שלמה מן | יום ט' אייר ה׳תש״פ 03.05.2020

רבני חב"ד בביתר עילית קוראים להמשיך עם הלמידה מרחוק

רבני קהילות חב''ד בביתר עילית משגרים הבוקר מכתב מיוחד לתושבי אנ"ש בעיר לקראת החזרה ללימודים | "הנה עד שיתברר המצב לאשורו, יש לנהוג כפי הוראת בי"ד רבני חב"ד והמד"א, והורים שיש באפשרותם להשאיר את הילדים בבית מוטב לעשות כך בתקופה האמורה"
רבני חב
צילום אילוסטרציה: שימי קוטנר

במכתב שמשוגר הבוקר לאנ"ש בביתר עילית, קוראים רבני חב"ד המקומיים להשאיר את הילדים בבתים בתקופה הקרובה, מי שבאפשרותו, עד שיתבהרו העניינים.

"היות ועל פי הוראות משרד החינוך יש לחזור באופן חלקי למוסדות כבר במהלך השבוע", כותבים הרבנים, "המנהלים מצידם עושים את המוטל עליהם מבחינת החוק לעמוד בדרישות.

"כקהילה, וכפי שאנו רואים את המצב הנוכחי, פתיחת המוסדות בעת הזו מסכנת את התלמידים והתלמידות, בני משפחתם והצוות. חלק מאנשי הצוות נמצאים בקבוצת סיכון, או בני משפחתם, וחוששים מאוד מפתיחת הלימודים כשהמצב עדיין לא בהיר דיו. כפי שניתן לראות במקומות רבים בארץ וכן במוסדות בעיר ביתר עצמה, ממתינים לראות עד שהמצב יתבהר יותר, ובפרט שעירנו מדורגת גבוה יחסית ברמת הסיכון וקצב ההדבקה".

בהמשך המכתב מפרטים הרבנים את הסדר הראוי בימים אלה. "בעקבות מכתב רבני חב"ד, הורים שיש באפשרותם - ישאירו ילדיהם בבית, ורק חלק קטן מהתלמידים יגיעו לכיתות, מה שיצור קשיים עם מערכת ה'למידה מרחוק' כשהצוות יתקשה לפעול בשני מימדים במקביל.

"לדעתינו, במצב זה עדיף להמשיך במתכונת הלמידה מרחוק כפי שנעשה עד עתה בתקופת במשבר, ועד שהעניינים יתבהרו".

הרבנים אף מציינים את מכתב בי"ד רבני חב"ד מתאריך ו' אייר, המתייחס לשבועיים הקרובים: "במענה לשאלות רבים בדבר חזרה לפעילות במוסדות החינוך, הנה לכל לראש יש לנהוג לפי הוראות המד"א בכל מקום ומקום, אשר מודע יותר למצב בעירו ומכיר היטב את בני קהילתו." ו"הורים שיש באפשרותם להשאיר את הילדים בבית מוטב לעשות כך בתקופה האמורה".

"פשוט וברור שיש לציית לבי"ד רבני חב"ד", כותבים הרבנים, "שהורים שיש באפשרותם שלא ישלחו את ילדיהם, וכן בשאר הנושאים שציינו הבי"ד במכתבם. יש לעשות הכל שלא ייפגעו תינוקות של בית רבן, שלא יידבקו ושלא ידביקו, ולא ח"ו את אנשי הצוות ובני משפחותיהם. ואפילו יש חשש וספק ספיקא אסור לסכן אפילו נפש אחת מישראל.

"הנה עד שיתברר המצב לאשורו, יש לנהוג כפי הוראת בי"ד רבני חב"ד והמד"א, והורים שיש באפשרותם להשאיר את הילדים בבית מוטב לעשות כך בתקופה האמורה".

הרבנים החתומים על המכתב: המרא דאתרא הרב אשר לעמיל כהן, ורבני בתי הכנסת חב"ד (לפי סדר א' ב') - הרב דוד אופן, הרב בנימין לרר, הרב מענדל הרשקוביץ, הרב שאול רוזנבלט, הרב מנחם רויטמן, הרב שעיה שארף והרב מרדכי שיינר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.