שלמה מן | יום א' ניסן ה׳תש״פ 26.03.2020

הפלונטר הפוליטי, הסוף: בני גנץ בדרך לממשלה - עם ביבי נתניהו

בלוק הימין הצביע בעד יו"ר חוסן לישראל: בני גנץ נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת וצפוי להצטרף לממשלת אחדות • 74 מחברי הכנסת הצביעו בעד, לעומת 18 שהצביעו נגד • המתווך שהביא לממשלת האחדות בין נתניהו לגנץ - איש העסקים מוטי סנדר • לפיד ויעלון ימסרו הערב הצהרה לתקשורת
הפלונטר הפוליטי, הסוף: בני גנץ בדרך לממשלה - עם ביבי נתניהו
נתניהו בכפר חב"ד (צילום: שניאור שיף)

יו”ר כחול לבן בני גנץ נבחר הערב (חמישי) ליו”ר הכנסת ה-23.

74 מחברי הכנסת הצביעו בעד, לעומת 18 שהצביעו נגד. יתר הח”כים נמנעו או נעדרו מההצבעה.

חברי הכנסת והשרים מהמחנה הלאומי הצביעו בעד המינוי, שצפוי להיות הצעד הראשון בדרך להקמת ממשלת אחדות.

בהצבעה על תפקיד יו”ר הכנסת, גם אורלי לוי-אבקסיס הצביעה בעד גנץ.

חברי הכנסת יאיר לפיד ומשה יעלון, שביקשו להתפצל מכחול לבן, ימסרו הערב הצהרה לתקשורת.

המתווך שהביא לממשלת האחדות בין נתניהו לגנץ הוא איש העסקים מוטי סנדר – חבר אישי קרוב של יצחק הרצוג. סנדר ניסה לחבר בין נתניהו להרצוג ב-2015, אולם לבסוף נתניהו העדיף את אביגדור ליברמן.

יו”ר הכנסת הנבחר נאם במליאת הכנסת ואמר: “בשעת החירום הזו נושאים אלינו את עיניהם מאות אלפי אזרחים שאיבדו בימים האחרונים את פרנסתם. מאות אלפי אזרחים בני הגיל השלישי היושבים לבדם בביתם, מבודדים מבני משפחתם וחרדים לחייהם. מאות אלפי זוגות צעירים שאינם יודעים כיצד ישלמו שכר דירה או יעמדו בתשלומי המשכנתא. מאות אלפי משפחות שביתן הפך “לממ”ד מורחב” המגונן עליהם מפני וירוס קטלני. והם אומרים לנו שימרו על הדמוקרטיה, ולצד זאת תתמקדו בטיפול בנו. ולכן בשעה זו אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לעמוד מנגד. כולנו מחויבים לשים באמת את ישראל לפני הכל.

"שעת החירום הזו היא גם שיאו של המשבר הממשלתי והפרלמנטרי המורכב והקשה ביותר מאז קום המדינה. למעלה משנה מנהלת את חיינו ממשלת מעבר שאין לה מנדט ציבורי. עברנו מערכות בחירות חוזרות ונשנות שגזלו מיליארדי שקלים ממערכות הבריאות, הביטחון והחינוך. בצד אלו פורחת לה שנאה עמוקה ושיח ציבורי הולך ומתרחב אודות הסכנה שבמלחמת אזרחים, והשיא התורן, מהכיסא הזה אני אומר בכאב, יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו”ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור חלילה שהאנרכיה כבר כאן.

"הפילוג הזה הוא האיום הקיומי הגדול ביותר על מדינת ישראל. את האיראנים ננצח, את הסורים ננצח, על הטרור נתגבר, אבל אנחנו לא מצליחים להביס את הפילוג הפנימי והשנאה של איש לאחיו. זהו קו אדום, עבה ובוהק לכל נבחרי הציבור החדשים והוותיקים. נבחרנו כדי לחזק את ישראל ולא להחלישה. נבחרנו כדי לאחד את העם ולא לפלג אותו. נבחרנו כדי לשרת את כל אזרחי ישראל בלי הבדל דת, גזע ומין. נבחרנו כשראשנו מורכן מול פסיקות בית המשפט, ולא נוגח בו בגסות.

"אני מבקש מכאן לפנות לכל שותפיי הפוליטיים. אלו אינם ימים רגילים והם מחייבים החלטות לא רגילות. לכן, כפי שאמרתי, בכוונתי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה – לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים לכחול לבן. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד שלעולם לא אתפשר על הדמוקרטיה.

"בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו”ר הכנסת. אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. התכוונתי ואני עדיין אשמח לעשות הכל בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך.

"אזרחי ישראל נושאים אלינו עיניים בצדק ומצפים מאיתנו להמשיך ולתמוך במאבק הקדוש במגיפת הקורונה והשפעותיה. ובצדק רב לא פחות, הם דורשים מאיתנו לשמור על הדמוקרטיה, הממלכתיות והאחדות בעם. כך נכון למדינת ישראל, כך נכון לבוחרים שנתנו בנו את אמונם וכך אעשה.

"בכל משבר יש גם הזדמנות. וגם במשבר הזה בעודנו נאבקים בקורונה, נמצה את ההזדמנות לקדם ולחזק את האחדות, לבנות את הדמוקרטיה ולחזק אותה. נסדיר את מערכת האיזונים והבלמים שלה, נפסיק את המתקפות משולחות הרסן עליה של שרים חסרי אחריות, נוריד מהפרק רעיונות לפגוע בבית המשפט ובפרקליטות ונפעל לאחות את הקרעים ביננו.

"זו משימה לא קלה, כל אחד מאיתנו יצטרך לבחור לא על מה הוא מתעקש אלא על מה הוא גם מוכן לוותר. זו חובתינו, זו חובתי, זו השליחות שלנו. חבריי חברי הכנסת, אמון העם בכנסת ובמוסדות השלטון נמצא בשפל. המתח העצום בחברה הישראלית ואי הוודאות ביחס לעתיד מכרסמים בנפשו של כל ישראלי שפוי בעת הזו. זו אינה העת למריבות ונאצות. זה אינו זמן למחלוקות ופילוגים. זה הזמן למנהיגות אחראית ממלכתית ופטריוטית. בואו נשלב ידיים ונוציא יחד את ישראל מהמשבר. נשים את ישראל לפני הכל".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
נס גלוי
ב' ניסן ה׳תש״פ
א׳ ניסן חודש הניסים והגאולה לא עיכבן כהרף עין
קיבלנו תכף ומיד בתחילת החודש את הנס הגלוי שירד מסדר ימינו ממשלת שמאל ח״ו ונתנדף כענן פורח וכחושך הבורח מפני האור ומתבטל ממנו מאילו וממילא והיה כלא היה , באופן ברור לעיני כל החסידים ...
כעת מחכים לביאת משיח בע״ה בקרוב ממש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.