מערכת | יום כ' ניסן ה׳תש״פ 14.04.2020

החסיד ואיש החסד שבנה חלק מקראון הייטס • וידאו מיוחד

ר' מענדל דרייזין ע"ה שנפטר אתמול בקראון הייטס לאחר שחלה בקורונה, היה חסיד נלהב, איש נדל"ן וחסד וזכה לבנות בקראון הייטס • כעת ב-COL: בוידאו בלעדי מרתק ומיוחד לפני 12 שנה, בו הוא חושף פרטים על פרוייקט הנדל"ן בקראון הייטס שעורר הדים בשעתו, על ילדותו ברוסיה ובארץ ישראל, הקירובים הנדירים שקיבל מהרבי, עסקיו בענף היהלומים, איך הציל בניין דירות עבור מגורי יהודים, ואיזה הוראה לא-שגרתית הוא קיבל מהרבי לגבי נתינת צדקה • מרתק
החסיד ואיש החסד שבנה חלק מקראון הייטס • וידאו מיוחד

 

ר' מענדל דרייזין ע"ה שנפטר אתמול בקראון הייטס לאחר שחלה בקורונה, היה חסיד נלהב, איש נדל"ן וחסד וזכה לבנות בקראון הייטס, וגם לתמוך בסתר בענייני צדקה.

לפני 12 שנה קיבל פרוייקט המגורים החדש בכתובת 580 קראון סטריט בקראון-הייטס אותו ניהל ר' מענדל דרייזין, חשיפה מכובדת ב״ניו-יורק טיימס".

COL יצא אז לראיין את הבעלים ואיש הנדל"ן החב"די ר' מענדל דרייזין. בראיון המרתק הוא גילה טפח נוסף על המעורבות של הרבי בנוגע לחינוך הנוער בישראל ועל הכנסת משפחות יהודיות לבניינים שברשותו.על התבטאות מעניינת של הרבי, סיפר דרייזין: "באחד ה'יחידויות' עם הרבי, אשתי אמרה לרבי שאומנם מענדל מרוויח יפה, ב"ה, אבל אנחנו רוצים שיהיה לנו יותר מזה, ולא רק בצמצום. הרבי אמר: תתנו לאנשים גם את התאוות שלהם, ואתם תקבלו גם את התאוות שלכם. כלומר, הרבי התכוון, שנתן לאנשים יותר מהמינימום".

לפני שנים רבות, הוא התעסק עם הפצה של השבועון 'כפר-חב"ד' בקרב חסידי סאטמאר. "אותם אלו שקיבלו הרגישו בזה כבוד שקיבלו", סיפר. את המבצע הזה, עליו הוא מספר בהרחבה בראיון, הוא ארגן, מימן ותפעל.
אחת ה'תאוות' הגדולות שלו, זה לימוד בחומש ורש"י. "אני אוהב את זה. אני חושב שאם ממילא יש לי חיוב, אז אני רוצה ללמוד את זה בעומק, לפני התפילה".

חלק נרחב מהראיון, הוא הקדיש לבניין הגדול שנבנה אז בקראון-הייטס. "כמרים רצו לקנות את המקום הזה שהיה בעבר בית-חולים. בהתחלה היה לנו הרבה בעיות עם המקום, כי היה מלא חובות של המדינה על השטח הזה", הוא מספר. לדבריו, "יש ביקוש גדול מאוד לדירות בקראון-הייטס".

וידאו בשני חלקים. צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.