שלמה מן | יום כ"ו ניסן ה׳תש״פ 20.04.2020

שני צעירים ניסו להצית הלילה את המרכז החב"די בחרסון

צעירים ניסו להצית הלילה את בניין הקהילה היהודית בחרסון. הם השליכו שני בקבוקי תבערה ונמלטו • שליח הרבי הרב יוסי וולף: "רק בדלת הכניסה נתפסה האש ולא מעבר לכך. העברנו כעת את הנתונים לכוחות הביטחון, שחוקרים את האירוע" • הבוקר פורסם דו"ח האנטישמיות ולפיו ישנה עלייה של 18% בתקריות
שני צעירים ניסו להצית הלילה את המרכז החב
מנזקי התבערה (צילומים: COL)

הקורונה לא עוצרת את האנטישמים.

סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר בחרסון, שני צעירים התקרבו לבניין הקהילה היהודית המקומית, השליכו שני בקבוקי תבערה - ונמלטו במהירות מן המקום.

מצלמת אבטחה תיעדה את הכל.

"ברוך השם", מספר שליח הרבי במקום הרב יוסי וולף ל-COL, "רק בדלת הכניסה נתפסה האש ולא מעבר לכך. העברנו כעת את הנתונים לכוחות הביטחון, שחוקרים את האירוע".



הבוקר, ערב יום השואה, התפרסם דו”ח האנטישמיות השנתי של אוניברסיטת ת”א, מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימינו והקונגרס היהודי האירופי לשנת 2019 ותחילת 2020, ולפיו בשנת 2019 הייתה עלייה של 18% במספר התקריות האנטישמיות האלימות החמורות, בהשוואה לשנת 2018, וגם ברוב ביטויי האנטישמיות האחרים. שבעה אנשים נרצחו.

האנטישמיות ממשיכה לחלחל גם משולי החברה אל מרכזה וקיים פער גדל והולך בין המציאות בשטח לבין מאמציהם של ממשלות ושל גופים אזרחיים להיאבק באנטישמיות.

מגמות מדאיגות נרשמות גם בגרמניה ובארה”ב. עם זאת, הישגים במעקב אחרי אנטישמיות במרשתת ובחקיקה נגדה הושגו באו”ם, באיחוד האירופי ובארץ - ראשיהן של 52 מדינות הכריזו על מחויבותם לזכור את השואה ולהילחם באנטישמיות - סקרים ממשיכים לעורר עניין באנטישמיות הגואה.

לעומת זאת, עדיין לא נעשה מעקב מלא אחרי ההצקות היומיומיות שמקורן באסלאם הרדיקלי. נוסף לכך, סקרים הראו שהידע על השואה הולך ופוחת, ושתלמידים יהודיים בבתי הספר הכלליים סובלים מהטרדות מתמידות מצד תלמידים מוסלמיים.

בארה”ב ניכרה ב-2019 התפתחות חדשה, והיא עלייה במספרם של המקרים האלימים, ובהם מסעות ירי העולים בחיי אדם. חלקם בוצעו בידי יחידים ללא תכנון מוקדם, וחלקם קיבלו השראה מאידיאולוגיות של ימין קיצוני ומקבוצות בתוך תנועת השחורים העבריים או מאומת האסלאם בראשותו של לואיס פרחן.

רוב מבצעי ההתקפות האנטישמיות האלימות החמורות ב-2019 היו פעילים בהפצת תעמולה אנטישמית במרשתת, באמצעות רשתות מקומיות ובינלאומיות שקבוצות אלה חברות בהן. אנטי-ציונות שהתבטאה במונחים אנטישמיים התחזקה בשמאל הקיצוני, בייחוד כתגובה ליחסים ההדוקים בין הממשל האמריקני לישראל – יחסים אלה מוקעים על ידי פעילי שמאל כניסיונות של קהילות היהודיות בתמיכת ישראל להשתלט על ההנהגה האמריקאית ועל מדיניותה ולנווט אותה לפי צרכיהם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.