צבי סופר | יום כ"ט ניסן ה׳תש״פ 23.04.2020

בעקבות הפניה: משרד הבריאות שינה הצגת נתוני קורונה

בעקבות תחקיר COL ופניית ועד כפר חב"ד: משרד הבריאות שינה את שיטת הצגת נתוני התחלואה ביישובים: כפר חב"ד ויישובים נוספים הוצאו מרשימת היישובים הנגועים מעל 5000 תושבים
בעקבות הפניה: משרד הבריאות שינה הצגת נתוני קורונה
לפני ואחרי: משרד הבריאות נענה לבקשה ושינה את נוסחת החישוב

בעקבות פניית ועד כפר חב"ד: משרד הבריאות שינה את שיטת הצגת נתוני התחלואה ביישובים: כפר חב"ד ויישובים נוספים הוצאו מרשימת היישובים הנגועים מעל 5000 תושבים.

כפי שפורסם כאן בהרחבה, מרכז התקשורת החב"די COL ביצע מעקב ראשון אחר הנתונים וגילה כי אופן הצגת הנתונים של משרד הבריאות עושה עוול לכפר חב"ד, וכי אדרבה: כפר חב"ד מוביל באחוזי ההחלמה ובקצב מינורי של הדבקה ביחס למקומות אחרים בארץ.

היישוב כפר חב"ד שהוצג כאחד ממוקדי ההתפרצות הגדולים של הקורונה בישראל, הוצא מרשימת היישובים הבעייתים. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ה'), עולה כי למעלה מ76% מהחולים המאומתים בכפר חב"ד החלימו, זאת ביחס לממוצע הארצי שעומד על 36% החלמה.

הנתונים החדשים מתפרסמים היום, לאחר מספר ימים ללא פרסום נתוני התחלואה לפי ישובים, וזאת לאחר פעילות מאומצת של ועד כפר חב"ד וסגן ראש המועצה האזורית שדות דן הרב בנימין לפשיץ לשנות את אופן הצגת הנתונים שהעלתה את כפר חב"ד לראש הטבלה.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר למשרד הבריאות טען יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ כי הנתונים האמיתיים מראים שאין הדבקה נוספת בכפר חב"ד ויש ירידה דרסטית במספר החולים, כך שהצגת הנתונים הקודמת של משרד הבריאות גורמת עוול לתדמיתו של כפר חב"ד.

בעקבות המכתב התגייסו שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושר הפנים הרב אריה דרעי שמתכלל את הטיפול בקורונה במגזר החרדי, על מנת לעדכן את הנתונים שיציגו את העובדות בצורה הנכונה.

מספר החולים המופיעים ברשימות משרד הבריאות עומד על 10 חולים מאומתים בכפר חב"ד בלבד. 

יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ: "תושבי כפר חב"ד שמרו על ההנחיות של משרד הבריאות והוראות הרבנים כבר מתחילת התפרצות המחלה בישראל. לצערנו נסיבות צדדיות הובילו לכך שכפר חב"ד הופיע בראש רשימת הישובים הנגועים ו"זכה" לחשיפה שלילית בתקשורת. תושבי כפר חב"ד מודים לצוות המקצועי של משרד הבריאות ולעומד בראשו הרב יעקב ליצמן על הנכונות לשנות את אופן הצגת הנתונים. אנו נמשיך להיות מודל לחיקוי עבור הציבור החרדי והציבור הישראלי כולו להקפדה על מניעת התפשטות הקורונה".

מצ"ב דוגמא לספירה לפני ואחרי והמכתב שנשלח למשרד הבריאות בתאריך 13.4.2020

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.