מערכת COL | יום ט"ו ניסן ה׳תש״פ 09.04.2020

סייע לשלוחים בשיקגו: בערב החג נפטר ר' יצחק קוסובסקי ע"ה

בשיקגו הלך לעולמו בערב החג ר' יצחק קוסובסקי, תושב שיקגו משכבר הימים, שהיה מסייע בהבאת 'חלב ישראל', ארגן את 'השידורים' הראשונים מהרבי לשיקאגו, וזכה לסייע לרבים מהשלוחים במשך השנים • המנוח הלך לעולמו בערב פסח מסיבוכים בריאותיים כלליים לאחר שאושפז לפני מספר חודשים  
סייע לשלוחים בשיקגו: בערב החג נפטר ר' יצחק קוסובסקי ע

בשיקגו הלך לעולמו בערב החג ר' יצחק קוסובסקי, תושב שיקגו משכבר הימים, שהיה מסייע בהבאת 'חלב ישראל', ארגן את השידורים הראשונים לשיקאגו, וזכה לסייע לרבים מהשלוחים במשך השנים.

המנוח הלך לעולמו בערב פסח מסיבוכים בריאותיים כלליים לאחר שנכנס לבית הרפואה לפני מספר חודשים.
הוא היה בן 89 בפטירתו.

מר קוסובסקי נולד בשנת תרצ"א בשיקגו, אילינוי, להורים מהגרים יהודים. הם שלחו אותו לתלמוד תורה של חב"ד שפעל בימי ראשון ושני בשבוע. 

כשביקר הרבי הריי"צ בשיקגו בשנת תש"ב,  קוסובסקי ובני כיתתו זכו לפגוש את הרבי במלון גריימיר. הרבי אמר אז שיחה לתלמידי התלמוד תורה ביום ד', ערב י"א בשבט, השיחה נדפסה מהביקור שיקגו. אף על פי שעדיין לא היה בר מצווה, ישיבה זו הותירה רושם לאורך חייו. בערך באותה תקופה הוא הצטרף לשיעור גמרא שלימד הרב שלום פוזנר, זמן קצר לפני שהרב פוזנר עבר לפיטסבורג.

מר קוסובסקי למד בישיבת ליובאוויטש שהייתה קיימת שנתיים בשיקגו בשנות הארבעים בהנחייתו של הרב יוסף וויינברג. לאחר מכן המשיך את לימודיו בישיבות בית מדרש לתורה במשך שנים רבות.

הוא התפרנס כרואה חשבון וכבקר בחברה שזיקקה מתכות יקרות. הוא ואשתו רייז'ה הקדישו את חייהם לאידיאלים של הרבי וגידלו משפחה חסידית. בתקופה בה אנשים רבים התרחקו מ"יידישקייט", הם השתמשו רק בחלב ישראל, ושלחו את ילדיהם לישיבה.

בשנות ה -60 וה -70, בניהולו של הרב צבי הירש מייסלס, דאג מר קוסובסקי להביא את חלב ישראל לשיקגו. זה כלל שליחת משגיח לחווה ולמחלבה בוויסקונסין ולהובלת החלב לשיקגו. באותה תקופה, רק קומץ משפחות הקפידו לשתות רק את חלב ישראל. היו הרבה אתגרים, אך הוא קיבל עידוד מהרבי ולא ויתר. בסופו של דבר זה הצליח והמשיך שנים רבות, עד שאחרים נכנסו לתפקיד.

כאשר החלו שידורי הרבי, הוא מייד ארגן את השידור בשיקגו בביתו. שיקגו הייתה אחת הערים הראשונות שנרשמו ל- WLCC. שידור שיחת טלפון לא היה פשוט באותה תקופה. הוא עשה ניסויים בדרכים שונות לחבר חוטים מתיבת הטלפון המיושנת לטייפ -סליל שהושאל ממר יענקל כץ. מרבית התפילות של הרבי שודרו בביתו, אליו השתתפו חסידים רבים.

מר קוסופסקי קיים קשר הדוק עם שלוחים לשיקגו, הרב שלמה זלמן הכט והרב הרשל שוסטרמן. כשהגיע הרב דניאל מוסקוביץ ' לשליחות, הוא נתן לו תמיכה ועידוד רבים. כאשר הגיעו השלוחים האחרים, הם התייעצו עימו לעתים קרובות בנושאים הקשורים לשליחות שלהם. הוא ואשתו עבדו גם יחד עם הרב יצחק וולף, הרב אהרון וולף, הרב ברוך הרץ, הרב שמואל נוטיק, הרב נפתלי הרשקוביץ, הגברת צירל טורן, והגב 'ביילה גרינקר. שלוחים רבים הגיעו אליו לקבלת עזרה בחישוב המסים שלהם. הוא ארגן את סעודה הודאה השנתית לראש חודש כסלו במשך שנים רבות.

במהלך יחידותו הראשונה בתמוז תשכ"ה עודד אותו הרבי ללמוד תניא. הוא התחיל ללמוד אצל הרב דוד משה ליברמן, שגר באותה תקופה בשיקגו. 

ככל שגדלה קהילת אנ"ש בשיקגו עם משפחות צעירות של בעלי תשובה, רבים מהם פנו אל מר קוסובסקי ואשתו לקבלת הדרכה וייעוץ. הם קיבלו את הכבוד של הקהילה בשל היושרה, היחס הלבבי וחוש ההומור שלהם.

בשנת תשע"ד הוא ואשתו עברו לגור עם בתם וחתנם, לסנט. מוניקה קליפורניה. הוא המשיך להשתתף במניין פעמיים ביום ולמד בשיעור קבוע.

מר וגברת קוסובסקי זכו לגדל משפחה גדולה של ילדים, נכדים ונינים הולכים בדרך התורה והחסידות, שרבים מהם נמצאים בשליחות בערים ברחבי העולם.

הותיר אחריו יבדלח"ט: 
את רעייתו הגב' רייזה קוסובסקי, וילדיו: הגב' נחמה פרוס (ניוטון, מ.א.); הגב' מינה גורדון (מלבורן); הרב נח קוסופסקי (Longmeadow, MA); הרב חיים קוסופסקי (Longmeadow, MA); הגברת צ'ני מוקין (רוצ'סטר, ניו יורק); הגברת ביילה צ'יין (בואנוס איירס, ARG); הרב ליפמן קוסובסקי (קראון הייטס, ניו יורק); הגב' שרה לויטנסקי (ס. מוניקה, קליפורניה)

הותיר אחריו שתי אחיות: פרנסין בריף (מורטון גרוב, אילינוי); ורושל באום ובעלה אד (שיקגו, אילינוי); גיס וגיסת ארווין ואירן קושנר (היילנד פארק, אילינוי); וגיסתה חיה פייר (ירושלים).

כדי לשתף זיכרונות ולשגר ניחום אבלים, שלח דוא"ל ל- [email protected].

במכתב הרבי מיום ט"ז בשבט, 6722 המצורף למטה, מציין הרבי כי שמח לשמוע על הצלחתו של מר קוסובסקי עם ארגון 'חלב ישראל' בשיקגו. במכתב התגובה הרבי משיב לשאלתו מתי להתארגן ל'חלאקה' של בנו, שיום הולדתו הוא בערב פסח. הרבי ממליץ לו לגזוז את שיער הילד ביום ההולדת, לא בלילה שלפני או ביום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.