שלמה מן | יום כ"ד ניסן ה׳תש״פ 18.04.2020

העובדים יעלו ל-30%, חנויות רחוב ייפתחו. ומה עם תפילות?

נתניהו בהצהרה מיוחדת: "נאפשר ספורט בזוגות ותפילות מניין בחוץ, נחזיר ממחר את החינוך המיוחד" • "אם תהיה התפרצות נוספת - נצטרך ללכת אחורה" • "אירועי יום הזיכרון והעצמאות לא יהיו עם קהל. החגיגות - בבתים ובמרפסות" • מנכ"ל משרד הבריאות: בני 67 נקראים לא לשוב לעבודה
העובדים יעלו ל-30%, חנויות רחוב ייפתחו. ומה עם תפילות?
נתניהו בהצרה הלילה (צילום מסך)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (מוצאי שבת) שורת הקלות בהגבלות הקורונה שייכנסו לתוקף ביום שני.

יחד עם נתניהו הופיעו מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ”ל משרד האוצר שי באב”ד.

נתניהו פתח: “בשבועות האחרונים ישראל וכל מדינות העולם עוברות מסע יוצא דופן שמטרתו להבטיח את הבריאות ואת החיים בצל מגפת הקורונה. בזכות האחריות שלכם, אזרחי ישראל, וצוותי הרפואה הנפלאים שלנו בקו החזית, בזכות ההחלטות והצעדים שנקטנו בזמן, הצלחנו עד עכשיו במשימה זו”.

לדבריו, “ישראל מדורגת גבוה מאוד בקרב מדינות ה-OECD, שיעור התמותה בקרב החולים הוא מהנמוכים ב-OECD וגם שיעור הבדיקות הוא מהגבוהים בעולם”.

הוא הדגיש: “יש עוד מה לתקן, ואנחנו מתארגנים ומשתכללים כי כך זה במלחמה בקורונה. זו מלחמה שיש בה כל כך הרבה אי ודאות. מלחמה שתוקפת את האנושות במתקפה שלא ידעה מזה מאה שנים.



“אבל היום קורה משהו בישראל שלא קרה מתחילת המשבר. עד היום נקטנו צורה של צעדים שעיקרם היה הידוק על התנועה. סגרנו את גבולות המדינה, צמצמנו את כוח האדם, הפעלנו אמצעים דיגיטליים, הקמנו מערך בדיקות והצטיידות שגדל משבוע לשבוע, הטלנו מגבלות תנועה בימי החגים וגם סגרים ממוקדים.

“הצעדים הללו הוכיחו את עצמם בהאטה בקצב ההדבקה ובהתייצבות במספר החולים והמונשמים, ובעיקר בצמצום המתים לעומת מה שהיה יכול להיות. אנחנו רואים בשבדיה שנקטה מדיניות מקלה, יותר מ-1,000 מתים. בבלגיה יותר מ-5,000 מתים. אלה לא השוואות סתם. יש כאן תוצאות טובות יחסית”.

נתניהו החל לפרט את ההקלות במסגרת בחיים בצל הנגיף: “נעלה את שיעור העובדים במקומות העבודה לממוצע של 30%. נאפשר לתעשייה, להייטק ולשירותים להיפתח עוד יותר בכפוף לעמידתם בתו הסגול – נוהל מפורט שמסדיר את מספר העובדים וכולל צעדים חיוניים נוספים לצמצום סכנת ההדבקה.

“נחזיר את החינוך המיוחד והפעלת משפחתונים, נרחיב את התחבורה הציבורית, נאפשר פעילות ספורט בזוגות קבועים, תפילה בחוץ עם מסיכות עד עשרה מתפללים. נמשיך להשקיע משאבים גדולים מאוד באוכלוסייה המבוגרת. אם נראה בשבועיים הקרובים נמשיך בהקלות, אם נראה החמרה – נאלץ להטיל הגבלות שנית”.

נתניהו הוסיף: “ראיתי את נגיף הקורונה דוהר אלינו והוא לא יעזוב אותנו בטווח הקרוב. לכן, המדינה זקוקה לממשלה רחבה ויציבה. אני עובד סביב השעון כדי להלחם בקורונה ואני ראיתי ורואה בממשלת אחדות וחירום חלק הכרחי להשגת נצחון במלחמה הזו.

“עד שימצא חיסון לקורונה, אנחנו נאלץ להתקיים בשגרת הקורונה, דווקא בשל כך אני מוסיף להשקיע בהקמת ממשלת חירום לאומית. אין מי שרוצה בכך יותר ממני  – כל השאר זה ספינים”.

נתניהו ציין כי “אירועי יום הזיכרון והעצמאות לא יהיו עם קהל. החגיגות יהיו בבתים ובמרפסות”.

 צעדי ההקלה:

1. מספר העובדים במקומות העבודה יעלה ל-30%. בהייטק ובשירותים נוספים נאפשר פתיחה נרחבת יותר בכפוף ל’תו הסגול’.

2. מאפשרים פתיחת חנויות לפי ענפים מסוימים.

3. תיתן עדיפות למשרדי ממשלה המעניקים שירות למשק ולבעלי העסקים.

4. מחזירים לפעילות את החינוך המיוחד, והפעלת משפחתונים.

5. התאמת התח”צ להגדלת היקף הפעילות.

6. פעילות ספורט בזוגות.

7. תפילות בשטח פתוח עד 10 אנשים.

 8. אירועי יום הזיכרון והעצמאות לא יהיו עם קהל – החגיגות יהיו בבתים ובמרפסות

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: “אנחנו יכולים לקחת סיכון מבוקר ואנחנו סומכים על האזרחים שישמרו על הכללים. אנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב ממדינות אחרות ואנחנו נמצאים בו משום שהאזרחים התנהגו לפי הכללים”

“לבני 67 ומעלה – אל תגיעו לעבודה. נאפשר לחברות לחזור לעבודה. במשרדים יתאפשר ישיבה בחדר עד שמונה אנשים. אנחנו משחררים את החינוך המיוחד עד שלושה ילדים בקבוצה והפרדה בין הקבוצות”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הערה למערכת
כ"ה ניסן ה׳תש״פ
חייב לומר שהעלת כתבות מסוג זה לגבי העניינים שקשורים לקורונה, כאן באתר החב"די, הם דבר חשוב עבור כלל אנ"ש ומה טוב שקוראים את זה באתר ראוי ובכך מונעים קריאה באתרים אחרים שאינם לרוחנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.