א' תמים | יום כ"ו אדר ה׳תש״פ 22.03.2020

"אנחנו לא רוצחים!" • תמים כותב בדם ליבו מ'מלון הקורונה'

"איננו חסרי אחריות. איננו רוצחים. הפסיקו להביט עלינו בצורה כזו. הצורה בה נוהגים עמנו היא בריחה מאחריות" • מכתב כואב של בחור בבידוד ב'מלון הקורונה' - מיוחד לגולשי COL
המלון בירושלים (באדיבות המצלם)

השורות הבאות נכתבות אליכם ממלון דן שבירושלים, והכותב הוא אחד הבחורים השוהים בו בבידוד שהוטל עליו מתוך רצון למנוע את התפרצות הנגיף שאת תוצאות התפשטותו העולם כולו חי בתקופה זו, שעה שעה, במשך היום כולו.

כתיבת טורים היא לא חלק מסדר יומו של בחור. אף פעם. גם לא בימים טרופים אלו. זה לא עניינו, ואין זה מתאים להוויה כמו זו שהוא אמור לחיות בה. למרות זאת, אני חורג מן הכלל ומתיר לעצמי לעשות זאת, כי נדמה לי שהמציאות קצת מחייבת זאת. יראה הקהל וישפוט.

אולם לנוכח מסע הדה-לגיטימציה הנוראי, אותו חווים אני וחבריי אני חש צורך לבקש - חשבו מסלול מחדש. נסו לראות את הדברים באור שונה מעט.

כולנו נסנו מניו יורק הנגועה. רובם של הבחורים ברחו מרצונם שלהם, וחלקם מרצון הוריהם.

לצערי, יצא לי ולחבריי שם של חבורת פושעים בלתי אחראית, שבאה היישר מקראון הייטס על מנת לזרוע הרס וחורבן בקהילות חב"ד בארץ. כביכול כל בחור חב"די הוא נשא הנגיף שאפס אחריות על כתפיו ובאין מחשבה מוכן להדביק את כל אנ"ש.

כמה סיבות למחשבה הנוראית הזו, ששייכת לרבים מחסידי חב"ד בארץ, משום מה. ראשית – הנפצת השמועות. בכל הקבוצות – ובייחוד בימים בהם נמצאים רבים בבידוד – מסתובבות שמועות, סיפורי אימה, ו'פייק ניוז' בכמות רבה, שייצרו בעיני רבים את המחשבה כביכול קראון הייטס, שכונת המלך, יוצאת דופן מבין שכונות ברוקלין בכמות הנדבקים שבה. ולא היא. רובע ברוקלין, בתוככי העיר ניו יורק כולה נגוע בצורה קשה. 

קראון הייטס אינה יחידה - כולם חולים, כל הקהילות היהודיות, ולא רק הם. שמועות חסרות שחר המחריגות את קראון הייטס היו אחת הסיבות שגרמו לאי אלו לשכנע גורמים במשרדים שונים להחריג אותנו ולהכניס את מאות הבחורים לבידוד מסויים מאוד. אין זה נכון. כל הבאים מניו יורק חייבים בבידוד ותשומת לב מיוחדת. 

עובדה נוספת: אינני יכול, וגם אינני רוצה להכליל, ובוודאי שישנם אחרים, ועוד אתייחס לכך בהמשך, אך על אף השמועות אני רוצה לבשר לכם כי המציאות שונה ואף הפוכה ממה שהציגו בפניכם. אני, ורבים מחבריי, נהגנו בזהירות מופלגה עוד לפני שאנשי ה'שכונה' נודעו לעוצמת הזוועה. בהיותנו בקשר עם משפחותינו בארץ וביודענו את המצב כאן, נטינו להסתגר בחדרנו ככל האפשר ולהסתובב כמה שפחות במקומות ציבוריים. נראה שהיה זה מאוחר מידי. למפרע התברר כי המגיפה פשטה במהירות והסיכויים גבוהים לכך שאנחנו – בתוך שאר תושבי השכונה – נשאים של הנגיף. אך לומר שנהגנו שלא בזהירות? שאנחנו חסרי אחריות? לצערי, אילו תושבי השכונה היו נזהרים כשם שנזהרנו אני וחבריי, כפי הנראה הייתה עוצמת הפגיעה נמוכה לאין ערוך.

