מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תש״פ 23.04.2020

40,00 צפיות: שידור חי מוצלח של חלה-Live מכפר חב"ד

יותר מארבעים אלף צפיות היו לאירוע מיוחד של הפרשת חלה בשידור חי, מטעם חב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער •  האירוע, שנערך באולמי ריבקין בכפר חב"ד, הוגש על-ידי אשת התקשורת דנה ורון ונבחרת שליחות מחב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער • הצופות הוזמנו לאפות חלות בעצמן ולשלוח תמונות לתחרות, והתמונות והסיפורים עדיין זורמים
40,00 צפיות: שידור חי מוצלח של חלה-Live מכפר חב

אירוע מיוחד של הפרשת חלה – חלה- Live – שנערך מטעם חב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער, שודר מכפר חב"ד ברשתות החברתיות, וזכה לתגובות נלהבות מצד הסטודנטים ובני הנוער, לשיתופים רבים ולעשרות אלפי צפיות.

אין זו הפעם הראשונה שחב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער עורכים 'הפרשת חלה'. טקס זה קנה לו זה מכבר מקום של כבוד במערך הפעילות הקבוע שמפעילות השליחות המסורות, במסגרת פעילותן בנושא הבית חב"ד, לציבור ייחודי כל כך.

ההשקעה היא עד הפרטים הקטנים – מסינר ממותג, קערה אישית, כרטיסי תפילה אישיים ועד אווירה מיוחדת של תפילה וחיבור לבורא עולם ברגעים טמירים אלו. "חשבנו שכבר אי אפשר להפתיע", משתף הרב משה שילת, האיש שמאחורי הארגונים, "ושמחנו לגלות שטעינו בגדול".

הטקס נערך לרגל המנהג הנפוץ לאפות לכבוד השבת הראשונה שאחרי חג הפסח חלות בצורת מפתח, סגולה לפרנסה וברכה. "כבר כמה שנים שאני מארגנת טקס הפרשת חלה מקומי לסטודנטיות באוניברסיטת חיפה. חשתי פספוס וצער גדול שהשנה, עקב הנסיבות, לא אוכל לעשות זאת כהרגלי", מספרת השליחה מושקא ריבקין.

ואז היא הגתה רעיון שתפס תאוצה במהירות. הפרשת חלה הגדולה בעולם, בלייב. "זה היה רעיון אדיר, שעלה במהלך חול המועד. לערוך טקס הפרשת חלה ע-נ-ק. שייאחד את כל הסטודנטיות ובנות הנוער מכל רחבי הארץ. למרות ההתראה הקצרה, הנהלת חב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער התגייסה מייד לאירגון, למרות העלויות העצומות", ממשיכה ומשתפת הגב' ריבקין.

דנה ורון, אושיית תקשורת, נבחרה לפתוח את האירוע, שהועבר בשידור חי מאולמי ריבקין בכפר חב"ד. "הכל היה מאורגן בטוב טעם, נשי כל כך", מתפעלת ורון. "היתה חשיבה על כל פרט. התאורה, המרקע, זרי הפרחים שקישטו את המקום. מצווה צריך לקיים מתוך עונג, הרגשתי כמה זה חשוב היה למארגנים".

ורון, שחזרה בתשובה בגיל 19, זכתה להגיע לכרם חב"ד, ומאז מנצלת את כישרונותיה הברוכים בתחום התקשורת, שבו היא רואה שליחות לכל דבר. "אני מאמינה שכל אחת מבנות עמנו היא אבן יקרה, נדירה וחד פעמית, ואף אחד לא יכול להחליף אותה. אם את כאן, סימן שאין לך תחליף", היא אומרת. עם המסר הזה היא ניגשה להפרשת החלה.

האירוע החל ביום חמישי שעבר, בתשע בערב. מספר הצופות הפתיע גם את המארגנות עצמן. "כל השליחות מכל רחבי הארץ, הן של חב"ד בקמפוס והן של חב"ד לנוער, התגייסו לעניין. והסטודנטיות והנוער השיבו להן חזרה. המספרים טיפסו וטיפסו. כולן רצו להיות שותפות לדבר הגדול הזה", מספרת השליחה דבורי קליין, מאונברסיטת הנמל בחיפה. "היה עוד נתון מדהים, שתוך כדי האירוע עצמו היו 500 תגובות ושיתופים", מוסיפה ריבקין.

הרבנית ברכה שילת, מהנהלת חב"ד בקמפוס, נשאה דברים בלהט ובהתרגשות. היא הדגישה שהאחריות לכשרות הבית מוטלת ברובה על האישה, עיקר הבית. "סומכים עלינו, איזו זכות יש לנו! אנחנו, הנשים, משמעותיות כל כך. קובעות את הטון. איזו אווירה אני משרה סביבי!". 

אחריה עלתה השליחה ליאור איטח, שליחת חב"ד לנוער בגדרה, שחיזקה את כולן בדברי אמונה וביטחון בה'. "המילה דאגה מורכבת מארבע אותיות רצופות, אך מדלגות על האות ב'. ולא בכדי, כי האות ב' מסמלת את הביטחון בה'. אם יהיה לנו ביטחון בה', לא תהיה לדאגה שום ממשות. עלינו להתחזק בהבנה שכל מה שקורה הוא טוב, ושה' שומר עלינו בכל מצב". 

השליחה נחמי חזן, מחב"ד לנוער בכפר סבא, שיתפה בתובנות על ספירת העומר, קורונה ומה שביניהן. "אפשר לקחת צעד קדימה את המתנות שהקורונה מביאה איתה" המליצה. 

