צבי סופר | יום ד' ניסן ה׳תש״פ 29.03.2020

להיט בשיעורי אנ"ש וקל לתפעול: הכירו את ZOOM

זו לא פרסומת: לנוכח המצב המוזר בו אנו נמצאים כיום, שלא ניתן להתכנס לשיעורי תורה, ואפילו לא לבית הכנסת או בית המדרש, אפליקציה חדשה מכה גלים בקרב רבים באנ"ש, ומביאה את שיעורי התורה והחסידות עד אלינו הביתה
להיט בשיעורי אנ
שיעור חסידות שנערך הערב בביתר עילית ע"י הרב יוסף מלכין, באמצעות היישומון

חנה פרקש

לנוכח המצב המוזר בו אנו נמצאים כיום, שלא ניתן להתכנס לשיעורי תורה, ואפילו לא לבית הכנסת או בית המדרש. 
אנו יכולים לגור באותה עיר ואפילו באותה שכונה אבל פיזית אמורים להתרחק אחד מהשני. 
זו הרגשה קשה בטח כשמדובר בקרובי משפחה והאנשים שהיינו הכי רוצים להיות קרובים אליהם. 

עוד לפני הימים הקשים הללו רבים שגרים בחו"ל, כגון שלוחים, שהוריהם או חלק ממשפחתם נמצאים בארץ אחרת, התחילו להשתמש בכלי מצויין וקל לתפעול,  שפתח אפשרות של מפגשים משפחתיים שבועיים וזה מה שעוזר להם לשמור על קשר הכי קרוב שאפשר. 
התוכנה שעליה רציתי לספר וודאי מוכרת לרובכם. אך חלקכם המגדירים את עצמם אנשים פחות טכנולוגיים יטו לחשוב כי זה קשה או מסובך עבורם היות והשימוש באפליקציות למיניהם אינו מהצד החזק אצלם.

חשוב לי לציין כי בתקופה הנוכחית השימוש ב zoom מהווה קרש הצלה לא רק עבור מורים, רבנים ומרצים, מכללות או חברות שמעוניינות להעביר קורסים אונליין אלא ברמה של שמירה על הקשר המשפחתי המצומצם יותר. בטח ובטח בימים בהם לא ניתן להיפגש פיזית ועוד יותר כשמדובר באנשים המבוגרים שאז נדרשת זהירות יתר.

תחשבו על אדם מבוגר שיושב לבד בביתו ולא מוקף באנשי משפחה. כאשר הוא יושב מול המחשב ורואה מולו את האנשים היקרים לו זה בוודאי מרומם את מצב רוחו הרבה יותר משיחת טלפון רגילה. בסך הכל נדרשת ממנו פעולה של לחיצה על הקישור הנשלח אליו והוא יכול להשתתף בפגישה.

ברצוני לומר כי נוכח השימוש בתוכנה ניתן לומר כי אכן מדובר בכלי נוח ופשוט למדי. אפרט בקצרה על ההגדרות והשלבים הטכניים.

א. בשביל ליצור פגישה בzoom  על אחד ממשתתפי הקבוצה להיות המנהל של הפגישה ורק הוא נדרש לפתוח חשבון באתר zoom .  הוא אמור לקבוע את הפגישה. עליו לקבוע תאריך ושעה. להעתיק את הקישור להזמנה לפגישה ולשתף את שאר המשתתפים במייל/ וואצאפ/ sms.  באתר תחת הקטגוריה של הגדרות המנהל קובע את האפשרויות השונות לשימוש באודיו ובוידאו.

ב. יש אפשרות של פתיחת חשבון חינמי ואז הזמן של הפגישה מוגבל ל40 דקות כל עוד מדובר ביותר משני משתתפים. אציין כי אם הפגישה נעשית אחד על אחד הזמן לא מוגבל. גם כמות המשתתפים מוגבלת ל100 איש.

ג. יש אפשרות של פתיחת חשבון בתשלום חודשי של 15 דולר ואז כמובן זמן הפגישה לא מוגבל ויש עוד אפשרויות שונות שפתוחות. כמו למשל פתיחת חדר ישיבות פרטי עם אפשרות לאשר כל משתתף עוד לפני כניסתו לפגישה. או הגדרה של אחד המשתתפים כמנהל הפגישה בנוסף אליו. פלטפורמה זו מתאימה יותר לחברות ועסקים.

ד. כל משתתפי הקבוצה אינם צריכים לפתוח חשבון אך אם נכנסים לקישור דרך הנייד יש להוריד את האפליקציה כדי להצטרף לפגישה.

ה. למנהל הפגישה יש אפשרות לנהל את הפגישה על ידי השתקה של שאר המשתתפים והפעלה של מיקרופון רק לאחד מהמשתתפים. משתתף שמעוניין לדבר יכול ללחוץ על הרמת יד ואז ניתן לפתוח לו את המקרופון. אפשר כמובן לא להשתיק אך אז יש רעשי רקע מכל המחשבים וזה עלול להפריע למהלך השיחה בטח כשמדובר בפגיה עם כמות רבה של משתתפים. 

ו. באפשרותו של מנהל הקבוצה וכן שאר משתתפי הקבוצה (תלוי בהגדרות שבחר המנהל) לשתף את המסך של המחשב שלו וכך להעלות קבצים שונים מהמחשב האישי. בשיתוף המסך עליו להגדיר את האפשרות של שיתוף האודיו של המחשב כדי שתהיה אפשרות גם לשמוע אם מדובר בקבצים עם שמע.

ז. מנהל הפגישה יכול לבחור האם בנוסף לכניסה דרך הקישור תדרש גם סיסמה כדי להצטרף לפגישה. כל זאת הוא מגדיר לפני הפגישה תחת הקטגוריה של פגישות באתר.

ח. חשוב כמובן לוודא שיש לכל המשתתפים מצלמה כדי שניתן יהיה לראות אותם. המשתתף יכול במהלך השיחה לבחור האם לפתוח את המצלמה או את המקרופון או לכבו

לסיום ברצוני לאחל הרבה בריאות לכולם והקב"ה ירחם עלינו שנזכה תיכף ומיד לגאולה האמיתית והשלימה ויקויים הפסוק "והסירותי מחלה מקרבך".

כותבת השורות: חנה פרקש יועצת נדל"ן בחברת רימקס יוניק. 0507451126

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.