הרב יוסף גערליצקי | יום י"ג אייר ה׳תש״פ 07.05.2020

"לא לחפש סגולות": הקריאה של הרב גערליצקי לאנ"ש

"אנו חסידי הרבי אין לנו לחפש כל-מיני סגולות בימים כאלו, אלא להתחזק בברכות שזכינו שהנחיל והשריש אצלנו כ"ק אדמו"ר" • קריאתו של הרב יוסף גערליצקי, שליח הרבי לעיר תל אביב, לאנ"ש חסידי חב"ד

הרב יוסף גערליצקי, תל-אביב-יפו

 "אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת ה"

אנו חסידי הרבי אין לנו לחפש כל-מיני סגולות בימים כאלו, אלא להתחזק בברכות שזכינו שהנחיל והשריש אצלנו כ"ק אדמו"ר

בחודש האחרון נזכרתי בעדות מעניינת, ששמעתי בעבר מהמשפיע הרה"ח הרב שלום בער בוטמן, זקן השלוחים בעירנו תל-אביב, לאורך ימים ושנים טובות, הידוע בזכרונו המדוייק וכו':

בביקור המפורסם של הרבי בשנת תש"ז בפאריז, ישב הרבי בהתוועדות עם אנ"ש חסידי חב"ד בצרפת, היה זה תקופה קצרה לפני חג הגאולה י"ב תמוז, שהוא גם יום-הולדתו של הרבי מוהריי"צ, ונסובה השיחה בהתוועדות אודות אמירת פרק התהילים של הרבי, שמנהג חסידים לאמרו בכל יום.

אחד החסידים התבטא, שעכשיו עוברים לומר פרק ארוך יחסית (שכן באותה שנה אמרו את מזמור ס"ז הקצר, ובי"ב תמוז היו אמורים להתחיל לומר את מזמור ס"ח הארוך). קם על רגליו הרה"ח הרב זלמן ע"ה בוטמן, ואמר בהתרגשות גדולה "חסידים שמחים מאד לומר את הקאפיטל של הרבי, גם אם הוא ארוך מאד, וכולנו מתפללים שהרבי יגיע לקאפיטל קי"ט ונאמר אותו בכל יום בשמחה רבה!" הרבי נהנה לשמוע זאת וחייך מאד...

*
בש"ק פרשת פנחס שנת השי"ת, דיבר הרבי על כך, שביום הולדתו האחרון של אדמו"ר הריי"צ בחיים חיותו בעלמא דין, י"ב תמוז ה'תש"ט, אמר הרבי הריי"צ:

״כל חסיד צריך לומר בכל יום מזמור תהלים ביחוד, שהזכות של הרביים יומשך אליהם (זאל ביי זיי נמשך ווערן), ושייקלט הגילוי אור אצלם בפנימיות״.

אמר על כך הרבי, שדברים אלו הם חלק מהענין ש"דער רבי האט אלץ באווארנט" (הרבי הבהיר הכל מראש כיצד לנהוג אחרי הסתלקותו), וכוונת הרבי הריי"צ היתה שנלמד מכך, שגם לאחר ההסתלקות, ימשיכו החסידים לומר את הקאפיטל של הרבי בכל יום לפי מספר שנותיו, ובמילא, גם בי"ב תמוז בשנה זו, תש"י, יש להתחיל לומר פרק ע"א כמניין שנותיו של הרבי הריי"צ (ראה גם בלקו"ש חלק י"ח, עמ' 476 ואילך).

*
ברור לכולנו ורואים במוחש שהרבי מנהיג אותנו כיום בכל ענין בפרט ובכלל, וכל דבר שקשור לרבי בודאי הוא בהשגחה-פרטית בשייכות עם מצב אנ"ש ומצב כלל ישראל.

העובדה שדוקא בימים אלו, בהם כללות אנ"ש זקוקים להתעוררות רחמים רבים, בתוככי כלל אחב"י וכל העולם כולו, זכינו להכנס לשנת ה-118 להולדת הרבי נשיא הדור, ולהתחיל לומר את הקאפיטל הארוך ביותר, ה"תמניא אפי" – ודאי אינה במקרה.

מובן ופשוט אם-כן, ולא נצרכה אלא לזירוז, שכל אחד ואחת מאנ"ש ובני-ביתם, אפילו אם רק בשם חסיד חב"ד יכונה, יקדיש פרק זמן בכל יום בשנה זו לומר בחשק, בעונג ובשמחה, את מזמור קי"ט בתהילים, הקאפיטל של הרבי. וכפי שהרבי ציטט בענין זה את דברי הרבי הריי"צ "שהזכות של הרביים יומשך אליהם!".

אין זו חלילה 'מעמסה' עבורנו, לומר את הפרק קי"ט הארוך, אדרבה, כדברי החסיד ר' זלמן בוטמן ע"ה, זוהי שמחה ועונג גדול עבורנו, להקדיש יותר זמן להיות קשור לרבי על-ידי אמירת הפרק של הרבי, ולזכות לברכה גדולה יותר ולהתקשרות גדולה יותר עם הרבי.

אנו חסידי הרבי אין לנו לחפש כל-מיני סגולות בימים כאלו, אלא להתחזק בברכות שזכינו שהנחיל והשריש אצלנו כ"ק אדמו"ר, כאמירת פרק התהילים של הרבי. פשוט לומר את הפרק במתינות וכוונה בכל יום, כדברי הרבי שבזה "הגילוי אור של הרבי ייקלט אצלנו בפנימיות".

וודאי נזכה, כולנו יחד בנערינו ובזקנינו מתוך שמחה ובריאות, לעבור מיד מגולה לגאולה על-ידי משיח צדקנו ומלכנו בראשנו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.