שלמה מן | יום א' ניסן ה׳תש״פ 26.03.2020

"את, בואי נראה אילו תובנות יש לך לכתוב על מגיפת ה'קורונה'"

כשכישרון וקורונה נפגשים, מה יוצא? צפו במיזם המקורי ובתחרות הכישרונות שמרתקת אלפי בנות חב"ד בימים אלה, ביוזמת 'ארגון נוער חב"ד' | כל בת כותבת את הגיגיה על מגיפת הקורונה, צדדים חיוביים שניתק להפיק מהמצב בעולם, שולחת להנהלת 'בנות חב"ד' | היצירות כולן מתפרסמות באתר ייעודי הפתוח לכולם לדירוגים | חמש היצירות שיקבלו את מירב הדירוגים יזכו את בעליהן בפרס שווה במיוחד
מתוך מודעת המבצע

נגיף הקורונה שמטלטל את העולם וגורם למאות מיליונים להסתגר בבתיהם, מסתבר, מביא עמו אף דברים טובים. צריך רק למצוא אותם.

בנקודה הזו בדיוק מתמקדים בשבועות אלה בנות חב"ד בישראל.

זה קורה במסגרת מבצע ענק וייחודי, תחרות כישרונות מקורית, של 'בנות חב"ד' שע"י 'ארגון נוער חב"ד', במסגרתו על הבנות המשתתפות ליצור רעיון חיובי כל שהוא שלמדו מנגיף הקורונה ולכותבו. מאות היצירות מתפרסמות באתר ייעודי, והבנות כולן יכולות להיכנס אליו, לצפות ביצירות ואף לדרג אותן מאחד עד עשר.

אלפי הבנות ברחבי הארץ הן למעשה השופטות שמחליטות מהן חמש היצירות הטובות ביותר, שכותביהן יזכו ב"פרס שווה במיוחד".

"אבן יסוד הוא בתורת חב"ד, כפי שהרבי עצמו הדגיש הרבה פעמים", אומרים לאתר COL בהנהלת ארגון נוער חב"ד, "כי מכל דבר שיהודי רואה או שומע עליו ללמוד הוראה בעבודת השם. והנה כעת נקרה לידינו נגיף אימתני כולם מתעסקים בו יום וליל. ברור שיש בכך הזדמנות להשקיע בלימוד הוראה מכך.

"תחרות הכישרונות ברוך השם כבר סחפה את הארץ, מאות רבות של בנות כבר שלחו את יצירותיהן וגם הדירוגים גבוהים, הרבה יותר משציפינו. התחרות הזו אף נותנת לבנות התעסקות חיובית בכל המתרחש בזמנים אלה".

והנה כמה דוגמאות מיצירות מקוריות שכתבו הבנות. נקדים ונדגיש מראש: מדובר במאות רבות, דלינו בקושי כמה טובות מההתחלה, טעימה בלבד (לכניסה לאתר היצירות המלא, עם אפשרות לדירוג – >> לחצו כאן << ).

"הרבה מאלו שמפיצים את הקורונה אלו נשאים", כותבת אסתי גליס. "מדובר באנשים שנדבקו מהקורונה, אך לא יודעים את זה ולא מרגישים את זה. מה שכן - הם מעבירים את הנגיף הלאה ומדביקים הרבה אנשים אחרים. ולעניינינו, הרבה פעמים קורה שאנחנו מרגישות שאנחנו לא מספיק חסידיות, לא מספיק מקיימות, לומדות, חיות. אז איך אנחנו יכולות להשפיע על אחרים? אז זהו, את נשאית של חסידישקייט, מקושרת לרבי, שליחה שלו. אז גם אם לפעמים את לא מספיק מרגישה שיש לך את זה, תדעי שזה קיים אצלך, ואת יכולה להעביר הלאה ולהדביק הרבה אחרים באור הזה שיש לך בפנים!"

"'קורונה' זה מלשון קראון כתר באנגלית", כותבת ר. מרנץ. "אנחנו צריכים לדעת שהקב"ה הוא המלך והוא האחראי הבלעדי לכל מה שקורה בעולם (כן, גם לקורונה הזאת)".

אסתי כהנא כותבת: "אנשים חושבים שמגפות וכל זה - שייכים לימי הביניים. אנחנו דור מפותח מתקדם, יודעים לעשות הכל. אנחנו נאורים, חכמים, מוכשרים... ואז בא איזשהו יצור קטן שגודלו לא עולה על כמה ננומטרים ( אולי אפילו פחות...) וטורף את כל הקלפים. יצור קטן שאפילו לא נראה לעין ומשגע את כל העולם. ואפילו שאנחנו בדור כל כך מפותח אין בידי אדם לעשות דבר. כל האנשים החשובים והמוצלחים הופכים להיות אפס ורק יד ה' ניכרת בכל הסיפור. אף אחד לא יודע מה יקרה מחר, או אפילו בעוד שעות. והדבר היחיד שאפשר להגיד זה יד השם. ומה שנשאר לנו זה רק להתפלל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.