צבי סופר | יום ו' אייר ה׳תש״פ 30.04.2020

במשרד הבריאות מסתייגים מפתיחת מערכת החינוך

מכון המחקר גרטנר העביר למשרד נתונים ראשוניים ממחקר שמצא: ילדים בכל הגילאים נדבקים - ומדביקים • החשש: פתיחת מערכת החינוך תוביל להתפרצות  של הנגיף ב'גל שני' • מורה ל-COL: "יש לנו תחליף מעולה ומערכת למידה מסודרת שכולם הסתגלו אליה. אין סיבה למהר ולקחת סיכונים"
במשרד הבריאות מסתייגים מפתיחת מערכת החינוך
צילום אילוסטרציה: משרד הבריאות

  
ילדים בכל הגילאים נדבקים בקורונה ומדביקים ילדים אחרים ומבוגרים בקורונה - כך עולה  מנתונים ראשונים, לא רשמיים ולא סופיים של הבדיקה שנערכת במכון המחקר גרטנר.

הבדיקה של מכון גרטנר נערכת ביחידה לביו-סטטיסטיקה וביו-מטמטיקה במכון גרטנר, ומבצע אותה ד"ר עמית הופרט. מכון גרטנר הוא גוף מחקר הפועל בבית חולים שיבא בתל השומר, ומייעץ למשרד הבריאות בתחומי מדיניות בריאות.

תוצאות הבדיקה יוגשו להנהלת משרד הבריאות, לצורך קבלת ההחלטות וההמלצות על פתיחה הדרגתית של בתי הספר וגני הילדים בארץ. 

לדברי בכירים במשרד הבריאות  על פי המידע שמסתמן מהמחקר החדש של מכון גרטנר, משרד הבריאות עשוי להמליץ לממשלה שלא לפתוח את בתי הספר בתחילת השבוע הבא, מאחר והדבר עלול להביא להתפרצות מחודשת ומסוכנת של הקורונה בארץ, כך מדווח 'ישראל היום'.

אפשרות אחרת היא שמשרד הבריאות לפחות ימליץ לעשות זאת באופן מדורג הרבה יותר מהתוכנית אותה מציע משרד החינוך.

כפי שדיווחנו כאן ב-COL, בתחילת השבוע הוחלט בישיבה בראשות ראש הממשלה נתניהו על חזרה הדרגתית של גני הילדים והכיתות הנמוכות, עם מגבלות מיוחדות. כך גם לגבי פתיחת הישיבות, במתכונת ה'קפסולות'.

לדברי מקור בכיר בהנהלת משרד הבריאות, מניתוח מדעי ורפואי ראשוני של הנתונים שנאספו במכון, עולים נתונים המעלים חשש כבד במידה ובתי הספר והגנים ייפתחו בקרוב. 

• 

מבדיקת COL עם מורים והורים, רבים מסתייגים מפתיחה מהירה של מוסדות הלימוד. 

מורה ששוחחה עם COL אומרת בין-היתר: "אני מכירה מורות שחוששות מאד, גם כשהן לא ב"אוכלוסיית הסיכון". יש לנו בבית הספר תחליף מעולה של 'זום', ומערכת למידה מסודרת שכולם הסתגלו אליה, מכורח המצב. אין סיבה למהר ולקחת סיכונים".

הורה אומר היום ל-COL: "כהורה אני חושש למהר ולשלוח את הילדים חזרה לכיתות. נכון שלמידה מרחוק היא לא כמו לימוד בכיתה, אבל המצב עדיין לא התבהר לגמרי. מעדיף להמתין כמה שבועות ולראות האם אכן קצב ההדבקה נבלם, ואז נוכל להיות רגועים יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.