| יום ד' אייר ה׳תש״פ 28.04.2020

ביל גייטס טוען: אנחנו רחוקים שנתיים לפחות מחיסון לקורונה

מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט המיליארדר ביל גייטס התראיין לרשת CNN, ובין היתר אמר כי אנחנו רחוקים ממציאת תרופה לקורונה מרחק של לפחות שנתיים בתרחיש אופטימי. לדבריו, התרופה תצטרך לעבור מבחנים רבים על בני אדם עד שתאושר ותונפק בכמות מסחרית.
ביל גייטס טוען: אנחנו רחוקים שנתיים לפחות מחיסון לקורונה

מייסד מייקרוסופט המיליארדר בייל גייטס, העניק ראיון לרשת CNN במסגרתו צינן גייטס את ההתלהבות בכל הקשור למציאת חיסון לנגיף הקורונה. 

לשאלת המנחה האם הוא רואה את החיסון לנגיף המסתורי באופק אמר גייטס: "לצערי לא. יש אנשים שחושבים שעד ספטמבר כבר יהיה חיסון וזה לא נכון. הרבה יותר הגיוני להגיד שהטווח הריאלי להשגת פריצת דרך וחיסון הוא בין שנה לשנתיים עד שיהיה לנו כזה". גייטס הסביר כי מציאת החיסון לעצמה לא תספיק, כיוון שיהיה צורך להבין כיצד הוא משפיע על המערכת החיסונית של גוף האדם. 

הסיבה אגב שגייטס הפך לפופולארי בנוגע לנגיף הקטלני, הוא משום שלפני כחמש שנים, בהרצאת TED שהעניק גייטס הוא "חזה" את הנגיף הקטלני כמעט ברמה של 'אחד לאחד'. בהרצאתו המפורסמת שצברה מילוני צפיות בחודשיים האחרונים, נראה גייטס אומר: "אם משהו יהרוג מעל ל-10 מיליון בני אדם בעשורים הקרובים, הכי סביר שזה יהיה נגיף מדבק ביותר, ולא מלחמה. אנחנו לא ערוכים למגיפה הבאה״, אמר. וגייטס לא חזה רק את המגפה, אלא גם את הדרך בה תתפשט וודאי נשמעה באוזנינו באותו הזמן כמו נרטיב אפוקליפטי. ״אולי זה יהיה נגיף שהחולים שנדבקו בו ירגישו מספיק טוב כדי לעלות על מטוס או ללכת לשוק".

בהמשך הריאיון שהעניק  בסוף השבוע האחרון לרשת CNN, גילה גייטס כי "כיום יש 100 מאמצים ומחקרים בינלואמיים להשגת חיסון. חלק מהמאמצים הללו יותר מתקדמים ויותר מבטיחים. בסופו של דבר נצטרף להתכנס ולתמוך באותם מחקרים שיהיו מבטיחים יותר. אבל אנשים חייבים להבין שגם אם יהיה כבר חיסון צריך יהיה לבדוק את ההשפעות שלו על בני אדם. לא לכולנו יש מערכת חיסונית תקינה ולכל חיסון יש תופעות לוואי ויהיה צריך להגיע להסכמה בינלאומית על הרגולציה בתחום ועל אילו תופעות לוואי אפשר להסכים. זה ייקח זמן ולכן לא נגיע לנורמליות חזרה לפני כל התהליכים האלו. ד"ר אנתוני פאוצי, אומר לכולם שזה ייקח כ-18 חודשים עד למציאת חיסון אפקטיבי והוא מתכוון בדברים למנוע אופטימיות יותר", סיכם גייטס את דבריו.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.