צבי סופר | יום כ"ה ניסן ה׳תש״פ 19.04.2020

הרב ביסטריצקי מצטרף: "להחמיר ולהתפלל במרפסות"

רבה של קהילת חב"ד בצפת ורב מחלקת הכשרות בעיר הרב מרדכי ביסטריצקי, מצטרף לקריאת מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי וקורא לתושבי קהילתו "להחמיר ולתת עדיפות עליונה - הלכתית ובריאותית - ולהמשיך להתפלל במנייני מרפסות"
הרב ביסטריצקי מצטרף:

למרות ההקלות עליהן הכריז ראש הממשלה אמש, ואושרו בהחלטת שרים לילית, לאישור של תפילות במניין במרחב הציבורי תחת מגבלות, מפרסם רב קהילת חב"ד בצפת ורב מחלקת הכשרות הרב מרדכי ביסטריצקי הנחיות לאנשי קהילתו בדבר העדפה של 'מנייני מרפסת' על פני תפילות במניינים במרחב הציבורי.

"בעדיפות שנייה", כותב הרב ביסטריצקי, "במקום בו לא ניתן לקיים מניין מרפסות, יש לעשות מניין מתחת לבניין של 10 אנשים בלבד, עם מסכות ובמרחק 2 מטר בין מתפלל למתפלל". 

הרב מדגיש כאמור כי יש לערוך את המניינים בסמיכות לבתים ולא ברחבת בית הכנסת, וזאת משום "למזער התקהלות של רבים, שחלקם יבואו ממקומות שונים". הרב מוסיף ומציין כי הנחיות אלו "באות להוסיף על ההנחיות הקיימות".

בתחילת התפרצות המגיפה בארץ, בלטה העיר צפת עם שיעור הדבקה גבוה יחסית ביחס למקומות אחרים בארץ, אולם לאחרונה חלה 'השטחת עקומה' והיא לא מופיעה כעיר מובילה בנתוני ההדבקה. כבר בתחילת המשבר, וכפי שסיקרנו כאן ב-COL, הרב ביסטריצקי הורה על שורת צעדים מחמירים לבלימת הנגף.

כזכור וכמו שפרסמנו אמש, מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי קרא אמש להחמיר ולהמשיך להתפלל ב'מנייני מרפסות' ולא לצאת להתפלל במרחבים ציבוריים, למרות ההנחיות המקלות החדשות. "חמירא סכנתא מאיסורא", אמר הרב ירוסלבסקי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.