אחרי הקדמה מכובדת זו הקהל כבר היה 'חם' מספיק לטקס ההפרשה עצמה שאליו ציפו כולן.
השליחה מושקא רבקין שיתפה את הבנות בסגוליות המצווה שאותה הן עומדות לקיים. היא סיפרה איך סטודנטית שלה, שבאותה בקביעות בשנה שעברה קיימה את המצווה והתפללה על זוגיות, היום היא ב"ה נשואה ומאושרת.

טרם ההפרשה נערך שלב הקראת הבקשות והתפילות, שהיה מרגש מאד. ניתן היה לחוש, גם מבעד למרקע, את הרוממות שאפפה את ורון ורבקין בעת הקראת מאות הבקשות שזרמו אליהן כמעיין המתגבר. בנות ישראל היקרות התגלו כמו תמיד ברגישותן בשלחן בקשות עבור עם ישראל כולו ולא רק עבור עצמן. "שתעבור הקורונה ושאף אחד לא יהיה חולה. גם לא הגויים" – זו דוגמא אחת.

טקס ההפרשה עצמה, שהועבר על ידי הגב' דנה ורון, היה מרומם מאד. דבריה המחזקים של השליחה טליה אלפנט, מחב"ד לצעירים ת"א, השלימו וחיזקו את האווירה. 

קטע מסקרן היה הדגמת קליעות שונות ומעניינות, בהנחיית השליחה דבורי קליין. זה היווה מנוף והזדמנות להכרזה על תחרות ארצית חסרת תקדים, שנערכה בין כל המשתתפות. עליהן לעצב חלות מפתח מושקעות מהבצק שממנו הפרישו כעת ולהעלות אותן לדף של חב"ד בקמפוס. נכון לכתיבת השורות, תמונות עדיין נשלחות. מעל התחרות סוערת כולן עושות את המיטב. 

קליין מסבירה: "הרעיון היה להביא אמירה של יהדות תוססת, צבעונית ורלוונטית לצעירות, כשרותמים אותן לתחרות שמזכה אותן בשובר קנייה גדול. בנוסף היתה מטרה להביא את המסר של המצווה לציבור רחב עוד יותר. וזה הצליח. אנחנו עומדים כעת על מעל 40,000 צפיות.

• 

התגובות לא איחרו לבוא. סטודנטית שעיצבה חלת מפתח מושקעת במיוחד צירפה אמירה ש"חב"ד הם המפתח לחיים". ואחת מהאוניברסיטה העברית  ציינה שזו לה הפעם הראשונה שהיא מפרישה חלה, וצירפה גם היא את תמונת החלה שלה.
נערה מחב"ד לנוער העלתה את החלה שלה ושיתפה שהיה זה רגע מרגש מאד בשבילה להפריש חלה ולאפות בעצמה חלות, בפעם הראשונה בחייה.

השיתופים היו רבים והתגובות נלהבות ממש. כולן הודו על הזכות להיות חלק מהדבר הגדול והמיוחד הזה שנקרא 'חב"ד בקפוס וחב"ד לנוער'. זכות מתגלגלת שגודלת וצוברת תאוצה בפרוייקטים מיוחדים כל כך שמפתיעים גם את המארגנים עצמם.

מחב"ד לנוער אומרים, שהנערות שתמונת החלה שלהן עלתה לגמר, הפיצו את הקישור לכל חברותיהן ומכריהן, כדי שיצביעו בעבורן, וכך גם הללו נחשפו לעמוד של חב"ד לנוער ולפעילות הארגון אלפי בני נוער חדשים. 

בעקבות כך התקבלו המון תגובות של בני נוער הרוצים להצטרף לפעילות בערים השונות בארץ, וכן בקשות מנערות ואימהות להפרשת חלה נוספת, לאחר שהחמיצו את השידור החי. 

תגובה מרגשת התקבלה מאמה של נערה מקריית גת, המשתתפת בשיעורים אצל השליחה הגב' חן בירמט, ואשר תמונת החלה היפה שיצרה עלתה לגמר: "זו הפעם הראשונה שעשיתי הפרשת חלה, לאחר שבתי הפצירה בי לערוך איתה הפרשת חלה תוך כדי צפייה בשידור החי של חב"ד לנוער. מודה, זה לא משהו שחשבתי שאעשה אך כנראה אני הולכת לאמץ את המצווה הזאת".

בחב"ד בקמפוס ההתלהבות רבה עוד יותר. מספר הרב חיליק קפלן, שליח בקמפוס בקריית אונו ומהנהלת חב"ד בקמפוס: "בין אלפי התגובות למבצע ולשידור הגיבו מאות גולשות כי זו הפעם הראשונה שבה הבינו את משמעות הטקס של הפרשת חלה ופעם ראשונה שהפרישו חלה בעצמן. תחרות החלות היתה מעין בונוס שגרם לסטודנטים וסטונדטיות להיחשף לפעילות של חב"ד בקמפוס, ומעכשיו ייחשפו לפעילות השוטפת במהלך השנה ואת התוצאות אי-אפשר לשער..

"סיפור מרגש שנגע לליבי", אומר הרב קפלן בהתרגשות, "הוא על סטודנטית מירושלים, שאפתה חלות במפגש, ולקחה את הכמות הגדולה של החלות למחרת כדי לתת למבודדים חלות לקראת שבת. ממש מצווה גוררת מצווה".

גם בחב"ד לנוער וגם בחב"ד בקמפוס הבינו היטב את הכוח האדיר הטמון בכלים הטכנולוגיים ומתכננים תכניות נוספות שיגבירו את ה'ופרצת' לממדים חדשים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.