מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תש״פ 08.05.2020

קרנף אמריקאי: טראוורס LT מוביל 8 נוסעים החזק בקטגוריה

שברולט טראוורס LT, המכונית הנחשקת ביותר בקטגוריית רכבי ה'שמונה מקומות' • עיצוב מתקדם, עם מנוע אימתני, תיבת הילוכים יוצאת דופן, ואיבזור מפנק. ויש גם 'עקב אכילס' • כתב COL יצא לבדוק
 קרנף אמריקאי: טראוורס LT מוביל 8 נוסעים החזק בקטגוריה

זמן רב חיפשתי אחר רכב מיוחד שיתאים לכתבה שתתפרסם בערב פסח ושתציג בפניכם רגע לפני החג רכב שמתאים ככפפה ליד ל"חג החירות". רצה הבורא והקורונה שיבשה את התוכניות ופרסום הכתבה התעכב עד כה, ומשכך, רגע לפני פסח שני - "אין דבר אבוד" מצאתי כמה פיסות זמן כדי להשלים את המלאכה:

שברולט טראוורס  LT היא ללא צל של ספק המכונית הנחשקת ביותר בקטגוריית רכבי השמונה מקומות. גם בגרסת השבעה מקומות היא הפכה לפופולארית ונחטפה על ידי כל מי שרוצה רכב מפנק ומנקר עיניים. אבל בעוד שבגרסה זו ניתן למצוא מתחרות יקרות ממנה (לרוב, ללא תוספות כה משמעותיות שיצדיקו את מחירן הכפול), הרי שבקטגוריית שמונת המקומות אין אף מתחרה בסביבה. יש אמנם את הקיה קרניבל, סיטרואן ג'מפי או טויוטה פרו-הייאס, אבל זה לא כוחות. השברולט שלנו נמצא ברמה אחרת לגמרי.

הטראוורס במבט חיצוני מפתיעה תמיד. אמנם היא נחתה כאן לפני כשנתיים, אבל טעמה הטוב לא פג. לראיה, בחברת פורד קינאו מאוד בתצורה המוצלחת של השברולט והחליטו שדגם האקספלורר שלהם שאמור לראות אור בשנה הקרובה יהיה דומה עד מאוד לטראוורס.

בשברולט כמובן לא נחים, והדגם החדש שלהם שיראה גם הוא אור בשנה הבאה, יבטיח נראות מרשימה עוד יותר בתקווה להשאיר את פורד הרחק מאחור. ובכלל, עד כמה הטראוורס תפסה בשוק? אוכל להעיד שבנסיעה מאולם התצוגה של שברולט באזור התעשייה הצפוני בלוד ועד לירושלים, ראיתי לא פחות מחמשה טראוורסים דומים על הכביש. זה המון.

ובחזרה אלינו. המראה של הטראוורס  הוא מה שהשוק הישראלי לא היה רגיל אליו עד כה, מלבד בייבוא אישי או מקביל. אורכו עומד על חמשה מטרים וכמעט עשרים סנטימטרים ורוחבו על כמעט שני מטרים. חניה עם רכב כזה אינה מן הקלות, אבל בזמן שתחפשו חניה, תיהנו לפחות ממושבי העור המפנקים, העוטפים את הנוסע וגורמים לו לחוש בסלון הביתי.

בשברולט מעניקים לרוכשים אפשרות לבחור לא פחות מ-7 צבעים שונים של המרכב החיצוני כמו גם של המושבים. במושבים תמצאו חום, שחור, אפור כהה, אפור רגיל וכו'. את רכב המבחן שלנו בחרו בשברולט לצבוע בשחור עז. הדשבורד, הדלתות, המושבים וחלל תא הנוסעים כולו היה שחור משחור. לנוסעים הישראלים זה יהיה אולי טעם לפגם, אבל הציבור האמריקאי אוהב זאת גם אוהב. האמריקאים אוהבים משהו מאסיבי שמשדר עוצמה, לא צבעים עדינים ומצועצעים. באופן אישי לא ממש אהבתי זאת בתחילה, אבל אחרי כמה שעות יכולתי לסלוח על כך ואפילו להתחבר לרעיון. 

יותר נוסעים, רשימת אבזור ארוכה

מכונית המבחן שלנו ה-LT, אמנם פחות מאובזרת מגרסת שבעת המקומות, אבל בכל זאת תקבלו בה נדוניה ארוכה מאוד: הגה מצופה עור עם קרוז קונטרול ועם לחצני שליטה ובקרה על הטלפון ועל הרדיו, מסך מולטימדיה גדול עם מצלמת רוורס (ועם אבזור דל נוסף), כיוונון חשמלי של שני המושבים הקדמיים, בלם יד אלקטרוני, חימום הכיסאות מלפנים, דלת תא מטען חשמלית שניתן לקבוע בלחיצת כפתור עד איזה גובה תפתח, בקרת אקלים מפוצלת – כולל כמובן ליושבים בשורה השנייה, מערכת מובילאיי עדכנית כבסיס, מערכת התראה מובנת למניעת שכחת ילדים, דימום המנוע בעצירה מלאה, תא אכסון נסתר מאחורי מסך המולטימדיה, חבילת גרירה, איתות שטח מת בצדדי מראות הצד, בורר מצבי נהיגה - למצב של נסיעה בהרים, בשטח או למקרה שנגרר מחובר לרכב מאחוריו - שלל מקומות אכסון ו"גדר הפרדה" משמעותית בין הנוסעים מקדימה כדי לרווח את נסיעתם.

