבות השעה 21:00, ולאור התלהטות הרוחות במקום הכריזה המשטרה על האירוע כבלתי חוקי והחלה לפנות את המפגינים ממרכז הכביש בכוח. "השוטרים התפרעו ללא שום סיבה", אומר חסיד חב"ד מקריית-שמואל שנעצר בשבת בראיון ל-COL ומבקש להישאר בעילום-שם. "בכלל, עצם זה שהם עצרו אותנו ב-שבת וללא שום התחשבות ברגשות שלנו - זו שערורייה של ממש". המשך ב'כתבה מלאה'
"שערורייה של ממש".
במהלך השבת האחרונה נעצרו 17 מתפללים, מהם מספר חסידי חב"ד, כשניסו לחסום את "ציר המריבה" הסמוך לשכונת קריית-שמואל בחיפה. הכול החל לאחר שפרצה במקום מהומה, דקות לאחר כניסת השבת, כאשר כמה מאות מתושבי השכונה חסמו את הכביש. היה זה לאחר שהמפגינים והשוטרים הצליחו להגיע להסכמה שתתקיים במקום, לאות מחאה, תפילת השבת.

אבל בסביבות השעה 21:00, ולאור התלהטות הרוחות במקום הכריזה המשטרה על האירוע כבלתי חוקי והחלה לפנות את המפגינים ממרכז הכביש בכוח. "השוטרים התפרעו ללא שום סיבה", אומר חסיד חב"ד מקריית-שמואל שנעצר בשבת בראיון ל-COL ומבקש להישאר בעילום-שם. "בכלל, עצם זה שהם עצרו אותנו ב-שבת וללא שום התחשבות ברגשות שלנו - זו שערורייה של ממש".


בתוך כך, הרבנים הראשיים לחיפה הרב שאר ישוב כהן והרב שלמה שלוש פנו בקריאה לראש הממשלה אריאל שרון, לראש העיר יונה יהב ולשר התחבורה מאיר שטרית, כי יפעלו לאלתר להחזרת הסטטוס קוו בעיר: "אנו מזועזעים מהפגיעה בקדושת השבת ומן הקרע העמוק בעירנו חיפה, הנובע מהפרת הסטטוס קוו של סגירת שכונה דתית מובהקת קריית שמואל לתחבורה בשבתות".

הרבנים הראשיים מציינים כי בקריאתם תומך גם ראש העיר לשעבר עמרם מצנע (עבודה). הם מפנים אצבע מאשימה כלפי נציגי "שינוי" בעירייה, ש"דרשו את השינויים בהסדרי התנועה באזור, תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה בשבת ובציבור הדתי".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
3.
:-(
כ"ד סיון ה׳תשס״ה
היה אקשן בקרית שמואל..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.