שלמה מן | יום י' אייר ה׳תש״פ 04.05.2020

כך נראית פעילות אחר הצהרים של ילדי אנ"ש בעידן ה'קורונה'

ניידת שידור שמגיעה לבתיהם של ילדי אנ"ש, ומעבירה אל מאות חיילים בשידור חי את המפגש השבועי, ספר לימוד ייעודי על שבעים שנות נשיאותו של הרבי, ושלל משימות וראיונות ששופכים אור חדש וממחישים את הנלמד • הצצה לפעילות אחר הצהרים בקרב ילדי אנ"ש, בעידן הקורונה • ר׳ שלוימי אזימוב מנהל סניפי הפעילות ב'פנסאים': "הקפדנו לנצל את התקופה הזו של הקורונה, כאשר המפגש מתקיים באמצעות מסכי המחשב, בכדי להמחיש ולהחדיר בשלל דרכים את הנושא הנלמד, מה שאולי פחות היה מתאפשר בזמן אחר"
כך נראית פעילות אחר הצהרים של ילדי אנ
צילום מסך ממפגש ההכנה שהתקיים בשבוע שעבר

לא רק הלימודים הסדירים בתלמודי התורה ובתי הספר של אנ"ש ברחבי הארץ שבו לפעול בימים האחרונים, במתכונת כזו או אחרת. גם תכנית 'הפנסאים' הנחשקת בקרב ילדי אנ"ש, המתקיימת פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהרים, חוזרת לפעול בימים אלה - ובגדול.

תכנית הקיץ של 'הפנסאים', שנפתחה היום (שני) - מותאמת במיוחד לעידן קורונה. במסגרת התוכנית מגיעה ניידת שידור ייעודית לבית של אחד מחיילי צבאות השם ברחבי הארץ ומשדרת מהבית את התכנית לילדים בכל רחבי הארץ.

נושא הלימוד שנבחר לתכנית הקיץ הוא שבעים שנות נשיאות הרבי. ספר ייעודי, 'שיחו בכל נפלאותיו', מבית ההוצאה לאור של 'הפנסאים' - הכולל סקירת עומק נרחבת על תולדות חייו של הרבי מלידתו ונערותו ועד לימינו אנו, עשרים וחמש שנה אחרי ג' תמוז - הוענק במתנה לכל חייל עם פתיחת התוכנית. בכל מפגש מתמקדים בפרק אחר של הספר.

"המטרה הפעם הייתה", מסביר לנו ר׳ שלוימי אזימוב מנהל סניפי הפעילות בארגון, "להחדיר בחיילי צבאות השם בצורה רצינית ופנימית את תולדות חייו של הרבי. לשם כך לא הסתפקנו רק בלמידה כללית של החומר עצמו, אלא הקפדנו לנצל את התקופה הזו של הקורונה, כאשר המפגש מתקיים באמצעות מסכי המחשב, בכדי להמחיש ולהחדיר בשלל דרכים את הנושא הנלמד. כך לדוגמה מוקרנים במפגשים אישים שונים שמספרים מכלי ראשון עניינים בחומר הנלמד וכדומה. בין היתר הדבר גורם לכך שהתכנים ישארו חקוקים במוחו וליבו של הילד גם שנים ארוכות קדימה".

לקראת כל מפגש לומדים החיילים, באופן עצמאי, פרק מתוך הספר. במהלך המפגש עצמו מתקיים חידון חי מתוך החומר הנלמד. ניידת השידור, כאמור, משדרת מביתו של אחד החיילים, בכל מפגש מבית אחר. את התכנית מעביר ר' בנימין וילהלם, כאשר שחקן ייעודי עולה לבית ומפעיל את החיילים בכל הארץ בשלל דרכים. החיילים נוטלים חלק פעיל באמצעות הצ'אט.

שני מפגשים מתקיימים בכל שבוע, בימים שני ורביעי בין השעות חמש אחר הצהרים עד שש אחר הצהרים. בשבוע שעבר התקיים מפגש הכנה לקרוב לאלף חיילים מכל רחבי הארץ, לקראת פתיחת התכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.