שלמה מן | יום ח' אייר ה׳תש״פ 02.05.2020

כך תשמרו על ילדיכם בימים אלו מפגעי הטכנולוגיה והאינטרנט

מכתב מפורט שוגר בסוף השבוע בידי מנכ"ל רשת 'אוהלי יוסף יצחק', הרב אליהו קריצ'בסקי להורי התלמידים במוסדות חב"ד, שבו עמד על השמירה הנדרשת בתקופה זו מפני סכנות השימוש במסכים וברשת האינטרנט, כאשר הילדים כולם בבתיהם | "זכרו: את השימוש במסכים וברשת האינטרנט ניתן לדמות לשימוש בתרופה, כשמשתמשים במינון הנכון, עם תו תקן ראוי, בהתאם להוראת הרופא ולתקופה שהוגדרה על ידו, זה מועיל, אך שימוש לא ראוי ובוודאי המשך שימוש בתרופה לאחר תקופת המחלה, עלול חלילה להזיק
כך תשמרו על ילדיכם בימים אלו מפגעי הטכנולוגיה והאינטרנט
ילדי חב"ד מול מחשב (צילום אילוסטרציה)

מנכ"ל רשת 'אוהלי יוסף יצחק', הרב אליהו קריצ'בסקי שיגר בסוף השבוע מכתב מפורט להורי התלמידים במוסדות חב"ד, שבו עמד על השמירה הנדרשת בתקופה זו מפני סכנות השימוש במסכים וברשת האינטרנט, כאשר הילדים כולם בבתיהם.

"מזה שנים ידועה ומפורסמת הסכנה הגדולה הקיימת בשימוש מוגבר במסכים של מכשירי המדיה השונים ובמיוחד בגלישה ישירה ברשת האינטרנט, אשר רבים חללים הפילה בעיקר בקרב הנוער הצעיר, שאין לו הכלים הנדרשים להתמודד עם המפגעים העצומים הללו", פותח הרב קריצ'בסקי את מכתבו.

"לצד סכנה זו קיים השימוש המיטבי בכלים אלו, שבהחלט מהווים צינורות שעל ידם קיום התורה והמצוות מגיע למקומות ולמצבים אשר בלעדיהם לא יכול היה להגיע כלל ובוודאי שלא ברמה איכותית כזו.

"וכיון שהמצב בו אנו נמצאים, אשר מוסדות החינוך סגורים לצערנו והמשך קידום התלמידים הן בחינוך והן בלימוד תלוי במקרים רבים בשימוש בכלים אלו, אשר אושרו באופן חריג על ידי הרבנים לתקופה זו".

בהמשך המכתב מזכיר ומעורר מנכ"ל הרשת על מגבלות השימוש הנדרשות לצורך שמירת הילדים מהסכנות הגדולות והנזקים שזה יכול חלילה להביא עליהם:

א. אסור להנגיש לילדים מכשיר שמחובר לרשת האינטרנט (מחשב, סמארטפון, טאבלט וכדומה), מבלי שמותקן עליו סינון הרמטי ברמה הגבוהה ביותר.

ב. חובה להגביל את השימוש בכל סוגי המסכים לשעות מצומצמות ביום ולשימושים חיוניים בלבד - לימודים ותכנים חינוכיים.

ג. במידה וההורים יוצאים מהבית לעבודה ומשאירים הילדים בבית, אין להשאיר בבית מכשיר כל שהוא שלא מותקן עליו סינון 'הרמטי'.

ד. לאחר חזרת הילדים למוסדות החינוך, חשוב להפסיק לגמרי את השימוש שלהם ברשת האינטרנט ולצמצם משמעותית את השימוש במסכים.

"זכרו", מוסיף הרב קריצבסקי במכתבו: "את השימוש במסכים וברשת האינטרנט ניתן לדמות לשימוש בתרופה, כשמשתמשים במינון הנכון, עם תו תקן ראוי, בהתאם להוראת הרופא ולתקופה שהוגדרה על ידו, זה מועיל, אך שימוש לא ראוי ובוודאי המשך שימוש בתרופה לאחר תקופת המחלה, עלול חלילה להזיק.

"משפחות שזקוקות להכוונה וסיוע ביצירת המגבלות הנ"ל - התקנת סינון מתאים, קביעת מינונים מתאימים לשימוש במסכים ע"י הילדים וכד', מוזמנות ליצור קשר עם צוותי מוסדות החינוך".

את מכתבו חותם הרב קריצ'בסקי, "בברכה לרוב נחת יהודי חסידותי מילדיכם - תלמידנו היקרים שיחיו".

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מקסים
ט' אייר ה׳תש״פ
כל הכבוד לרב קריצ'בסקי. שכויח על כל השנה ושכויח גדול יותר על הכתבה הנכונה בזמן המתאים. ב. ק.
2.
ישר כח!!!
ט' אייר ה׳תש״פ
מן הראוי שמכתב זה יגיע לכל בית, יש להפיץ את זה בכל האמצעים העומדים לרשותינו ולעשות "שטיפת מח" להורים, שלא תמיד מודעים לסכנות בהשתמשות במסכים וברשת האינטרנט
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.