מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ה 26.06.2005

ברזיל: השופט בחר להחמיר בעונשם משום שהם יהודים

האם על היהודים לשמש אור לגויים? במערכת אכיפת החוק בברזיל סבורים כנראה שכן. חמישה סוחרי סמים יהודים קיבלו באחרונה את העונש המקסימלי בחוק - 18 שנות מאסר - בטענה שלא מילאו אחר מצוות התורה. השופט, ד"ר מנואל מקסימו ז'ונקרייה, הקפיד להדגיש בפסק הדין את יהדותם של חמשת הנאשמים בייצור וסחר בסמים. "על-פי הדת היהודית אסור להם להשתמש בחומרים המערפלים את המחשבה, לעסוק בסחר בלתי חוקי, ולהפיץ סמים בין הבריות", הסביר השופט והוסיף: "בספר תהלים נכתב 'הדרכני בנתיב מצוותיך כי בו חפצתי'". עו"ד מרדכי ציבין, שמתמחה בטיפול בעבירות בינלאומיות של אסירים ישראלים בחו"ל ובהעברתם לישראל, טען אתמול כי השופט בחר להחמיר בעונשם משום שהם יהודים, וכי מדובר בצעד אנטישמי מובהק.
ברזיל: השופט בחר להחמיר בעונשם משום שהם יהודים
עו"ד מרדכי ציבין
על פי פסק הדין, נתפסו ברשותם של הנאשמים כ-90 אלף טבליות של סמים מסוג אל-אס-די ואקסטזי. במקרים אחרים, שבהם נתפסו בידי סוחרי סמים כמויות סם גדולות יותר, היה העונש חמור פחות. כך למשל, צעיר אוסטרי שנעצר עם 100 אלף כדורי אל-אס-די קיבל 12 שנה בכלא בלבד, ועשרה לבנונים שנתפסו עם טונה וחצי קוקאין יבלו רק עשר שנים בכלא. ציבין הוסיף כי היה ממליץ לנאשמים לבקש משפט חוזר.

הרב ברל ויין, מרצה והיסטוריון לתולדות עם ישראל, אמר אתמול בעקבות פסק הדין כי נודף ממנו ריח דק של אנטישמיות, אבל נראה שמדובר באכזבה יותר מאשר באנטישמיות. "נראה שהשופט תופס את העם היהודי כעם הנבחר שצריך למלא את מצוות התורה ולשמש דוגמה לעמים האחרים, ולכן, כשהם נופלים מהדרגה שבה הם צריכים להיות, יש תחושת אכזבה. אני מעריך שיש כאן יותר אכזבה משנאה", אמר הרב ויין.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
דרך מעניינת
כ' סיון ה׳תשס״ה
דרך מעניננת להסבר על כישלון בייצוג. מי מתיר לו לייצג סוחרי סמים ?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.