שלמה מן | יום י"ב ניסן ה׳תש״פ 06.04.2020

לתורה ולחופה עם חב"ד: סגירת מעגל מרגשת בצל ה'קורונה'

ברגשות מעורבים, בעודו באבל על רצח אחותו הי"ד בפיגוע בצריפין לפני למעלה מעשור, חגג בן גרגו את בר המצווה שלו, יחד עם שליח הרבי באגף לנפגעי טרור בצא"ח הרב מנחם קוטנר | השבוע, בצל הקורונה, למעלה מ-16 שנים לאחר מכן, הוא חגג את יום נישואיו עם השליח ודמעות נקוו בעיניו | ומה כתבו החתן והכלה?
לתורה ולחופה עם חב
צילומים: שימי קוטנר

בי"ב באלול תשס"ג נפלה מזי גרגו הי"ד בפיגוע חבלני בצריפין, בעת שעשתה את דרכה אל ביתה.

מזי הי"ד הגיעה לתחנת ההסעה הסמוכה ל'שער יפו' של בסיס צריפין. היא הספיקה לשוחח עם אימה בטלפון. שתי דקות אחר כך הגיע לטרמפיאדה העמוסה מחבל מתאבד מארגון הטרור חמאס, חגור בחגורת נפץ ונושא תיק ובו רסיסי מתכת, ופוצץ את עצמו על החיילים והאזרחים הרבים ששהו במקום. 

מעוצמת הפיצוץ קרס מבנה הטרמפיאדה ונהרס כליל. מזי נפצעה אנושות ונפטרה באמבולנס, בדרכה לבית הרפואה. עשרות בני אדם נפצעו בפיגוע, רובם קשה. עם מזי נפלו עוד שמונה חיילים וחיילות. רב־טוראי מזי גרגו הייתה בת תשע־עשרה בנופלה. השאירה הורים, אחות ואח. 


חגיגת בר המצווה של בן לפני למעלה מעשור


השליח הרב מנחם קוטנר מאגף צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור הגיע לבית המשפחה האבלה, ושם התברר כי בעקבות האסון בוטלה חגיגת בר המצווה לבן האח הקטן. הוא מיד נרתם למשימה וערך לבן טקס חגיגי של הנחת תפילין בכפר חב"ד, יחד עם בני המשפחה וחברים. היה זה מעמד בו הרגשות היו מעורבים. מאז אותם ימים כאובים, בצעירי חב"ד שמרו על קשר הדוק עם בני המשפחה ומלווים אותם לאורך השנים. 

בחודשים האחרונים נכנסה השמחה לבית המשפחה, כאשר בן התארס לבחירת ליבו ספיר וההתרגשות במשפחה הייתה רבה. מועד החתונה נקבע מראש לימים אלו. אך בעקבות מגיפת הקורונה נאלצו להודיע על דחיית חגיגת החתונה, וכגודל השמחה כך גודל האכזבה. 

גם הפעם, הרב קוטנר מצעירי חב"ד התגייס במהירות למשימה וערך להם במועד שנקבע את טקס החופה עם עשרה בני משפחה קרובה בלבד במרחב הפרטי, כשעשרות שכנים מריעים וחוגגים דרך המרפסות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. 

האימא השכולה כתבה: "תודה רבה הרב קוטנר, מלאך יקר שלנו אתה מלאך הצלת אותנו ועשית לנו את הטוב שבעולם שהשם ישמור לנו אותך לעד".

והכלה כתבה: "הרב מנחם, אחרי שנשמנו לרווחה זה הזמן להודות לך ולצעירי חב"ד מקרב לב על הכל שהקשבת עזרת ותמכת בנו לאורך כל הדרך עד ליום החופה בשעות לא שעות היית זמין. כן ירבו כמוך זכות בשבילי להכיר אותך תודה רבה!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.