שניאור דייטש | יום ל' ניסן ה׳תש״פ 24.04.2020

הרב ישעיהו הבר ז"ל, היו"ר של 'מתנת חיים' - נפטר מהקורונה

מייסד יו”ר ארגון ‘מתנת חיים’ שנדבק בנגיף הקורונה – ואושפז בחג הפסח במצב קשה בבית החולים ‘הדסה עין כרם’, נפטר הלילה בגיל 55 • בשנים האחרונות סייע למאות בני אדם במציאת תורמי כליה • בית החולים הדסה: “מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו”
הרב ישעיהו הבר ז
הרב הבר ז"ל (צילום מסך)

ברוך דיין האמת: הרב אברהם ישעיהו הבר ז”ל, יו”ר ארגון ‘מתנת חיים’ שאושפז במצב קשה מאוד בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים - נפטר הערב (ליל שישי), לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הלוייתו תתקיים עוד הלילה בהר המנוחות בירושלים.

המנוח ז”ל אושפז בבית החולים בחג הפסח כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן.

עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

הרב הבר בן ה-55 ייסד בשנת 2009 את עמותת ‘מתנת חיים’ שמסייעת במציאת תורמי כליה לטובת חולי כליות.

הוא קיבל את ‘אות הנשיא למתנדב’ לשנת 2014 מנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז”ל.

מהדסה נמסר: “הרב הבר אשר נדבק בנגיף הקורונה, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם ב- 12/4 לאחר שחלה הדרדרות במצבו, והתקבל במצב קשה, כשהוא מתקשה לנשום בכוחות עצמו ונזקק כל העת לתמיכה של חמצן.

“עם התדרדרות וקושי נוסף בנשימה, חובר למכונת הנשמה והורדם ביחידה לטיפול נמרץ נשימתי.

“צוות בית החולים כולו עשה כל שניתן לאורך הטיפול ברב הבר. מומחי היחידה לטיפול נמרץ כללי ופנימי ורפואה פנימית, כמו גם מומחי נפרולוגיה אשר עקבו אחר מצבו כמושתל כליה, טיפלו בו יום וליל.

“הנהלת בית החולים הייתה בקשר עם משפחתו ועדכנה אותה כל העת באשר להתקדמות המחלה. לצערנו, מצבו של הרב היה קשה ומחלת הקורונה וסיבוכיה הכריעו אותו.  רופאי היחידה לטיפול נמרץ נאלצו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה ממושכים”.

בבית הרפואה הוסיפו: “הרב ישעיהו הבר, יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים, היה ידיד אמת וקרוב של הדסה לאורך השנים.

“פועלו לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים היה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי, ובהדסה בוצעו ניתוחים רבים שהצילו חיי אדם בזכותו.

“מנהלי הדסה בעבר ובהווה, צוות מרכז ההשתלות, הנפרולוגיה, חדרי הניתוח ובעצם כל יחידות בית החולים, הכירו מקרוב את האיש אשר היה בן בית אצלנו.

“הוא נגע בלבבות של כולנו, בצניעות ובאישיות יוצאת דופן, בחוכמתו ובאהבת האדם שהייתה לסמל – הן של האיש הפרטי, והן של הארגון בראשו עמד. הדסה כולה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הבר ומחזק אותה בשעה קשה זו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד עם פטירתו של הרב ישעיהו הבר: “אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של הרב ישעיהו הבר, המייסד והמנהל של עמותת ‘מתנת חיים’ שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה.

“הרב הבר עצמו עבר השתלת כליה, והוא הטמיע בקרב הציבור הרחב את המודעות לחשיבות התרומה. בד בבד הוא פעל לחבר בין התורמים לנתרמים, וליווה את התהליך לכל אורכו. בזכותו זכו מאות אנשים בישראל לחיים חדשים.

“הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך הערב לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו”.

הרב הראשי הגר”ד לאו ספד: “הרב הבר ז״ל היה איש אוהב אדם, שבצניעות נדירה הציל למעלה מ- 800 משפחות, גדולה האבידה לדור כולו, ומי יתן ומלאכי הרחמים אליהם הצטרף יסירו המגיפה והצער מעלינו”.

שר הבריאות יעקב ליצמן ספד: ”אבל גדול לעם ישראל וערב קשה למערכת הבריאות, בפטירת הרב ישעיהו הבר זצ”ל, שהקים את ארגון מתנת חיים למען חולי הכליה. איש שכולו חסד וחמלה, שזכה להציל נפשות רבות בישראל.

”הרב ישעיהו הבר זצ”ל שלצערנו הרב נפטר לאחר שנדבק בקורונה, היה דמות אצילית, אדם גדול, שהקדיש את כל חייו למען הצלת חיי הזולת. אנו משתתפים בצער המשפחה בשעה קשה זו”.

שר הפנים ויו”ר ש”ס, אריה דרעי: ”הלב נשבר מהטרגדיה הבלתי נתפסת, פטירת הרב אברהם ישעיהו הבר ז״ל. יהודי יקר ומסור מארגון ׳מתנת חיים׳ שהציל את חיי מאות אנשים ע״י תרומת כליה והוכרע ע״י נגיף הקורונה והוא בן 55 בלבד. אלו ימים קשים ומטלטלים עבור כל עם ישראל והעולם כולו. אנו מתפללים לבורא עולם שתעצר המגפה האיומה”.

יו”ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ’ ספד: ”אסון כבד. ברוך דיין האמת. הרב ישעיהו הבר היה איש שכל כולו חסד. מפעל חיים של הצלת נפשות. האיש שאחראי אישית על מתנה של חיים לעשרות רבות של אנשים. רבבות מלאכים מקבלים את פניו עכשיו למעלה בהוד. הלב בוכה”.

ח”כ אורי מקלב: “אבל וצער גדול מאוד הלב נשבר עם הבשורה על לכתו של הרב הבר יו”ר ארגון ‘מתנת חיים’, היה איש מיוחד אשר עשה חסדים כל ימיו.

“הרב הבר היה כל כולו חשיבה עשיה למען הזולת, היה דוגמא אישית לעד היכן אדם יכול להסתכל על חברו מבלי לראות את עצמו כלל, והיה דוגמא לאיזה יכולות ופעילות ניתן להגיע כאשר רוצים להיטיב עם הזולת, צער גדול למשפחתו, לסביבה ולעם ישראל בכללותו, השאיר משימה חשובה שכולנו צריכים להתגייס ולהמשיך איתה”.

איילת שקד: ‏”הצטערתי עד מאד לשמוע על פטירתו של הרב ישעיהו הבר. אדם שמאות רבות של אנשים חבים לו את חייהם. אלוקים אוסף את המלאכים לידו, אין הסבר אחר. איש נדיר, פשוט מאד, עניו, שרק היטב עם אחרים. יהי זכרו ברוך”.

ח”כ יועז הנדל מדרך ארץ: ”‏עצוב מאוד לשמוע על מותו של הרב יהושע הבר. בחייו הציל מאות בני אדם. מאות עולמות ומלואם. זוהי אבדה כבדה לכל מי שמאמין ברוחו העזה של העם הזה”.

בתוך כך, מניין הנדבקים בקורונה בישראל עומד על 14,803, בהם 109 מונשמים. 192 איש נפטרו מהמחלה, ו-5,611 החלימו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.