צבי סופר | יום ב' אייר ה׳תש״פ 26.04.2020

אתגר ה'למידה מרחוק' | מחנך משתף: כך אנחנו מתמודדים

שיגרה שלא הכרנו: מורים מתמודדים היום עם משימה לא מוכרת: 'למידה מרחוק' עם התלמידים, לאחר שגרת חופשה כפויה וארוכה שנכפתה לרגל המצב • שיחות טלפון בשידור חי? הקלטות? שיחות וידאו בשידור ישיר? שליחת חומרים מודפסים במייל? מה שיעור השתתפות התלמידים? איך מגיבים ההורים? • הרב שלום בורגן, מחנך בכיתה ה' בתלמוד-תורה "אור מלכה" חב"ד בראשון לציון, משתף
אתגר ה'למידה מרחוק' | מחנך משתף: כך אנחנו מתמודדים
"מציאות חדשה": הרב בורגן בשיעור 'למידה מרחוק'

שיגרה שלא הכרנו: מורים ומחנכים מתמודדים היום עם משימה לא מוכרת: 'למידה מרחוק' עם התלמידים, לאחר שגרת חופשה כפויה וארוכה שנכפתה לרגל המצב.

היישר מ'חופשת פסח', שהחלה בכלל מפורים, כללי המשחק שונים לחלוטין: אין כיתה לימודית, אין תלמוד תורה, והכל מתנהל ישירות מהבית.

האפשרויות מוגבלות ל'מימשק הטכנולוגי' בלבד:

 שיחות טלפון בשידור חי, הקלטות, שיחות וידאו בשידור ישיר, שליחת חומרים מודפסים במייל, מסרונים להורים. מה שיעור השתתפות התלמידים? איך מגיבים ההורים?

• 

COL שוחח עם הרב שלום בורגן, 17 שנה בהוראה, מחנך בכיתה ה' בתלמוד-תורה "אור מלכה" חב"ד בראשון לציון, שסיפר לאחר שבוע של פעילות, איך כל זה עובד בשטח:

המחנך הרב שלום בורגן: "כבר עם תחילת המשבר היינו נפגשים כל הכיתה כל יום דרך תוכנת 'זום' ללימוד ושיתוף חוויות. בהמשך נערכו אספות צוות וזה התרחב לסדר יום של ממש שמתחיל בתפילת שחרית.

"כיום יש לנו "מערכת מסודרת" שנשלחת להורים על שעות הפגישה של כל מורה, איזה מקצוע ילמדו באותה שעה".

עד כמה יש שת"פ מצד הילדים? מסוגלים להגיע לרמה סבירה של לימוד? איך אתם עוקבים אחר השיתוף פעולה הזה?

"הילדים משתפים פעולה בצורה יוצאת מן הכלל. יש מצידם ביקוש לעוד פגישות לימוד, ההספק אמנם  פחות מאשר בכיתה אך בהחלט יש למידה. הילדים שואלים ומשיבים ויש אווירת לימוד של ממש, לאחרי השיעורים הילדים מקבלים מטלות ושולחים אלי ויש שיתוף פעולה יפה מצד רוב הילדים". 

קיבלתם תגובות הורים? איך לדעתכם הם מתמודדים כשיש מספר ילדים במקביל שלומדים במסגרות שונות? גם אתם כהורים בוודאי מתמודדים עם זה.

"קיבלתי הרבה תגובות מהורים. חלקם מעריכים את ההשתדלות והמאמץ הלא פשוט לעשות כמות כזו של שיעורים כל יום, וחלקם כותבים שזה ממש מחיה את הילדים"...

האם עומס לימודי צפוף הוא טוב, או שיש למתן את הקצב והרצף?

"את השעות שאני מלמד אני משתדל לפרוס עד שעות הצהריים כדי לא להעמיס יותר מידי. גם בנוגע למטלות, אין עניין להכביד ואני אף מבקש מהתלמידים שיעשו זאת רק בינם לבין עצמם או איתי כשזה מתאפשר, וזאת על מנת להקל על ההורים".

בעיות טכניות: הורים שלא יודעים איך להתמודד טכנית, כגון לא מכירים ממשק הוידאו, או עומס על הטלפון והמחשב\ים שקיים בבית. מה אתם ממליצים להם לעשות?

"מה שאני רואה בכיתה שלי: מרבית ההורים למדו להסתדר עם התוכנה. יש פה ושם בעיות של חיבורים לאינטרנט, אבל מדובר במיעוט. ברור לנו שאין בכל בית מספר מחשבים, בהתאם למספר הילדים והילדות, ולכן אנו מבצעים פריסה של השעות כדי להקל בעניין הזה".

בכיתה רגילה יש אינטראקציה שוטפת מי נמצא ומשתתף, מי מקשיב, ומי עושה את המטלות. איך זה עובד בכיתה של 'למידה מרחוק'?

"הודענו לילדים ולהורים כי הנוכחות חובה. אנו ממלאים דוחות בקבצי אקסל שהכינה עבורנו ההנהלה ובו כל נתוני ההשתתפות, תכני הלימוד וההספקים. עושים כל מאמץ כדי שהלימוד יהיה כמעט כמו בכיתה רגילה. זאת המציאות החדשה, וכולנו צריכים להסתגל אליה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.