נכון. היו וישנם עדיין קבוצת חסרי אחריות ידועים, שהמשיכו, וחלקם עודם ממשיכים (היכן הוריהם ומחנכיהם?) להכריז לכל מי שמוכן לשמוע "אין כלום, הכל בסדר, רק קצת משתעלים". לא נעים לומר, אבל הם מוכרים וידועים ככאלו. תמיד הם היו ברקע, ותמיד גם יהיו כנראה – קבוצת הלא אחראיים.

לאותה חוסר אחריות, מצטרפים המקרים הנפשעים של מפרי הבידוד (שאגב, חלקם לא קיימים אלא נבראים חדשים לבקרים בהודעות וואטסאפ אלמוניות) השייכים לאותה קבוצה בלתי אחראית. איך מטפלים בהם? בדיוק כפי שהורו הרבנים. מטלפנים לתחנת המשטרה ומתלוננים. משיתים קנסות ומעצרים. עונשים בכל הכח.

אבל מאין באה ההכללה הגסה?

לי ולחבריי המתינו בארץ דירות בידוד. עליהם שילמו הוריי והורי חבריי טבין ותקילין. לרגע לא עלה על דעתנו רעיון נפשע כשל הפרת בידוד. האם אנו רוצחים? האין בנו לב יהודי?

לאנשים רבים נעשה קל על הלב, כאשר נודע להם כי מבודדים בחורים בכפייה. ודאי, כעת יש הרבה פחות סיכוי שייתקלו בהם. וזה כמובן נכון, יש פחות סיכויים למקרים של הפרות בידוד. אך, לפי שיטה זו היה צורך להביא למתקני בידוד את כל הבאים לארץ. לכל הפחות מניו יורק. זה כמובן לא אפשרי. מדוע? כי שלטונות החוק נותנים לאדם את הזכות והיכולת לפעול בהגינות מצד עצמו, ללא כפיה.

כמה קשה בימים אלו להסתובב בגאווה כיהודים חרדים, בשעה שחילול ה' אדיר נעשה בחוצות הערים החרדיות, עם הפרות חוקי הסדר האמורים למנוע את התפשטות הקורונה. לאף אחד לא נעשה טוב על הלב, בלשון המעטה, כשהוא שומע מיהודי שאינו שומר תורה ומצוות על הסכנה שמטילים על כולנו 'החרדים'.

אמנם, אנחנו יהודים חרדים, לבושים באותו סגנון לבוש וקרובים אל אותם מחללי שם ה' באורח חיינו. אך האם יהיה נכון לומר כי כולנו מפרי חוק? האם יהיה נכון שיינתנו עלינו הגבלות מיוחדות כ'חרדים'?

ודאי שלא. יש לטפל בפושעים. יש למצות עמם את הדין. אבל לא כל מי שדומה בפרצופו לפושע הוא פושע.

איננו חסרי אחריות. איננו רוצחים. הפסיקו להביט עלינו בצורה כזו.

הצורה בה נוהגים עמנו היא בריחה מאחריות. לקיחת אחריות היא חוסר סובלנות כלפי מפרי בידוד, שמירה עד הקצה האחרון על כללי הבטיחות והזהירות. לא לוותר. לא להשתתף במניינים החורגים מגבולות המותר, לא להשתתף בחתונות ואירועים. להזעיק משטרה בעת הצורך. וגם לדעת לומר 'זהירות, אסור!'.

כאמור, אין זה מתפקידו של בחור להורות דרך בעניינים כאלו, וקל וחומר שלא לכתוב טורי דעה. מקווה שהחריגה לא הייתה מעבר לגבולות המוכרח בעת הזו. תחשבו שוב. אולי אנחנו לא כמו שחשבתם.