בשורה גדולה נוספת תמצאו כאן כאמור במעטפת מסביב: מרווח, נוחות ופינוק. זהו רכב שיוכל לקחת אתכם ממטולה ועד אילת מבלי שתאלצו להתפשר על דל"ת אמותיכם עבור הנוסע שלצדכם ומבלי שתבקשו לעצור ולחלץ את עצמותיכם.

אבל כל זאת אמור ביחס לחמשת הנוסעים הקדמיים. אם קודם לכן דיברנו על היכולת להכניס בדלתות הטראוורס שמונה נוסעים, גיליתי ששורת המושבים השלישית תציע את היכולות האלו רק לשלשה נערים, או לשני מבוגרים וילד. שלשה אנשים בוגרים יוכלו להיכנס לכאן (הכניסה נעשית בקלות הודות לשורה השניה שאותה ניתן לקדם מאוד ולקפל כמעט לגמרי) אבל יאלצו להצטנף בשורה השלישית, כאילו היו ברכב רגיל המצוי בשוק, ולא בטראוורס גדולת המימדים.

להקלת העמסת הנוסעים, כמו גם העמסת הציוד, שתי השורות האחרונות כאן מאפשרות הזזה וקיפול נפרדים של שני מושבים ביחד ושל מושב נוסף בנפרד, בכל שורה. כך תוכלו לקדם ולקפל היטב את השורה השנייה, או לקדם וליישר לגמרי את שורת המושבים השלישית. תא המטען ייתן לכם להעמיס 651 ליטר גם כשכל המושבים פתוחים. זהו נתון מושלם למשפחה ברוכת ילדים שרוצה להעמיס את כל יוצאי חלציה ללא שהדבר יפגע בהעמסת התכולה שלהם.

הדבר שהכי שמחתי לגלות בנסיעת המבחן על הטראוורס, היה המנוע. רווח לי כשגיליתי שבכל אחד משמונת תתי הדגמים של הטראוורס מותקן אותו מנוע. כך יכולתי ליהנות מחוויית נהיגה מושלמת גם בדגם ה-LT שנחשב כאמור לדגם זול ומאובזר פחות.

מנוע אימתני, תיבת הילוכים יוצאת דופן

אחרי הנסיעה הזו, קשה לחזור ולנהוג שוב ברכב סטנדרטי. הרי לא תשווה נהמת הסוסים המסתתרים מתחת לשכבת המנוע לזו שמפיק רכב מצוי.

מנוע ה-V6 האימתני בנפח 3.6 ליטר על 310 כוחות הסוס שלו, עם המומנט של 36.7 קג"מ המושג כבר ב-2,800 סל"ד מביאים את הקרנף האמריקאי לשעוט קדימה ובכל הכוח. זה גם מה שמביא אותנו לתוצאה הסופית, רכב כה גדול וכבד במשקל של 2 טון (ללא הנוסעים המוסיפים עוד מאות קילוגרמים), מזנק מעמידה למהירות של 100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות בלבד.

בשברולט מתגאים שהנתונים שלהם חזקים מאלו שמציע האקספלורר המגיע עם 290 כוחות סוס ותיבה בת ששה הילוכים בלבד. העובדה שהטראוורס מצוידת בתיבת 9 הילוכים מקטינה ומעלימה מהנהג את מאמץ המנוע. ההילוכים מועברים פה בצורה כה חלקה כאילו היו חמאה. לשווא ניסיתי לאתגר אותו. הנסיעה נשארה חלקה ואיתנה בכל מצב. תיבת ההילוכים שגורמת לו להתאמץ פחות, מביאה גם לצריכת דלק נמוכה מהצפוי.

מנוע אימתני, תיבת הילוכים יוצאת דופן. מבט מתא הנהג

 

סעיף הדלק, למרות זאת הוא עקב האכילס שלנו. כי נתונים כה פנטסטיים מבחינת היכולת המכנית שלו, גובה מחיר בדמות צריכת דלק גבוהה העומדת על ליטר דלק לכשבעה קילומטרים בממוצע בנסיעה משולבת ומאומצת. ככה זה בחיים - אם תרצו פינוקים לרוב, תצטרכו לשלם יותר. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.