מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תש״פ 16.04.2020

ר' מוטי ליפסקר מתריע: "בקיץ צפויים זעזועים בענף המזון"

ר' מוטי ליפסקר מ'מוטי מרקט', מוכר בקרב צרכני המזון מזה 50 שנה, ובמיוחד על תושבי שיכון חב"ד בלוד, אותם הוא משרת נאמנה במשך השנים • יש לו 'טיפים' לכלל צרכני אנ"ש לרגל מצב החירום, משבר קורונה, וגם איך לעבור את הקיץ הקרוב בשלום. רמז: צפויים זעזועים בשוק המזון • הוא חושף 'קרטל' חדש, דווקא במגרש הביתי של חסידי חב"ד
ר' מוטי ליפסקר מתריע:
שמרו מרחק: ר' מוטי ליפסקר 'על משמרתו' בחנות המכולת המיתולוגית

ר' מוטי ליפסקר מ'מוטי מרקט', מוכר בקרב צרכני המזון מזה 50 שנה, ובמיוחד על תושבי שיכון חב"ד בלוד, אותם הוא משרת נאמנה במשך השנים.

כמו עסקים אחרים בארצנו, גם ר' מוטי מסתגל למצב החדש, ומשרת את לקוחותיו בהתאם להנחיות החדשות. "מה שיש זה לא מה שהכרנו", הוא אומר.

"צריכים לתמרן נכון, כדי שתוכלו לחסוך כסף ברכישת מזון", הוא פותח. "יש הרבה אברכים שבקיץ הקרוב לא תהיה להם פרנסה, הקיץ לא הולך להיות קל ולא פשוט."

כבעל נסיון של 50 שנה בתחום המזון, הוא חושף מה קורה בענף כבר היום: "כרגע לא מגיעה סחורה חדשה מחו"ל. הרשתות הגדולות כגון 'אוסם' ואחרות, מפסיקות לתת הנחות לרשתות, מחירי הסוכר הקמח והשמן עולים. 
"אני מציע: תפסיקו לקנות חמישה מוצרים יחד, תקנו אחד, תקנו שניים. לחם יבש? אל תזרקו לפח, אפשר לשים על המחבת ולעשות מזה משהו."

לגבי סימון 'פגי תוקף' על מוצרים, יש לו גם תאוריה מעניינת ומעשית: "יש מוצרים יבשים, כגון סוכר, מלח, שמן שאין להם בעיה גם לאחר תום תאריך 'פג תוקף'.

בנוסף, מוצרים הנמצאים בקרור. אל תזרקו, תבדקו! גם מוצרי חלב בקירור. לא הכל חמוץ, לא למהר לזרוק. צריך לעשות חשבון היום על כל דבר. ואם תוכלו לעשות 'ריבה' - אז תעשו, לא כל דבר צריך לקנות."

הוא מסייג את דבריו במיונז, סלטים, ומוצרים שעלולים להיות מקולקלים לאחר תום תקפם.

לגבי בשר: "עוף או מוצרי בשר שפג תוקפם, במקפיא יכולים להשאר עוד חצי שנה. אל תקנו כרעיים שמחירם יקר יותר, תקנו עוף ותחלקו אותו, כך תחסכו כסף. חייבים לחזור אחורה, ולראות את הנולד".

"כמו בית חב"ד שלי"

 ממשיך ר' מוטי ליפסקר עם שורת המלצות: "כשאתם רצים לרשתות הגדולות, לפעמים יש מוצרים שבמכולת השכונתית הקטנה הם יותר זולים. אגלה לכם סוד: "לפני החגים ברשתות הגדולות היו מחירים יותר יקרים. תעשו הרבה חושבים".

ר' מוטי אומר בגילוי לב: "אני רק מפעיל את 'מוטי מרקט', כיום אני לא הבעלים. זה כמו 'בית חב"ד' שלי, אני משתדל לעשות דברים טובים.

שימו לב: בעוד תקופה קצרה יגמר המלאי של עופות משחיטת ליובאוויטש המוכרת, וכמה משחטות למעט אחת, רצו לעשות 'קרטל' ולנצל את המצב לעליית מחירים.

"אני לא הולך לשתף פעולה עם העניין הזה, רק אומר לכם: כשזה יגיע לחנויות, וזה יעלה בכמעט 100 אחוז יותר יקר, אל תקנו! אנחנו שאוכלים רק שחיטת ליובאוויטש לא צריכים לשלם יותר מאשר בהשגחות אחרות של הרב מחפוד או הרב מוצפי. יש אצלינו ב"ה משפחות מרובות ילדים, אנשים שאין לנו, וצריכים לעמוד על כך! רק אם כולם לא ישתפו פעולה עם זה, לא תכנס סחורה במחירים גבוהים. אני לא יתן שזה יקרה, שתשלמו על בשר בקר מספר 5 מאה וחמישה שקלים.

"שימו לב! דברים שיקרים לכם אל תקנו!"

"אז לא תקנו קולה, לא תקנו 'פאנטה'. מה יקרה? אצל אבא שלי אף פעם לא ראיתי את זה. תעשו פטל לבד, תחסכו! תשמרו את הכסף שלכם.

"שיהיה לכולנו קיץ בריא, תמיד לשירותכם."

האזינו להקלטה:

 

 

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
אם שמים חלב במקרר קרוב לגוף הקירור שבעומ...
כ"ב ניסן ה׳תש״פ
הוא מחזיק גם שבוע אחרי תאריך התפוגה שלו !
2.
מוטי צודק
כ"ב ניסן ה׳תש״פ
שווה להקשיב. ואין חכם כבעל הניסיון
3.
כל הכבוד
כ"ב ניסן ה׳תש״פ
כל הכבוד ר' מוטי.... אנשים לא חיים בחישוב ...יש הרבה מה ללמוד מהגוים בענין הזה .לא זורקים סתם .לא מבזבזים סתם ..חזק ..
4.
איש נדיר!!
כ"ג ניסן ה׳תש״פ
הלבביות זועקת מכל מילה. איש מקסים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.