שלמה מן | יום י"ג ניסן ה׳תש״פ 07.04.2020

בצעירי חב"ד מסכמים החודש העמוס: "שיא של כל הזמנים"

מאות אלפי מצות שמורות חולקו במסגרת המיזם הענק 'מבצע כזית מצה' | כ-150,000 מצות חולקו לאנשי כוחות הביטחון | ערכת סדר אישי למאושפזים רבים | פעילות בקרב מאות משפחות נפגעות טרור | אגף ההוצאה לאור סיפק ללא הפסקה שפע עלונים וחוברות | מאות מטבחים הוכשרו במבצע לוגיסטי | התוועדויות וירטואליות לשלוחים, שידורים איכותיים לאנ"ש | מאות אלפים נחשפו למבצע 'הנחתי בבית' שכבש את הרשת | ערב פסח, הצצה לחודש העמוס של צעירי חב"ד
בצעירי חב
צילומים: באדיבות המצלמים, צעירי חב"ד

את חודש ניסן תש"פ לא ישכחו עוד שנים רבות בצעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש. אם בכל שנה מתבצעת פעילות הפסח, 'מבצע מצה' כמצוות הרבי, בעוצמות גדולות, הרי שהשנה, עקב מגבלות הקורונה - האתגרים היו רבים.

ועם זאת, מה שקרה בחודש האחרון, במבצע אדיר בהובלת צעירי חב"ד, שבר את השיאים של כל הזמנים. 

בראש הפרויקטים, עמד 'מבצע כזית מצה' - במסגרתו העניקו מאות שלוחי חב"ד בישראל מאות אלפי מצות שמורות עבודת יד לעמך בית ישראל מכל החוגים והמגזרים. בשל מגבלות הקורונה, התאפשר לכל אחד להזמין מצה שמורה באמצעות אתר מיוחד כשהאיסוף מתבצעת דרך בית חב"ד הקרוב. ההיענות, נמסר, הייתה חסרת תקדים. 

כמאה וחמישים אלף מצות שמורות חולקו לחיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, זאת על ידי השלוחים הפועלים עמם, בריכוזו של אגף הביטחון בצעירי חב"ד, בניהולו של הרב מנדי אופן. השנה, עקב המסירות הגדולה שלהם בניהול משבר הקורונה, להענקת המצה הייתה חשיבות נוספת.

כמידי חג ומועד, מאות משפחות של נפגעי טרור בכל רחבי הארץ, קיבלו מצה שמורה על ידי השלוחים, במבצע לוגיסטי מרגש שניהל האגף לנפגעי הטרור בצעירי חב"ד בניהולו של השליח הרב מנחם קוטנר. 

חלוקה ייעודית לדוברי הרוסית והצרפתית נערכה על ידי השלוחים הייעודיים בריכוזיהם השונים ברחבי הארץ. קהלים אלו, המתמודדים עם אתגרי השפה והמנטליות בארץ, התרגשו לקבל את החבילה האישית, המכילה מצה שמורה ועלון הסברה בשפת האם שלהם.

פעילות ייחודית במינה של שלוחי 'צעירי חב"ד בבתי הרפואה' נערכת עם רבבות מאושפזים בכל רחבי הארץ, שקיבלו ערכה ל'סדר' אישי בחדר האשפוז, לצד עלוני הסברה מרהיבים. הפעילות הזו, לרבות בקרב מאושפזי הקורונה מכל רחבי הארץ, נערכה תחת מגבלות לא פשוטות בימים אלה. 

ובתוך כל המצב, אגף ההוצאה לאור בצעירי חב"ד המשיך לעבוד ללא הפסקה ולהוציא לאור את שלל הפרסומים, ובראשם את 'שיחת השבוע' בשלל השפות, מגזין 'נשמה' הפופולרי שנחטף בתוך ימים אחדים ועוד. 

בימים אלו של ערב פסח, התקבלו פניות רבות באגף המבצעים בצעירי חב"ד, מיהודים שביקשו סיוע בהכשרת המטבח. כל הפניות הועברו לשלוחים באיזור מגוריהם שהתמסרו להכשרת המטבחים. 

וגם מבצע תפילין, המזוהה כל כך עם חב"ד, לא נשאר מאחור. למרות מגבלות הקורונה שלא מאפשרות להפעיל דוכנים, הרימו בצעירי חב"ד קמפיין וירטואלי-המוני, שביקש מעמך בית ישראל לעלות לרשת את תמונתם עם התפילין. התוצאה: מאות ידועונים - ובהם שרים ועיתונאים בכירים, לצד המונים, העלו את תמונתם, תחת התיוג שהפך לויראלי 'הנחתי בבית'. המבצע, שיצא לדרך לרגל יום הולדתו של הרבי י"א ניסן, גרם לקידוש השם כביר.

ומה'חוצה' ל'לפנימה'. בימים טרופים אלו, בצעירי חב"ד דאגו גם לצרכיהם הרבים של השלוחים והפעילו את יריד הפסח המסובסד, שכבר הפך למסורת. בנוסף, נערכו התוועדויות וירטואליות מושקעות לשלוחים, וכל זאת לצד שפע של מוצרים חדשים ומושקעים לפעילות. 

בצעירי חב"ד דאגו גם לאנ"ש באמצעות שידורים והרצאות תורניות מרתקות, שהועברו בשידור ישיר בשיתוף עם מרכז התקשורת החב"די COL ונוהלו על ידי אגף 'מבצע תורה' בצעירי חב"ד. בשידורים אלו צפו רבבות אנ"ש שניצלו את הזמן הפנוי בימים אלה, לקבל מטען רוחני. 

"ימי הקורונה - לא רק שלא החלישו את הפעילות, אלא להיפך, העצימו אותו למימדים חדשים", מסכם יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "למרות המצב, רואים את כוחו של הרבי על כל צעד ושעל, בפעילות הכבירה של השלוחים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.