 

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
43 תגובות
1.
רחלי
כ"ו אדר ה׳תש״פ
מסכימה איתך ממש!!!! התנהגות ממש לא יפה כלפיכם!!!
2.
מכתב ממבודד למבודד
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ב"ה בהשגחה פרטית אני מבודד בגלל בחור שהגיע מקראונהייטס, ואני רגוע ולא מאשים אף אחד, ומאמין שמה' מצעדי גבר כוננו.
אני מאמין שהבידוד שלך לא יותר קשה משלי, תחשוב שאתה בצימר בשווייץ, תהיה בשמחה, ותצפה לגאולה!
וכולם אוהבים אותך ואת חבריך וכולם מבינים (חוץ מכמה טיפשים)
שאתם צדיקים גמורים,
וכדאי שגם תלמד בתניא עמ' 276 וזה ירגיע אותך עוד יותר!
זו הסתכלות של חסיד!
כ"ו אדר ה׳תש״פ
3.
אמת ויציב
כ"ו אדר ה׳תש״פ
העסקנים מחפשים מקפצה פוליטית על גבם של הבחורים!
ההנחיה של משרד הברירות היתה: כי למי שאין אפשרות לבידוד, שיגיע למלון.
אך לכולם ידועה האמת הכואבת שאותם עסקנים לקחו את הבחורים בכפיה!
4.
מסע שיימינג מבייש
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ברור שחלק מהקבוצה נשאים, וטוב מאד שמישהו לקח אחריות לבודדם. ברור לכל אחד שמכיר את המציאות שאם מאה בחורים שחלקם נשאים היו חוזרים לביתם המצב בקהילות אנש לא היה פשוט...
תגובה ל4
כ"ו אדר ה׳תש״פ
תפסיקו לחיות בסרט שהיינו מסתובבים בחוץ
אנחנו יודעים שלא היינו יוצאים מהחדר
מי שיודע שלא יכול לשלוט בעצמו שילך למלון, למה כולם צריכים להיות שם?
למה להרעיב את כולם יום וחצי אחרי טיסה?
מוחה
כ"ו אדר ה׳תש״פ
לא מצליח להבין למה אי אפשר לסמוך על בחור שמגיע מקבוצה, או אפילו אחרי,, מספיק מבוגר ואחראי, שמיד כשמגיע לארץ ייכנס לבידוד כחוק בלי שום סטיה קלה מההוראות? אני בעצמי יושב כעת בבידוד. לא במלון הנ''ל ולשניה לא חשבתי להתחמק מזה ולהדביק את קהל אנ''ש. כל זאת למרות שאני מרגיש מצויין ולא התגלה אצלי כל סימפטום של הנגיף. אינני יודע מי גרם לכך, אבל קבוצה לא מבוטלת מאנ''ש שחושבים שבחורים הם עם שמניף את דגל חוסר האחריות צריכה לעשות חשבון נפש
5.
יוסי
כ"ו אדר ה׳תש״פ
מזדהה עם הכאב שלך ושל חבריך..
רק צר לי, שהיית חייב להכניס לתוך הטור קטע העוסק בהכפשת קבוצה מסויימת, חבריך לקבוצה..חבל!
מכאן מתחילה מפולת
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ההתעלמות הזו היא ראשית ההתדרדרות. כשמחליקים פשעים כאלו נוצרות מפולות.
6.
אתם בחורים טובים
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ונשלח איחולי החלמה מהירה לכל מי שאובחנו כנשאים.
מצד אחד אינכם אשמים בכלום,
וראויים לכבוד הראוי לבחורי קבוצה.
ומצד שני
הציבור המבוגר הוא זה שמקבל החלטות ומצדכם מצופה רק דבר אחד - קבלת עול ואפס פינוק
לא!
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אין שום סיבה שעסקן מסוים יקבל החלטות בשביל 100 בחורים שלא מעוניינים בקשר איתו רק בגלל שהם בני 21 - 23 והוא מבוגר מהם בעשר שנים
7.
שניאור
כ"ו אדר ה׳תש״פ
כתוב ממש יפה ונכון..
צריך שרבני חב"ד יביעו את עמדתם בעניין זה גם בפומבי..
מוח שליט על הלב
כ"ז אדר ה׳תש״פ
הרב גלוכובסקי כבר שלח להם הקלטה. נכון זה בהחלט כואב אבל צריך לדעת שאחרי הכל זה פיקוח נפש. והנה, למעשה באמת צכדים אלו הם אלו שהיו מעשי אחריות. רפואה שלימה לכל התמימים ושבאמת נתבכיין רק על הגלות שכבר לא תהיה יותר כי נמאס
8.
בואו נחכה לתוצאות הבדיקות
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אחרי שבעז"ה יתברר שאינכם חולים תוכלו להתאונן.
אם ח"ו וח"ו יתברר שיש בכם נגועים, גם אתם תודו לה' שלא חזרתם ל'בידוד בבית' והדבקתם את כל סביבתכם
די
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אם הם היו בבידוד בבית ולא היו יוצאים אין סיבה שידיבקו את כל הבית, בואו נכנס לפורפוציות אנחנו לא רוצחים
בידוד בבית
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אני מכיר מישהו שהוכנס לבידוד בביתו, וכשהתברר שהוא חולה נכנסו כל משפחתו אחריו, ואם ח"ו יתברר שהם נדבקו ממנו - רבים האנשים שיכרחו להיכנס לבידוד וכו' כך שגם בבידוד בית שייך שידביקו את בני הבית
ישנם כמה וכמה חולים כבר...
כ"ו אדר ה׳תש״פ
בידוד בבית - בדרך כלל לא מאוד יעיל
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ויש כבר מעל 15 חולי קורונה חיוביים באותה טיסה...
9.
בהחלט
כ"ו אדר ה׳תש״פ
מי שניסה מהם להגיע לארץ
מציג את עצמו אח"כ כמציל הלאומי
ואומר שהסיבה שהם בבידוד שם כיוון שהם לא יכולים לשמור על כללי הבידוד.

