שניאור דייטש | יום י"א ניסן ה׳תש״פ 05.04.2020

הסגר יורחב לערים חרדיות נוספות; ומה לגבי כפר חב"ד?

בקרוב: ההסגר שהופעל על העיר בני ברק, יופעל גם על ערים נוספות, בעיקר חרדיות • מועמדת ראשונה להחלת הסגר: אלעד, ואחריה שכונות חרדיות בירושלים, בית שמש, מגדל העמק וביתר עילית • בכפר חב"ד נצפו הערב מחסומי משטרה בכניסות. האם היא גם ברשימה?  
הסגר יורחב לערים חרדיות נוספות; ומה לגבי כפר חב
מחסום משטרתי בכניסה לכפר חב"ד, הערב. באדיבות המצלם

הסגר שהופעל בימים האחרונים בעיר בני ברק, בה התגלו שיעורי ההדבקה הגבוהים ביותר, יופעל בקרוב גם על ערים נוספות, בעיקר חרדיות, או על שכונות חרדיות: אלעד, שכונות חרדיות בירושלים, אלעד, מגדל העמק, שכונות בבית שמש, ביתר, אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית.

השכונות שיוטל עליהן סגר בירושלים הן; רוממה, בית וגן, הר נוף, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול וקריית משה. המשותף לכולן: בעלות אוכלוסייה חרדית מובהקת.

שר הפנים אריה דרעי אמר הערב כי ראש הממשלה והשרים שוקלים להטיל סגר כללי על כל הארץ לקראת ליל הסדר, כדי למנוע קיום אירועים משפחתיים במסגרת הדרישה כי כל אחד יישאר בביתו.

בראיון חשף דרעי את היוזמה ואמר כי הנושא עלה לדיון בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ויגיע להמשך דיון בפני שרי הממשלה עוד הערב, כשהיוזמה היא להטיל סגר על כל הארץ שיחל מיום רביעי ערב חג הפסח.
התקנות החדשות כפופות לאישור ממשלה. 

העיר החרדית הראשונה על הכוונת היא העיר אלעד, שלמרות המספר היחסי הלא גבוה של הנדבקים בתחומה, יחס ההדבקה גבוה ביחס לערים אחרות.

בביתר עילית לא ממתינים לסגר כללי, ופותחים בשורת פעילויות אקטיביות להשטחת העקומה. ראש העיר מינה לתפקיד מרכז הפעולות את האלוף במיל. יוסי בכר, והשניים הוציאו הערב הכרזה משותפת.

צפו בוידאו:

 

 

החל מהערב צפויים בביתר עילית להדק את האכיפה בכניסה לעיר ולא תותר כניסה לעיר למי שאינו מתגורר בעיר, מלבד כמובן ספקים ועובדים חיוניים. בנוסף הוקם היום בעיר מתחם אוהלים "בדק וסע" של מד"א שצפוי להיפתח מחר. כיום ישנם ע"פ נתוני משרד הבריאות 88 חולי קורונה בעיר.

• 

ומה קורה בכפר חב"ד? הערב נצפו מחסומי משטרה בכניסות לכפר, שעצרו ותשאלו תושבים. מי שלא תושב המקום, לא הותר להכנס. כמו כן נאכפו הוראות משרד הבריאות ואושרה יציאה מהכפר רק בעבור הצטיידות חיונית. בכפר חב"ד, אולי בדומה לביתר, הידוק הפיקוח לא נובע מהחלטה דרמטית (בשלב זה), אלא משורת צעדים של אכיפת התקנות הקיימות.

מחר תערך הערכת מצב במועצת 'שדות דן' וועד מקומי כפר חב"ד יחד עם המשטרה ויוחלט על צעדים נוספים בהתאם להתפתחויות, ובהתאם לעדכוני משרד הבריאות על קצב ההדבקה.

למרות נתוני הדבקה יחסית גבוהים ביחס לגודל האוכלוסיה בכפר חב"ד, מדובר בנתון לא משקף: רוב מובהק של הנדבקים, הם הבחורים שחזרו ארצה מ-770, ועברו לבידוד מפוקח בבתי מלון, וחלקם כבר הבריאו, ורק מיעוטם מקרב תושבי כפר חב"ד.

קורונה: תמונת מצב בארץ: | סה''כ 8,430 מקרים מאומתים | 49 נפטרים, 106 מונשמים, 546 מחלימים.  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.