שלמה מן | יום י"א ניסן ה׳תש״פ 05.04.2020

מוכשרות שכמותן: כך נחתם המבצע הענק של 'בנות חב"ד'

אלפי חניכות 'בנות חב"ד' שע"י ארגון נוער חב"ד בראשות הרב אלימלך הרצל בכל רחבי הארץ התאחדו היום לכינוס ענק בשידור חי | במהלך הכינוס נחתם מבצע 'הנשיא הוא הכל' הענק, שכלל ארבעת חודשי לימוד ותחרות כישרונות | 11 זכו בכרטיס טיסה, ושלוש המוכשרות שהגיעו לגמר זכו בפרס ענק ויקר ערך ללא הגרלה | "אין מילים לתאר את עומק ההשפעה שחולל בנו המבצע", אומרת אחת הבנות
מוכשרות שכמותן: כך נחתם המבצע הענק של 'בנות חב
ברקע: בנות צופות היום בהתוועדות. בקטן: מודעות המבצע והיצירה הזוכה

במשך למעלה מארבעה חודשים הן חיכו, אלפי בנות חב"ד מכל רחבי הארץ, לכינוס הגדול של י"א ניסן שיחתום את מבצע 'הנשיא הוא הכול' הענק של 'בנות חב"ד שע"י 'ארגון נוער חב"ד' ויכריז על רשימת הזוכות.

אלא שנגיף 'קורונה' שיבש את התכניות.

הכינוס התקיים היום, יום הבהיר י"א ניסן, בשעת צהרים - בצורה מקוונת, כאשר אלפי הבנות משתתפות בו באמצעות השידור החי.

במהלך הכינוס, שארך שעה ארוכה, סוכם המבצע החצי־שנתי הגדול. עשר בנות זכו כרטיס טיסה לרבי במסגרת טיסת בנות חב"ד, ושלוש בנות הוכרזו כזוכות בתחרות הכישרונות הסוחפת שליוותה את המבצע.

"צפיתי בהתוועדות המהממת של 'בנות חב"ד', היום בשידור חי", שיתפה אחת המשתתפות, "ואיני יכולה לעצור את פרץ ההתרגשות עד עכשיו. זו הייתה התוועדות עוצמתית ומעוררת השראה", הוסיפה. "היא חיזקה את ההתקשרות לרבי, בעבור בני הדור שלא זכו לראותו".


צפו בשידור חוזר מהתוועדות 'בנות חב"ד'


משתתפת אחרת שיתפה: "ההתוועדות הייתה מדהימה וברמה גבוהה. הכול היה מדויק, לא מרוח. המשפחה כולה ישבה והביטה אל המסך מהופנטת. ישר כוח גדול".

המבצע הגדול, שנחתם כאמור במהלך הכינוס, התפרס על פני ארבעה החודשים האחרונים ונחלק לשני שלבים.

בשלב הראשון למדו הבנות מתוך חוברות לימודים ייעודיות שנכתבו במיוחד בידי עדינה אנגלסמן. אחת לשבועיים התקיים מבחן על החומר הנלמד, ומי שצלחה אותו השתתפה בהגרלת ביניים על תכשיט יוקרתי. כמו כן בכל שבועיים קיבלו הבנות החלטה טובה מרשימת ההחלטות, כאשר קבלת החלטה מזכה בנקודות נוספות. אלו שצברו די נקודות בשבועות המבצע נכנסו להגרלה הגדולה, שנערכה היום במהלך הכינוס, על עשרה כרטיסי טיסה לרבי.

שמות הזוכות הן: רכזות - מוסי שחר מסניף צפת סמינר, כיתה ט' - הילה חיימסון מסניף מגדל העמק, כיתה י' - ריקי לבנהרץ מסניף קריות, כיתה י"א - חני מרזל מסניף מוסקבה, כיתה י"ב - רותם עסיס מסניף נוף הגליל, סמינר מושקי הניג מסניף כפר חב"ד סמינר, צפון - דבורי כהן מסניף קריות, דרום וחו"ל - גולדי אשכנזי מסניף בנות חב"ד נט, מרכז - מנוחי אשכנזי מסניף כפר חב"ד.


סרטון סיכום על תחרות הכישרונות. צפו


בחלק השני של המבצע התקיימה תחרות כישרונות, במסגרתה נדרשו הבנות לבחור נושא הקשור לנושא השנתי (הנשיא הוא הכול) ולהכין עליו יצירה. צוות שופטות מיוחד דירג את היצירות כולן, הן מבחינת התוכן והן מבחינת הביצוע, כאשר 3 יצירות העפילו למקום הגבוה ביותר וזיכו את יוצריהן בפרס יקר ערך.

שמות הזוכות, הוכרזו במהלך ההתוועדות היום. במקום הראשון על מחשב נייד זכתה חני לרר מסניף כפר חב"ד, במקום שני על רמקול בלוטוס איכותי זכתה שירה כהן מסניף אשקלון ובמקום שלישי על תכשיט יוקרתי ממגנוליה זכתה מנוחי בר טוב מסניף נוף הגליל.

כמו כן, בין כל משתתפות המבצע התקיימו עוד שלושה הגרלות, בהן זכו - זעלדי וויכנין מסניף ירושלים, שטערני מלכא מסניף כפר חב"ד סמינר ושירה חיימסון מסניף מגדל העמק.

"הבנות לא חדלו בכל התקופה לדבר ולפרט על כמה המבצע תרם להן", משתף אותנו גורם ב'ארגון נוער חב"ד'. "הן חזרו והסבירו על כמה למדו את כל הנושאים כיאות כעת, מה זו התקשרות לרבי, ובפרט כעת אחרי ג' תמוז. גם בנות שיודעות ללמוד ונמצאות בתוך העניינים, שיתפו כשברק בעיניהן עד כמה כעת זה סידר להן את כל הנושאים בצורה מסודרת".

אחת מהבנות שהשתתפה במבצע סיכמה: "למרות שחשבתי שאני כבר יודעת הכול, המבצע הזה גם הוסיף לי הרבה מבינת ידע וגם, ואולי זה בעיקר, חיבר אותי לתוכן הנלמד. במסגרת תחרות הכישרונות נדרשנו לחשוב על נקודות מתוך החומר ולבצע עליהן יצירה. זה דורש מאמץ, זה דורש להפעיל את המוח, 'לטחון' מחדש את מה שלמדנו, לנסות להפיק מכך משהו מעשי. אין ספק שהמבצע הזה ילווה אותי הלאה לכל חיי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.