צבי סופר | יום י"א ניסן ה׳תש״פ 05.04.2020

המתנה של הבחורים המבודדים לרבי לרגל י"א ניסן • מיוחד

הבחורים השוהים בבידוד במלון 'פרימה פאלס ירושלים' לאחר שנדבקו ב'קורונה' עמלו על קובץ הערות וחידושים כמתנה לרבי לרגל י"א ניסן, והפיקו חוברת בת 66 עמודים • "מפני צוק העיתים אולצנו לנדוד ממקומנו הטבעי, על שולחן אבינו, אך גם בעת הזאת לא שוכחים אנו את מהותנו ותפקידנו, להביא את האור, החום והחיות דבית רבינו שבבל לכל קצווי תבל. ובטוחים אנו שזכות לימוד התורה, תעמוד לכלל ישראל בשעה קשה זו והשי''ת יסיר מעמו כל נגע וכל מחלה", כותבים הבחורים  
המתנה של הבחורים המבודדים לרבי לרגל י
ריקוד חסידי במלון 'פרימה פאלאס', אמש. מימין: החוברת "תורתך שעשועי"

נחת לרבי: הבחורים ששוהים בבידוד במלון 'פרימה פאלס ירושלים' לאחר שנדבקו ב'קורונה' עמלו על קובץ הערות  וחידושים כמתנה לרבי לרגל י"א ניסן, והפיקו חוברת בת 66 עמודים. 

וכך כותבים הבחורים בפתיח לחוברת: 

"בשבח והודיה להשי"ת אנו מתכבדים להגיש בפני קהל שוחרי התורה ומחבביה קובץ חידושי תורה והערות עיוניות  שהתחדשו ונכתבו ע''י תלמידי התמימים דישיבת תות''ל 7 המרכזית, השוהים לע''ע במלון 'פרימה פאלאס' אשר בירושלים עיה''ק ת"ו ובפרט  בעמדנו ביום הבהיר י''א ניסן, "נשיא לבני אשר'' שענינו "מאשר שמנה לחמו והוא יתן מעדני מלך'', יום בו ימלאו מאה ושמונה עשרה שנה להולדת כ''ק אדמו''ר  תלמידי – זי"ע, שמחים אנו להגיש מתנה לכ''ק אדמו''ר נשיאנו קובץ זה מאת בניו התמימים.

"מפני צוק העיתים אולצנו לנדוד ממקומנו הטבעי, על שולחן אבינו, בד' אמותיו של נשיא דורנו כ''ק אדמו''ר. אך ''צר ומצוק מצאוני מצוותיך לא שכחתי", וגם בעת הזאת לא שוכחים אנו את מהותנו ותפקידנו, להיות ''נרות להאיר'' בלימוד התורה בכלל ובפנימיות התורה במיוחד, ולהביא את האור, החום והחיות דבית רבינו שבבל לכל קצווי תבל. 

"ואמנם בעת הזאת, אשר ''החושך יכסה ארץ" ומטעמי פיקוח נפש אין בא בשערי בית חיינו ''תל שכל פיות פונים בו",  הנה "שש אנוכי על אמרתך כמוצא שלל רב". ולפיכך משתדלים תלמידי התמימים לעסוק ב"תורתך שעשועי'' ובאופן ד''כל היום היא שיחתי" בהתמדה ושקידה, לנחת רוח רבינו.  

"ובטוחים אנו שזכות לימוד התורה, אשר כדברי הרבי יש בכחו "לכבוש את העולם" תעמוד לכלל ישראל בשעה קשה זו והשי''ת יסיר מעמו כל נגע וכל מחלה. אשר על כן, בבואנו ליתן מתנה למלכנו לכבוד יום הולדתו, אין מתאים מקובץ זה, הכולל הערות וחידושים בתורת משה בבחינת "נפלאות מתורתך", "דברים המכוסים בה שאינם מפורשים בה" (רש''י שם), וכפי שפירש הרבי בעצמו והביע את שביעות רצונו ממתנות כגון אלו זמן קצר לפני מלאות לו שבעים שנה (בשיחת חג הפורים תשל''ב):  "היות וכוונת הנותנים היא לגרום נח''ר אצל המקבל, הרי שיהי' דבר נכון וטוב וישר וכו', שיקשרו זאת עם הוספה בלימוד התורה".  

"וידוע שבימים שלפני זה הוקם לראשונה המוסד "הערות התמימים ואנ''ש" הכולל כתיבת חידושים ע"י תלמידי הישיבה (כחלק ממיזם ע"א מוסדות).

"תשועתך תבוא אלי כאמרתך שהבטחתני" (רש"י) בטוחים אנו בנבאותו הברורה אשר "לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא", ועל כן פונים אנו בבקשה ותחינה לפני השי''ת:  "כלתה לתשועתך  נפשי  לדברך יחלת י. כלו עיני לאמרתך לאמר מתי תנחמני". עד מתי?!  ובפרט במעמד ומצב בו אנו עומדים כעת, שעם ישראל זקוק להצלה ולרפואה גדולה, זועקים אנו להשי"ת מכל ליבנו, אנא, חוס על עמך ישראל הנמצאים בצרה וצוקה.  ונזכה שהוצאת קובץ זה תחיש ותזרז ביאת גואל צדק ונחזהו גואל את בניו ובונה המקדש במקומו ומקבץ נדחי ישראל לארץ הקודש ולעיר הקודש ולהר הקודש ולבית המקדש ולקודש הקודשים.  

"ובשמחה וגאולה קרובה זו נחוג עם כ"ק אדמו"ר את יום הבהיר י''א ואת חג הפסח ''ונאכל שם מן הזבחים ומן הפסחים" "ונודה לך שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו", ותחת כלות העיניים מהציפייה לישועה "צופים תמיד עד כי כלו" יהיו עינינו צופיות בהדר מלכנו בשובו לציון ברחמים ו''זה ינחמנו" ע''י משיח צדקנו, יבוא  ויגאלנו תיכף ומיד ממש".

להורדת החוברת - לחצו כאן>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.