הוצאת שם רע על הבחורים ועל הוריהם!!
אין קשר
כ"ו אדר ה׳תש״פ
יש פה עניין של פיקוח נפש כפשוטו. הבחורים והמשפחות ממש לא פושעים אבל בידוד בבית אינו דומה לבידוד במלון, כמובן, ועדיין יש בו חשש מסוים. אם מישהו מציג את הבחורים בכנויי גנאי זה גרוע, אבל אם הם היו מגיעים הביתה יש חשש שהיו מדביקים את משפחתם. אנחנו לא רוצים להגיע למצב של קראון הייטס! תודה לעסקנים שידעו מראש שיחטפו רק הכפשות, אבל פעלו להציל נפשות!
10.
תגיד תודה
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אין מה לעשות יש כאן עניין של שלום הציבור ומדובר בסכנת נפשות ישר כוח לר' אשכנזי שדאג להכניס אותכם לבידוד על מנת לא לגרום לדיבוק בריכוזי קיהלות אנ"ש
שימו לב שמשום מה החתנים שהסתובבו שבועות שעבר שחזרו מניו יורק הכניסו לבידוד הרבה מאנ"ש
אז מדובר בסכנות נפשות!!
כל מי שחוזר ממקום עם ריכוז מתרפאי קרונה צריך להכנס לבידוד
נכון מאוד
כ"ו אדר ה׳תש״פ
מי שחוזר מקראון הייטס צריך להכנס לבידוד
אבל לבידוד בית!
11.
קראתי עד הסוף
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אתם לא רוצחים ח"ו

אתם לא מודעים לבעיה

גם אתה שמעת בוודאי את התמים שאומר באחד מהסרטונים , " לא יודע מה הבעיה, "עד עכשיו התחבקנו והתנשקנו"

אז אולי אתה מודע לבעיה, אבל חבריך ממש לא !

ועוד משהו. אנחנו לא ממש לא מבדילים בין בורו פארק לקראוןן הייטס. כל ניורק שכבר הכניסו לתוכה טנקים נגועה בצורה מחרידה כמו באיטליה.

