מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תשס״ה 24.06.2005

הגאב"ד בא אל הנגיד

במהלך אחד מימי השבוע האחרון הגיעה גאב"ד העדה החרדית, הגאון רבי יצחק-טוביה וויס למתחם הבורסה ברמת-גן כשיעד הביקור היה משרדיה של חברת 'דרך ארץ' שם נפגשו עם הנגיד לוי לבייב שעימו נכחו בחדר: הרב בנימין לרר, רבה של חברת 'אפריקה ישראל', הרב פנחס אלטוהיז והרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה.   הנושא היה כמובן, המשך החפירות בקברים בכביש מספר שש שסלילתו מתבצעת על ידי חברת חוצה ישראל. ההדגשה היא על הביצוע, שכן הבעלות הסופית על הכביש הוא בידיה של חברת דרך ארץ מחברת אפריקה ישראל נמצאת בבעלותו של לוי לבייב. הייתה זו הפגישה הראשונה בין הגאב"ד והנגיד. השיחה הייתה באווירה חיובית וידידותית במיוחד, כותב יעקב ריבלין מ'בקהילה'. אין ספק כי תרם לכך הרקע של שני האישים. הנגיד לבייב מורגל בפגישות עם רבנים, ואילו הגאב"ד, איש אנטוורפן לשעבר, מורגל בפגישות עם יהלומנים. כבר בתחילת המפגש התברר שאין זה הרקע המשותף היחיד.   המשך ב'כתבה מלאה'
הגאב
פגישה חמה וידידותית. משרדי הבורסה * בתמונות הקטנות: מימין: לוי לבייב וגאב"ד העדה, הרב טוביה וויס

במהלך אחד מימי השבוע האחרון הגיעה גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וויס למתחם הבורסה ברמת-גן כשיעד הביקור היה משרדיה של חברת 'דרך ארץ' שם נפגשו עם הנגיד לוי לבייב שעימו נכחו בחדר: הרב בנימין לרר, רבה של חברת 'אפריקה ישראל', הרב פנחס אלטוהיז והרב בערל לאזאר, רבה הראשי של רוסיה.


הנושא היה כמובן, המשך החפירות בקברים בכביש מספר שש שסלילתו מתבצעת על ידי חברת חוצה ישראל. ההדגשה היא על הביצוע, שכן הבעלות הסופית על הכביש הוא בידיה של חברת דרך ארץ מחברת אפריקה ישראל נמצאת בבעלותו של לוי לבייב. הייתה זו הפגישה הראשונה בין הגאב"ד והנגיד. השיחה הייתה באווירה חיובית וידידותית במיוחד, כך כותב יעקב ריבלין מ'בקהילה'. אין ספק כי תרם לכך הרקע של שני האישים. הנגיד לבייב מורגל בפגישות עם רבנים, ואילו הגאב"ד, איש אנטוורפן לשעבר, מורגל בפגישות עם יהלומנים. כבר בתחילת המפגש התברר שאין זה הרקע המשותף היחיד.


הגאב"ד זיהה את מר לבייב כאחד מהרוי התלמידים בישיבה בווילרייק, שם הרביץ תורה (הגאב"ד) במשך שנים רבות. בישיבה זו למד בנו של לבייב יחד עם תלמידים רבים מבני העדה הבוכרית. ואולם, המכנה המשותף האמיתי היה כמובן עמוק יותר. הן לאורח והן למארח יש רצון כן לפתור את המשבר תוך כדי שמירת כבודם של קברי ישראל. 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אפי
י"ח סיון ה׳תשס״ה
סליחה .ומה אם הקברים בגוש קטיף מי דואג להם??!!
2.
מה עם הקברים ב"גוש-קטיף"????
י"ח סיון ה׳תשס״ה
הם לא יהודים????
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.