צבי סופר | יום י"א ניסן ה׳תש״פ 05.04.2020

נשיא ארה"ב מכריז על יום החינוך ביום הולדתו של הרבי

עם משבר הקורונה המאיים על ארה"ב, לא ויתר נשיא ארה"ב דונלד טארמפ על מסורת שנים קודמות, וחתם על הצהרת 'יום החינוך' בארה"ב, כשהכריז: "היום, אנו חוגגים את יום הולדתו של הרב מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מליובאוויטש, מנהיג רחום ובעל חזון שהשפעתו ממשיכה ללא הפוגה"
נשיא ארה
משלחת חסידי חב"ד במעמד חתימת 'יום החינוך' עם נשיא ארה"ב, אשתקד (ארכיון COL)

הכרזה ליום החינוך, ארה"ב, 2020

מאת נשיא ארצות הברית של אמריקה

הכרזה

הכנת הדור הבא לניהול חיי מטרה ומשמעות היא אחת מנושאי האחריות העיקרית שלנו. חינוך חיוני לטיפוח רוח סקרנות ולמידה, פיתוח אופי ומצפון וחיזוק הרצון לעבוד בשיתוף פעולה. ביום החינוך והשיתוף אנו חולקים כבוד לבני המשפחה, המחנכים, החונכים, מנהיגי קהילה שמשקיעים בחיי טיפוחיה של האומה שלנו באמצעות חינוך וטיפוח חסד ואכפתיות זה לזה.

היום אנו חוגגים את יום הולדתו של הרב מנחם מנדל שניאורסון, האדמו"ר מליובאוויטש, מנהיג רחום וחזון אשר השפעתו נמשכת ללא הפוגה מאז פטירתו לפני יותר מרבע מאה. השנה מציינים 70 שנה מאז שהרב שניאורסון קיבל על עצמו את מנהיגות התנועה הבינלאומית חב"ד-ליובאוויטש, ובנה את הרשת מבוססת האמונה לכוח דינאמי לתמיד שמשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אף על פי שהיה עד לטרגדיות הבלתי נתפסות ששרדו בעולם במהלך מלחמת העולם השנייה, השואה והדיכוי והאלימות של המלחמה הקרה, הרבי מליובאוויטש שמר על אמונתו הבסיסית בפוטנציאל של כל האנשים ובאופי המשחרר של החינוך. התחייב לרעיון שעל חינוך "לשים לב יותר, אכן לכוונה העיקרית, לבניית האופי, בדגש על ערכים מוסריים ואתיים, "הוא הקים בתי ספר ומרכזים לחינוך, שירות וצמיחה רוחנית בקמפוסים בקולג' ובקהילות ברחבי האומה שלנו וברחבי העולם. מורשתו ומחויבותו המתמשכת לצעירים ממשיכים כדוגמאות לשירות ומסירות בלתי אנוכיות.

ידע בהשראת סגולה ומחויבות בלתי-נסתרת היו מרכזיים בחייו ובמשימתו של הרבי מליובאוויטש. כאשר הם מיושמים בפועל, ערכים אלה מאפשרים לאנשים בכל הגילאים לממש את ייעודם הייחודי, ובתורם להעצים ולהעשיר את האומה הגדולה שלנו. ביום זה, הבה ונודה שלכל אדם יש מטרה ייחודית הניתנת לשחרור באמצעות גישה אינדיבידואלית שלמה של האדם לחינוך, ונאפשר לחדש את מחויבותנו לתמיכה בחינוך כאמצעי בו אנשים יכולים להעריך את מתנות חייהם, לפתח את הכישרון שלהם ולהגשים את הפוטנציאל שלהם. מי ייתן ונפעל לעיצוב עתיד בהיר יותר על ידי שמירה על יסודות החופש והאחווה הללו לדורות הבאים.

כעת, לעומת זאת, אני, דונלד ג'יי טראמפ, נשיא ארצות הברית של אמריקה, מתוקף הסמכות שהחוקה לי וחוקי ארצות הברית, מכריז בזאת על 5 באפריל 2020, כ"חינוך ויום השיתוף, ארה"ב. "אני קורא לכל פקידי הממשלה, המחנכים, המתנדבים וכל תושבי ארצות הברית לקיים את היום הזה עם תכניות, טקסים ופעילויות מתאימות.

דונלד ג'יי טראמפ

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.