אז אף אחד לא חושב שאתם חסרי אחריות , אבל קומץ של תמימים שהגיע כמה ימים לפניכם הסתובב בריכוזי אנ"ש בחוסר אחריות משווע ועל זה פסק אחד הרבנים שיש לו דין רודף.

אל דאגה הכל הזה יעבור בעזרת השם ואף אחד לא יזכור את מה שהיה.

ובינתיים מי שעשה לכם שם רע זה קובץ תמימים שהסתובב בארץ ולא אנ"ש החרדים מפניו.
14.
ככה זה שמעירים בחורים
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ככה זה שמעירים בחורים מתרדמת קבוצה.
אם לא בא הקורונה אלא כדי להראות שאפשר גם ללא קבוצה - דיינו.
15.
בעיה שלך!!
כ"ו אדר ה׳תש״פ
היה לכם אופציה לא לרדת מהמטוס לאוטובוסים שהכינו לכם אני מכיר הרבה שנשארו במטוס ולא ירדו לאוטובוסים והם היום בבידוד בבית זה שאתה עשית את הטעות וירדת מהמטוס מהראשונים ישר לאוטובוס אז זה כבר בעיה שלך ואל תאשים פה אף אחד אחר!!!
אף אחד לא ידע
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אף אחד לא ידע למה קוראים לבחורים החבדניקים לרדת ראשונים
17.
לא יחידים
כ"ו אדר ה׳תש״פ
גם את הישראלים שהחזירו מפרו, וגם את אלו שיבואו מחר מאיטליה ישלחו לבידוד בבית מלון.
למה? גם עליהם הפיצו שמועות שהם חסרי אחריות?
אולי מספיק עם הנחיתות הזו?
ואולי הגיע הזמן כבר שחב"ד תבין סוף סוף שצריך להתאחד אם רוצים שמשיח יבוא ולהפסיק לזרוק בוץ אחד בעיניים של השני?
אילו הייתם עומדים מול הרבי , גם הייתם מרכלים כך ומכפישים אנשים בלי בושה ובלי לתת להם אפילו אפשרות להתגונן?
עד מתי?
אתה לא מעודכן
כ"ו אדר ה׳תש״פ
לישראלים מפרו נתנו אפשרות לבחור בין בידוד עצמי לבידוד במלון. כך בדיוק.
התלונה אגב הייתה שאת כל המטוס היה צריך להכניס לבידוד אם חושבים שהבחורים צריכים להכנס לבידוד.
18.
משעמם בבית
כ"ו אדר ה׳תש״פ
פתאום יש ויכוחים על שטויות. ההלכה היא שכותבי פשקוילים שאינם חותמים את שמם הרי הם בכלל ארור מכה את רעהו בסתר.
יכול להיות שיש לך טענות צודקות על היחס כלפיכם אבל על עצם הענין אין טעם להתווכח שבודאי לא בכח הבתים היו שומרים על כללי הבידוד ואין ספק שיגמנת הנפש שהיתה לך באם חס ושלום היה נודע לך שמשפחת נדבקה היתה גדולה עשרות מונים
19.
אחיין שלי נמצא במלון
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אני מדבר איתו פעמיים ביום
והוא מוסר תודה עמוקה, לעם
ישראל ולעסקנים, הוא מרוצה
מאוד מהיחס ומהאוכל והספרים
שהם קיבלו, הוא לא מרגיש מנודה
אלא ממש ההיפך, הוא לוקח את זה
כאדם בוגר ואחראי.
אז באמת אני לא מבין את הנסיון
להכפיש את העסקנים ולמה
20.
כל הכבוד למאיר אשכנזי
כ"ו אדר ה׳תש״פ
בא נחכה לתוצאות הבדיקות, גם אם רק רבע ממכם נשאי קורונה הרי שזה הרי חכם מאד לבודד אתכם.
וכן, בשבוע שעבר היתה חתונה בכפר ושני אחים של הכלה הגיעו לחתונה למרות שהיו צריכים להיות בבידוד.
יש הבדל
כ"ו אדר ה׳תש״פ
בחור שמגיע מקראון הייטס מוכת הקורונה לא היה יוצא בשום אופן
אנחנו לא עד כדי כך חסרי אחריות!
21.
זכיות הפרט בשעת חירום
כ"ו אדר ה׳תש״פ
תמים יקר, אני מבין את האכזבה האישית שלך להיות בהסגר בניגוד לרצונך.
אולם לעיתים בעת משבר על רשויות החוק להפר את זכותך לחופש התנועה על מנת לשמור על בריאות של היקרים שלך.
הזכות שלך לחופש מופרת בגלל הזכות של הקהילה שלנו לחיות, ולא למות ח"ו
מספיק שבחור אחד לא ישמור על ההנחיות על מנת שימותו חסידים של הרבי. כן זה מחלה שהורגת.
לא לכולם יש אפשרות לבידוד סטרילי, כפי הידוע בתי אנש צפופים במיוחד שכולם עכשיו בבית.
בסך הכל בגשמיות דאגו לכך, בית מלון יותר טוב מ1414, ואוכל יותר מיוסקה.
תהיו בריאים וחזקים.
סא"ל פיקוד העורף
אז למה כולם?
כ"ו אדר ה׳תש״פ
למה לא יכלו לתת לבחורים את הבחירה אם ללכת לבידוד בבית או במלון
וכמו עם הקבוצה שחזרה מפרו
23.
תמים בוגר
כ"ו אדר ה׳תש״פ
העולם של הבחורים זה עולם של חברה שחושבים שהכל בשבילם. רק מתלוננים. שיגידו תודה שקיבלו אותם כאן בארץ. במדינה אחרת בתקופה כזאת לא היו מקבלים אזרחים שהם 70 אחוז נשאים. כן אין מה לעשות לא כל הדרכים בחיים הן נעימות. נדרש כאן לעשות צעד כואב ולפעול מהשכל ולא מהבטן. מכתב מתמים או מאבא של תמים זה מאד מרגש, אבל לא חדש. אותם בחורים יכולים לגרום לתחלואה בכל קהילות חבד בארץ. מספיק לראות מה קורה בקראון הייטס כדי להבין...
כל מילה בסלע
כ"ו אדר ה׳תש״פ
והיום שיודעים את התוצאות - זה היה הצעד הנכון והמתבקש
25.
אצלנו בחב"ד
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אחרי כל מאסר מגיע חג הגאולה.
מאחל לכם חג גאולה בקרוב
שתיזכו לאורך ימים ושנים טובות לחגוג ולהתוועד
ולספר לבניכם ולבני בניכם על הנסים והנפלאות.

