מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ה 27.06.2005

טקס בר מצווה לנער שאיבד אח בפיגוע טרור

צעירי-חב"ד ערכו שמחת בר מצווה מרגשת לשבתאי ועקנין שאיבד את אחיו גיא, הי"ד, בפיגוע תופת בירושלים. הנער הנרגש עלה לתורה, וקיבל סט מהודר של טלית ותפילין. זו פעולה נוספת של מחלקת "צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור" המסייעת למשפחות השכול וקורבנות מעשי הטרור. לצד פעילות הרווחה והסיוע שהמחלקה מעניקה בכל ימות השנה, היא יוזמת עזרה וסיוע רוחני, כעריכת טקסי בר-מצווה לילדי המשפחות הללו. הדבר מקל מהן את הקושי בארגון השמחות בכוחות עצמם, שעה שהם טרודים בטיפולים, ומהווה סיוע של ממש גם בתחום הכלכלי. המשך ב'כתבה מלאה'
טקס בר מצווה לנער שאיבד אח בפיגוע טרור
הרב מנחם קוטנר עם ספר התורה וחתן הבר מצווה
שלוש וחצי שנים חלפו מאז הפיגוע, והזיכרון והכאב אינם מרפים משבתאי ועקנין בן ה-13. היה זה במוצאי שבת, י"ז בכסלו תשס"ב (01.12.2001). סמוך לשעה 23:30, פוצצו שני מחבלים-מתאבדים מטעני נפץ כבדים בזה אחר זה במרכז ירושלים. הראשון פוצץ את עצמו במרכז מדרחוב בן יהודה, והשני פוצץ מכונית תופת שחנתה ברחוב קרוב.

11 בני אדם נהרגו, רובם צעירים, וכמאתיים נפצעו. גיא היה במדרחוב בעת הפיצוץ הראשון, ומיהר לכיוון כיכר ציון, שם אירע הפיצוץ השני. הוא נפגע אנושות, הוחש לבית הרפואה אך נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. בן 19 היה במותו, והוא הותיר אחריו הורים, שני אחים ושתי אחיות.

לאחר האסון שפקד את המשפחה התגייס צוות בית חב"ד במעלה אדומים, ומטה צעירי-חב"ד למען נפגעי הטרור לעזרת המשפחה. צעירי-חב"ד נמצאים בקשר קרוב עם המשפחה, מבקרים אותם לקראת החגים, מעודדים ומחזקים את רוחם.

ובתוך כל העצב והשכול, ניבטה בחשיכה קרן אור: חגיגת הבר מצווה של הבן הקטן, שבתאי. צעירי חב"ד בשיתוף עם בית חב"ד במעלה אדומים בהנהלת השליח הרב אברהם שמלה התגייסו לסייע בשמחת חגיגת הבר מצווה וערכו עבורם את טקס העלייה לתורה וסעודת המצווה. צעירי-חב"ד העניקו לנער הבר מצווה סט מהודר של טלית ותפילין ושיעורי הכנה והדרכה לקראת הבר המצווה.

בבוקר היום המיוחל, התאספו בני משפחה, חברים ושכנים לתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בעיר שם קיבלו את פניהם הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד והרב ארז ליפשיץ מבית חב"ד במעלה אדומים. ההתרגשות הגיעה לשיאה כאשר שבתאי ניגש לספר התורה וקרא את קריאת התורה בהטעמה כוותיק ורגיל.

בתום הטקס, נערכה סעודת מצווה ברוב פאר והדר באולם הסמוך לבית הכנסת. בני המשפחה הודו בחום לצעירי חב"ד ולבית חב"ד המקומי בניהולו של השליח הרב אברהם שמלה על השמחה הרבה שהעניקו לבנם שבתאי ביום שמחתו.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.