שלמה מן | יום כ"ט אדר ה׳תש״פ 25.03.2020

בשיכון החב"די דימו: כך תערך ההתנהלות תחת הסגר מלא

בכירי עיריית לוד ומנהלי האגפים השונים, השתתפו אמש בתרגיל חירום רחב שנערך בסמוך לשכונת חב"ד בעיר, בהשתתפות גורמי החירום וההצלה, המדמה מצב מורכב לפיו השכונה נמצאת תחת הסגר מלא עקב התפשטות של הנגיף 'קורונה' בקרב התושבים. כך זה נראה שלב אחר שלב
בשיכון החב
צילומים: עיריית לוד

בכירי עיריית לוד ומנהלי האגפים השונים, בהם חינוך, רווחה, תפעול, ביטחון, מידע לציבור, כח אדם, קהילה ושירות לתושב ועוד - השתתפו אמש בתרגיל חירום רחב שנערך בסמוך לשכונת חב"ד בעיר, בהשתתפות גורמי החירום וההצלה - משטרת ישראל, פיקוד העורף, מד"א, וכיבוי והצלה.

הרתגיל דימה מצב מורכב לפיו השכונה נמצאת תחת הסגר מלא עקב התפשטות של הנגיף 'קורונה' בקרב התושבים.

חפ"ק הוקם בכניסה לשיכון החב"די, כאשר מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס הוביל את התרגיל יחד עם מנהל אגף הביטחון אלי דיין וסגנו משה ויינשטוק, מנהל שירותי החירום.

במהלך התרגיל התבצעו שיחות מדומות למוקד העירוני, עם שלל דיווחים, בהן - מחסור במזון כשר ותרופות, בקשת התושבים לצאת לתפילות בבית הכנסת, וכן אישור כניסה לשטח השכונה לאחר החזרה מהעבודה אל ביתם ועוד.

במרחק של שני מטר זה מזה, כפי הוראות משרד הבריאות ותוך שמירה מלאה על הכללים וההנחיות, עבר המידע באופן שוטף בין המכלולים השונים ובין צוותי החירום שהשתתפו, ומהם אל המנכ"ל שקיבל את ההחלטות לביצוע, לאחר שכל מנהל אגף הכין את המענה האגפי שלו לכל תרחיש שעלה.

רב קהילת אנ"ש, הרב ברוך בועז יורקוביץ, שהשתתף בתרגיל חבוש במסכת הגנה - פנה אל התושבים באמצעות דוברות העירייה שהעבירו הקלטות וסרטוני וידאו ואת כל המידע לציבור - הן מטעם הרב אשר ביקש לשמור על ההנחיות ולהישמע להוראות מצילות חיים, והן מטעם העירייה וכוחות הביטחון, דרך קבוצות הוואטצפ, וכן באמצעות מערכות כריזה על רכבי הביטחון ברחבי השכונה ועוד.

בתום התרגיל נערכה ישיבת סיכום שבה הציגו כל המשתתפים את רשמיהם בפני גורמי החירום וההצלה אשר ציינו את שביעות רצונם מהצלחת התרגיל ומהתנהלות העירייה וכלל המשתתפים.

יוסי הרוש, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, מסר את תודתו לכל גורמי העירייה: "ברצוני להגיד תודה וישר כוח למנכל העירייה על ההובלה של התרגיל, לכל מנהלי האגפים ולכל העובדים המסורים שלנו, לכוחות החירום והביטחון, לאגף הביטחון והחירום על הארגון למופת, ולכל המתנדבים הנהדרים. תודה לכולם ובעזרת השם שיישאר רק תרגיל".

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, שיבח את מנהלי העירייה על ההיערכות הראויה ורמת המוכנות הגבוהה, ומסר את תודתו לכל משתתפי התרגיל מהעירייה ובמיוחד מגורמי החירום וההצלה שליוו את כל מהלך התרגיל.

"אנו נמצאים בתקופה מורכבת ומאתגרת ואני סמוך ובטוח בכשירותה של עיריית לוד בשעת חירום. התרגיל מהווה חלק מההיערכות שלנו למניעת התפשטות נגיף הקורונה וביצוע פעולות מצילות חיים, בתפילה ובתקווה בע"ה כמובן שלא נזדקק. זאת הזדמנות טובה לבקש מתושבי העיר להמשיך ולשמור על הנחיות משרד הבריאות ולא לצאת מהבית אם לא חייבים. אני מאמין שבעזרת השם ובעזרת הכוחות הטמונים בנו כקהילה מלוכדת ובעלת חוסן חברתי, נצא מחוזקים ואיתנים ממציאות מאתגרת זו".

צפו בתמונות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.