מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תש״פ 29.04.2020

מאמר חסידות מהרבי לאחר המאורע המזעזע בקראון הייטס

בעקבות המצב הנורא השורר בעולם, מגיפת הקורונה שמפילה חללים רבים, ובתוכם קרוב לתשעים נשמות יקרות שהלכו לעולמם ל"ע בשבועות האחרונים בתוך חסידות חב"ד ליובאוויטש, יוצא לאור קונטרס מיוחד הכולל מאמר חסידות שאמר הרבי לאחר רצח נורא של חסיד בעל מסירות נפש בטבורה של שכונת קראון הייטס • מאמר החסידות, שחלקים ממנו נאמרו בקול חנוק מבכי, יוצא לאור ע"י 'ועד הנחות בלה"ק' בהוצאה חדשה ומתוקנת, על מנת שכלל אנ"ש והתמימים והשלוחים יוכלו ללמוד זאת בימים אלו, לעילוי נשמתם של כל אלו שהלכו לעולמם לאחרונה
מאמר חסידות מהרבי לאחר המאורע המזעזע בקראון הייטס

התוועדות מוצאי שבת קודש פרשת נח, אור לז' מרחשוון ה'תש"מ, זכורה לרבים. במהלך ההתוועדות אמר הרבי מאמר דא"ח ד"ה וירח הוי' את ריח הניחוח, וכמה פעמים במהלכו נאמרו הדברים מתוך בכי עצור.

היה זה כמה ימים בלבד לאחר הרצח הנורא של הרה"ח בעל מסירות הנפש הרב דוד אוקינוב הי"ד, על ידי נוכרי מקומי, בעת שהיה בדרכו לטבילת טהרה ולתפילה, ביום חמישי ד' מרחשוון.

בסליל ההקלטה מאותה התוועדות ניתן לשמוע את קולו הק' של הרבי נשנק, כאשר הוא מדבר בהתרגשות גדולה ובקול חנוק מבכי:

"התמיהה והקושיא גדולה ביותר, הייתכן? שלאחרי כל אריכות הגלות, והגזירות והשמדות רחמנא ליצלן שעברו בני ישראל, נמצאים עדיין בגלות, והייתכן שעדיין ישנו חושך כפול ומכופל, ועד שמזמן לזמן ישנם מאורעות כאלה שאין עליהם ביאור והסבר כלל, ומכל צד ופינה אינם מובנים כלל...

ואף על פי כן, הנה גם במעמד ומצב זה נאמר על בני ישראל, זה דור דורשיו מבקשי פניך יעקב סלה, היינו, שלאחרי כל ההעלמות וההסתרים, הנה כל דרישתם היא להיות מבקשי פניך... ומכל זה מובן גודל מעלת המסירות נפש של דור זה.

... אמנם, התקוה חזקה – על פי הבטחת רבותינו נשיאינו – שזהו המאורע האחרון, ולא תקום פעמיים... רחמנא ליצלן, ובזה מסתיים כל מה שהיה בעבר כו', ומתחיל כבר טוב הנראה והנגלה בגלוי, באופן שיכולים להיות בשמחה גלויה, כיון שנעשה שינוי עיקרי בפנימיות העולמות, ועל ידי זה נעשה שינוי עיקרי גם בחיצוניות העולמות. ואף שלכאורה אין זה נראה עדיין לעיני בשר, הרי כן הוא בפועל, ועד שרואים זאת גם בגלוי, כיון שבוקעים את כל המדידות וההגבלות, ובפרט על ידי השמחה .. ואילו בנוגע לענין המסירות נפש – הרי זה נעשה על ידי נשמה בגוף, באופן טוב ומתוך הרחבה, באופן של מסירות נפש בכוח".

*

הוצאה מיוחדת זו מטעם מוסד ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלשון הקודש', באה בעקבות המגיפה הנוראה הפוקדת את העולם כולו, שרבים חללים הפילה ובתוכם כמה וכמה מניינים של חסידים, תמימים, שלוחים, אנשים ונשים, שהלכו לעולמם בשבועות האחרונים ל"ע, ומתוך תפילה להשי"ת שימנע מגיפה מנחלתנו, וישלח מהרה רפואה שלימה וקרובה לכל הזקוקים לכך, בכל רחבי תבל.

*

הקונטרס המיוחד שיצא לאור ביום ראשון ב' אייר, תפארת שבתפארת – לכתחילה אריבער, הוקדש לעילוי נשמתו של השליח הרב משה זאקליקובסקי ע"ה, משלוחי כ"ק אדמו"ר זי"ע עשיריות בשנים באוק פארק, דטרויט - מישיגן, וחבר מערכת 'אוצר החסידים' של הוצאת הספרים קה"ת, במשך למעלה מיובל שנים.

להאזנה להקלטה המלאה של המאמר, מתוך היישומון "אשרינו" באדיבות חברת המדיה החב"דית JEM, בראשותו של הרב אלקנה שמוטקין שיחי' - https://ashreinu.app/#/player/parentEvent~3160_event~3161

להורדת המאמר - בצורת קריאה

www.lahak.org/4728132

להורדת המאמר – בצורת הדפסה

www.lahak.org/media/pdf/1126/LTtK11269433.pdf

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.