מערכת COL | יום כ"ח אדר ה׳תש״פ 24.03.2020

בלב כבד ובצער גדול: ברחובות ובצפת סגרו את בתי הכנסת

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, ורב קהילת חב"ד רחובות, הורה לסגור את בית הכנסת חב"ד המרכזי, "לאחר התייעצות עם טובי הרופאים" • הרב מרדכי ביסטריצקי מרא דאתרא קהילת חב"ד בצפת, הורה לסגור את בית הכנסת המרכזי בשכונת חב"ד, וכן את מקווה הגברים: "בהתאם לחוות דעת רופא מומחה"
בלב כבד ובצער גדול: ברחובות ובצפת סגרו את בתי הכנסת
מימין: הרב גלוכובסקי, הרב ביסטריצקי

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, ורב קהילת חב"ד רחובות, מפרסם מכתב לקהילתו ובו הוא מורה על סגירת בית הכנסת חב"ד המרכזי בעיר:
"לאחר התייעצות עם טובי הרופאים בארשות פרופסור סורקין, נתברר לי סכנת התפשטות הנגיף כתוצאה מהמשך פעילות בית הכנסת. נגיף הקורונה עלול להשאר על כל חפץ או משטח שאדם נגע בו, ומשם לעבור לכל מי שנגע בחפץ או משטח זה.

"לכן במידה ואדם, שאינו מודע להיותו נשא של הנגיף, נגע בשולחן או בסידור בבית הכנסת, הוא עלול להעביר את הנגיף בצורה כזו לאנשים אחרים..."

"בלב כבד ובצער גדול, החלטתי להורות לגבאים לסגור את בית הכנסת חב"ד המרכזי... כל אחד יתפלל בביתו או ביחידות, או בציבור במקום פתוח, בהתאם להוראות בי"ד רבני חב"ד במכתבם."

מכתבו של הרב גלוכובסקי

 

הרב מרדכי ביסטריצקי, מרא דאתרא קהילת חב"ד בצפת, הורה לסגור את בית הכנסת המרכזי בשכונת חב"ד, וכן את מקווה הגברים:

"בהתאם לחוו"ד רופא מומחה, נגיף הקורונה עלול להישאר על כל חפץ או משטח שאדם נגע, ומשם עלול להיות מועבר לכל מי שנגע בחפץ או במשטח.  
 
בא להתפלל בבית הכנסת, נגע בשולחן ו/או החזיק – שאינו מודע לכך שהוא נשא של הנגיף –במידה ואדם בידו סידור, הרי שבאותו זמן הוא עלול להעביר את הנגיף לשולחן או לסידור. כאשר בא מתפלל אחר ונוגע באותו מקום בשולחן או מתפלל באותו הסידור, הנגיף עלול לעבור אליו מבלי שיידע, והוא עצמו ממשיך ומעביר הלאה את הנגיף. 
 
מאחר ועלינו לעשות כל שביכולותינו להפסיק את התפשטות הנגיף, ובפרט כחסידים חובה  עלינו להיזהר ביותר שלא לפגוע ולהזיק לאדם אחר, לפיכך בלב כבד ובצער גדול, ובהתאם להחלטת בית דין רבני חב"ד,  אנו נאלצים לסגור את בית הכנסת.


 

מכתבו של הרב ביסטריצקי

 

"לאור הנ"ל עדיף להתפלל ביחידות בבית, או בציבור במקום פתוח לפי הוראות משרד הבריאות. 
 
ב. כמו כן המקווה - שם הבעיה חמורה יותר מבית הכנסת - ייסגר מטעם הנ"ל החל ממחר בבוקר. כתחליף   ניתן לעמוד במקלחת תחת זרם המים למשך 3 דקות (שיעור ט' קבין) וללמוד פרק משניות מסכת למקווה מקוואות. 
 
עלינו לזכור כי מדובר במגפה של ממש וחובה עלינו לעשות הכל בכדי למנוע את התפשטות הנגיף. 
 
חסיד הינו אדם המוכן לסבול עבור השני, במצב הנוכחי 'ההנהגה של חסיד' צריכה להיות שהוא 'מחמיר ומהדר שלא לסכן את הזולת', לפיכך אין ברירה אלא לנקוט את הצעד הקשה והמצער הנ"ל."

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד!!
כ"ח אדר ה׳תש״פ
מהם יראו וכן יעשו!
סכנת נפשות ממש!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.