שלמה מן | יום כ"ו ניסן ה׳תש״פ 20.04.2020

תם הפלונטר: הליכוד וכחול לבן חתמו על הקמת ממשלת חירום

ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן חתמו • הליכוד ומפלגות הימין יחזיקו בתפקידי יו"ר הכנסת, בתיקי האוצר, הבריאות, התחבורה וביטחון הפנים, יו"ר ועדות הכספים, הכלכלה והקורונה • תיקי החוץ והביטחון של כחול לבן • ההישגים של הליכוד: החלת ריבונות ב-1 ביולי ורוב בוועדה למינוי שופטים
תם הפלונטר: הליכוד וכחול לבן חתמו על הקמת ממשלת חירום
חתימת ההסכם, הערב | צילום: דוברות

תמו 17 חודשים של כאוס פוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר כחול לבן ויו”ר הכנסת בני גנץ נפגשו הערב (שני) במעון ראש הממשלה בבלפור – וחתמו על הסכם להקמת ממשלה משותפת.

על פי ההסכם בין נתניהו לגנץ מפלגת כחול לב תקבל 16 תיקים – ביניהם: ביטחון, חוץ לחצי קדנציה, משפטים, עליה וקליטה, תרבות וספורט, כלכלה ורווחה, תקשורת, חקלאות, הנושאים לעניינים אסטרטגיים, תיירות, שיוויון חברתי, תפוצות.

בליכוד יקבלו את תיק החוץ לחצי קדנציה, ביטחון פנים, תחבורה, שיכון, חינוך, הגנת הסביבה, תיק האנרגיה, ירושלים, ותיקים קטנים נוספים,

הליכוד ומפלגות הימין יחזיקו גם בתפקידי יו”ר הכנסת, בתיקי האוצר, הבריאות, בראשות ועדות הכספים, הכלכלה והקורונה.

לפי ‘כאן חדשות’, הישגי הליכוד בהסכם שנחתם עם כחול לבן: החלת ריבונות ב-1 ביולי; הסכמה על שני חברי ליכוד וח”כ האוזר בוועדה למינוי שופטים שישמרו על דמותו של בית המשפט כלא אקטיביסטי

לנתניהו יהיה גם וטו מוחלט על מינוי בכירים.

ועוד כמה דברים חדשים יהיו בממשלה: שרה חרדית ראשונה, שרה ראשונה בהיסטוריה מיוצאי אתיופיה, ושר ערבי ראשון מזה למעלה עשור.

יו״ר צוות המו״מ הקואליציוני של הליכוד, השר יריב לוין: ״חתמנו כעת על הסכם לכינון ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול-לבן. ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר.

העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה.

לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חה״כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר”.

השר זאב אלקין התייחס להקמת ממשלת האחדות בהובלת הליכוד וכחול לבן: “אני מברך את ראש הממשלה על הובלה נחושה של משא ומתן והקמת ממשלה רחבה למדינת ישראל בעת הזאת. ברכות גם ליור צוות משא ומתן קואליציוני ידידי השר יריב לוין ולחברי צוות משא ומתן על עבודה יסודית לטובת הליכוד והמדינה”.

ראש הממשלה שוחח במהלך היום עם חלק מראשי מפלגות בלוק הימין ועדכן אותם על ההתקדמות בהקמת ממשלת אחדות.

זמן קצר לפני הפגישה עם גנץ שוחח נתניהו עם שר הפנים אריה דרעי ועדכן אותו בפרטי ההסכם.

מי שלא זכה לטלפון או עדכון מראש הממשלה במהלך היום הוא שר הביטחון נפתלי בנט.

לאחר חתימת ההסכם, שוח  ראש הממשלה עם יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני ועידכן אותו בפרטי ההסכם שנחתם. נתניהו הודה לח”כ גפני על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך, והשניים סיכמו להמשיך בשיתוף פעולה לטובת מדינת ישראל.

מוקדם יותר היום, אישרה נשיאות הכנסת להניח את הצעות החוק המונעות מחבר כנסת שתלויים נגדו כתבי אישום להתמנות לראשות הממשלה.

יו”ר הכנסת איפשר את המהלך לאחר שפגישתו הבוקר עם נתניהו הסתיימה ללא הסכמות. בנוסף, לבקשת גנץ אישרה נשיאות הכנסת לכנס את המליאה גם בימים ראשון וחמישי ולא רק בימים שני, שלישי ורביעי.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, זעם על גנץ על שלא קידם היום את החקיקה נגד נתניהו.

“מספיק עם התרגילים ביחסי ציבור”, כתב ליברמן המתוסכל בחשבון הפייסבוק שלו. “ההודעה הדרמטית מהבוקר על פיצוץ המו”מ בין הליכוד לכחול לבן ואישור החוקים שהגישה ישראל ביתנו בנשיאות הכנסת, התבררו כעבודה בעיניים ותו לא.

“ברגע שיו”ר כחול לבן בני גנץ בלם את כינוס הוועדה המסדרת לצורך קידום הליכי החקיקה והקמתה של הוועדה המיוחדת, החלטת נשיאות הכנסת היא לא יותר מזריית חול בעיני הציבור. אדוני יו”ר הכנסת, מנהיגות זאת יכולת לקבל החלטות בזמן אמת ולא ריקוד תימני צעד קדימה שני צעדים אחורה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.