כתב COL בארה"ב | יום כ"ח ניסן ה׳תש״פ 22.04.2020

מונה לתפקיד סגן שר האוצר והלך לומר 'לחיים' עם חב"ד

לאחר אישור הסנאט האמריקני ביום שלישי, נסע סגן שר האוצר החדש - משה סילק לבית חב"ד בוושינגטון, כדי לומר 'לחיים' • הוא  החרדי הבכיר בממשל בארה"ב, בעל קשרים חמים בעבר עם חב"ד באסיה, ומתפלל בקביעות בבית הכנסת של חב"ד בוושינגטון
מונה לתפקיד סגן שר האוצר והלך לומר 'לחיים' עם חב
קיבל את המינוי - והלך לומר 'לחיים' עם השליח הרב לוי שמטוב

הסנאט האמריקני אישר אתמול (שלישי) את מינויו של משה סילק לתפקיד סגן שר האוצר לשווקים ופיתוח בינלאומי.

המינוי אושר בהצבעה קולית, כיוון שבשל  משבר קורונה נאסרו מפגשים פיזיים.

סילק, תושב בורו פארק וחסיד נדבורנה, משמש כממלא מקום סגן השר מאז יולי 2019 והוצג כמועמד רשמי על ידי הנשיא דונלד טראמפ בספטמבר 2019.

לאחר ששמע את החדשות, סילק הוזמן על ידי השדולה החב"דית בוושינגטון הבירה, לאמירת ל'חיים" עם השליח הרב לוי שמטוב.

לפני שהצטרף לאוצר היה סילק שותף בכיר ב- Allen & Overy LLP, שם התמקד בענייני אנרגיה ותשתיות, בנקאות וניהול נכסים. קיבל תארים מבית הספר לשירות חוץ באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובית הספר למשפטים באוניברסיטת מרילנד.

סילק, 58, עבד בסין במשך 15 שנים ומדבר מנדרינית וקנטונזית שוטפת. בהונג קונג, סילק הפך לתומך נלהב של חב"ד אסיה בראשות השלוחים הרב מרדכי וגולדי אבצן.

בשיחה עם מגזין "משפחה" בשנת 2018, סילק דיבר על מגורים כיהודי שומר מצוות בהונג קונג, על מסירותו ללימוד התורה היומיומי והמעבר שלו לחיים בוושינגטון די.סי. "לקחנו דיור ב DC שקרוב לבית הכנסת ולעבודה," אמר על בית הכנסת של חב"ד בוושינגטון.

בשיחה עם ועדת הסנאט לענייני בנקאות, דיור ועירונות בנובמבר, דיבר משי ברגש על משפחתו ועל אבותיו, כולל "רעייתי המסורה יוכבד רבקה", שמונה ילדיו ושלושת נכדיו.

"סבא וסבתא שלי עלו לארץ זו מתלאות ורדיפות במזרח אירופה," אמר. "חוויות החיים שלהם היו מצמררות. סבי מצד אמי, האור המנחה את חיי, גדל בעוני מרוד, היה עד לקוזקים שרצחו באכזריות את בני משפחתו ונאבק להתמודד עם השמדת משפחתו בשואה."

סילק הוא היהודי החסידי הבכיר ביותר המכהן בממשל בארה"ב. שומרי שבת בולטים נוספים כוללים את עוזר שר האוצר הנוכחי להנהלה דיוויד אייזנר, מזכיר האוצר לשעבר ג'ק לוין, לשעבר ממלא מקום שר האוצר אדם שובין  לשעבר סגן מזכיר שירותי הבריאות והשירותים האנושיים (HHS) טווי טרוי וסגן שר הביטחון דב זקהיים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.