"ענף התעופה מת, אבל נחזור ובגדול": סוכני הנסיעות מדברים
עולם התעופה עבר זעזוע, והיה מהענפים הראשונים שניזוקו עם תחילתה של מגיפת הקורונה לפני כמה חודשים.
בתחילה במזרח ולאחר מכן בכל העולם. תמונות קשות של ציי מטוסים מושבתים החונים בשדות התעופה בעולם כיווצו הרבה לבבות, בעיקר של מנהלי חברות התעופה שמנסים להתרגל למציאות החדשה והכואבת בה ירד נפח הטיסות באחת כמעט לחלוטין.
מטבע הדברים, מקצועות רבים שהיו קשורים לענף התעופה כגון דיילי אוויר וקרקע, טייסים, סבלים וטכנאי מוטסים, לצד כמובן סוכני נסיעות, נעלמו לחלוטין לחצי שנה הקרובה לפחות.
גם לפי התרחישים האופטימיים ביותר, גם עם שחרור המסחר והסרת ההגבלות, ענף התעופה הוא האחרון שיחזור לפעול, אלא אם כן תימצא בדרך נס תרופה לנגיף המסתורי שכבר הספיק לחולל נזקים של טריליוני דולרים בכל העולם.
בשיחה עם שני סוכני נסיעות חב"דיים, ר' יחיאל פליישמן ור' אפרים קמיסר שעובדים תחת חברת הנסיעות הגדולה בישראל 'לכיש טורס', מסבירים השניים כיצד יש להיערך למציאות החדשה, מהן התמורות והשינויים אליהם נצטרך להתרגל, וגם, באיזה מחיר יהיה שווה לסוכן נסיעות לעבוד בעידן החדש שאחרי הקורונה.
בין היתר אמר אפרים קמיסר: "אנחנו נותנים את הלב והנשמה עבור הלקוחות, ואני לא רואה בעתיד שנחזור לעבוד בשביל פרוטות בענף הקשה הזה. אני אומר ברור ועם כל הכבוד: מי שלא מתכנן להשאיר עמלה של 100 דולר לכרטיס אצל הסוכן עבור השירות אותו הוא מקבל שלא יתקשר אליי". השניים אף אמרו כי חברת התעופה אל-על משלמת כיום את המחיר על מנגנון עבודה לא יעיל ובזבזני של אלפי עובדים, ושבעידן שאחרי הקורונה הענף יחזור לפרופרוציות הנכונות.
צפו בראיון:
למקרה שפספסתם
אולי אלו שטסים בביזנעס עם המשחקים של הנקודות