שלמה מן | יום ב' אייר ה׳תש״פ 26.04.2020

במשרד הרווחה הופתעו מהליך הבידוד במרכז השיקום החב"די

תהליך הבידוד המופתי במרכז השיקום של 'כולל חב"ד' במגדל העמק, בו שוהים דיירים בדרגות נכות קשה, הגיע עד להנהלת משרד הרווחה שביקש להשתמש במודל זה כדוגמה כלל ארצית להתמודדות למופת, וכזו שתוכל לקבל ביטוי בכלי התקשורת
במשרד הרווחה הופתעו מהליך הבידוד במרכז השיקום החב
צילומים: כולל חב"ד

עם פרוץ נגיף הקורונה וההנחיות החמירות של משרד הבריאות לכלל הציבור, הדיירים במרכז שיקום גראבסקי במגדל העמק - הסובלים מנכות קשה, נכנסו לתהליך בידוד יוצא דופן.

צוות של 22 מדריכים ואנשי מקצוע במרכז המנוהל על ידי ארגון החסד 'כולל חב"ד', נכנסו להליך הבידוד יחד עם הדיירים, למרות כל האתגרים והחששות.

תהליך הבידוד המופתי, הגיע עד להנהלת משרד הרווחה שביקשו להשתמש במודל זה, כדוגמא כלל ארצית להתמודדות למופת, וכזו שתוכל לקבל ביטוי בכלי התקשורת.

כך, המנהלת המקצועית של המרכז, הגב' מורן, סיפרה על עבודתה והקרבתה האישית, כשהוא משאירת בבית שלושה ילדים, כולל בחג הפסח, וזאת על מנת לקיים את שליחותה למען ארבעים וחמישה הדיירים הסובלים מנכות קשה.

בהנהלת 'כולל חב"ד', דאגו לכל צרכיהם של בני המשפחות המסורות, בעזרת שינוע של ארוחות מפנקות, במהלך ימי הפסח, חול המועד וכן הלאה.

בימים אלו, סיים הצוות את ימי הבידוד בהוסטל, תוך מסירות אדירה למען החוסים.

"לאורך כל ימי הבידוד, הדיירים היו רגועים, מועסקים, מקבלים טיפול סיעודי, רפואי ורגשי, ההוסטל נוצץ ומבריק מניקיון וחיטוי ויש אוכל בשפע", סיפרו בהנהלת ההוסטל, "אנחנו 22 אנשי צוות שמתפקידים כמו 64. הצוות כאן מעורר השראה בצורה בלתי רגילה. יש כאן רוח גדולה של אחדות, תחושת השליחות באוויר, אהבה, נתינה ושיתוף פעולה שלא נראה כמוהו".

במרכז מספרים כי גיבשו תכנית חזרה ל"שגרה". תהיה זו "שגרה" מצומצמת ותכלול כשליש מהצוות, כל זאת במטרה לשמור על ההוסטל, הדיירים וצוות מבידוד נוסף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.