צביקה קעניג | יום כ"ה ניסן ה׳תש״פ 19.04.2020

זיכרון להולכים: לדמותו של הרב משה זליג (ג'יי) ליטווין ע"ה

היום, כ"ה ניסן חל יום היארצייט ה-16 של ר' משה-זעליג הלוי (ג'יי) ליטווין ע"ה, מראשי פרוייקט צעירי חב"ד להצלת ילדי צ'רנוביל. במסגרת עבודתו, נסע מספר פעמים לבקר מקרוב את הילדים המתגוררים באיזור הכור האטומי בצ'רנוביל, בו אירע הפיצוץ
זיכרון להולכים: לדמותו של הרב משה זליג (ג'יי) ליטווין ע
בתמונה: הרב משה זליג (ג'יי) ליטווין ע"ה, הרב מענדל רסקין ע"ה, והרב גרשון דב שיף ע"ה

היום, כ"ה ניסן חל יום היארצייט ה-16 של ר' משה-זעליג הלוי (ג'יי) ליטווין ע"ה, מראשי פרוייקט צעירי חב"ד להצלת ילדי צ'רנוביל. ג'יי, שהיה במאי במקצועו, גילה את אור היהדות והחסידות על-ידי שלוחי חב"ד במילווקי ודבק באורחות החיים החסידיים בכל מאודו ונפשו. את כישרונותיו ומרצו הקדיש לעבודת הקודש בפרוייקט ההצלה של ילדי צ'רנוביל מטעם צעירי-אגודת-חב"ד.

בשנת תשנ"ג עלה ארצה עם משפחתו. תחילה התגורר בכפר-חב"ד ואחר-כך קבע את מושבו ברחובות. במסגרת פעילותו הפך ג'יי למומחה להיבטים של קרינה רדיואקטיבית על ילדים ועסק כמתאם התחום הרפואי בפרוייקט ילדי צ'רנוביל.

במסגרת עבודתו, נסע מספר פעמים לבקר מקרוב את הילדים המתגוררים באיזור הכור האטומי בצ'רנוביל, בו אירע הפיצוץ. ג'יי ניחן בעט סופרים, בשפה האנגלית, ובכישרון תקשרותי רב. את הכשרונות הללו רתם ג'יי לטובת פרסומו של של הפרוייקט בעולם כולו. אין ספק כי הפרוייקט זכה לפרסום עצום, גם על ידי ארגון האומות המאוחדות (האו"ם) וארגון הבריאות הבין לאומי, עמו קיים ג'יי קשרים רצופים. בנוסף לעבודתו בפרוייקט לילדי 'צרנוביל, פירסם ג'י מאמרים וכתבות רבות בנושאי יהדות וחסידות, שקירבו את קוראיהם לעולם התורה והחסידות ולאורו של הרבי.

בשנים האחרונות לחייו חלה ג'יי במחלה קשה, וחרף מחלתו וייסוריו הקשים, הוא הקים, ביחד עם יבלח"ט הרב מנחם קוטנר שיחי' ופעילים נוספים בצעירי חב"ד - את הפרוייקט של צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, והקדיש שעות רבות, מזמנו היקר, לעזרת משפחות הנפגעים.

עיתונים רבים בארה"ב, וביניהם ה-JTA (סוכנות הידיעות היהודית), דיווחו בהרחבה, על פטירתו, לאחר שהיה מוכר בקרב עסקנים יהודיים בארה"ב, בעקבות פעילותו הרבה לטובת ילדי צ'רנוביל. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.