מומלץ כבר עכשיו שתתעדו את חוויותיכם
ומי ייתן והילדים שלכם ייבחנו על סיפורים אלו בחידוני חג הגאולה , ואולי אף יעבדו את זכרונותיכם לקומיקס חסידי, או להימנון בקעמפים.
26.
די לשנת הקבוצה
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אפשר להישאר בארץ ,וללמוד תורה עד לחתונה ,מספיק לנסוע לתשרי. ואולי זה נרמז משמים במה שקראון הייטס הוכתה ונשלחו בחורי הקבוצה לארץ ,אף שאין איתנו יודע נסתרות ,זה נכון גם בלי לדעת נסתרות...
27.
אף בן אדם נורמלי לא מסתכל ככה
כ"ו אדר ה׳תש״פ
האדם הנורמלי שמבין שכל סיפור הקורונה הוא מגפה כלל עולמית ומבינים שאם הגיעו משכונה ספציפית אז צריך בידוד אין זה אומר שמישהו נורמלי מסתכל עליכם ככה וגם כל הצמבור בארץ מסתובב ראיתי מכוניות בכל הארץ וגם במאה שערים אנשים ב 80 אחוז מסתובבים פחות לדעתי אתם שומעים רק את החדשות כלפיכם אבל את נציבור הכללי זה בקושי מעניין תצליחו ייוכולכם תהיו בריאים בעזרת ה'
28.
אבא של א' הת' המוסגרים
כ"ו אדר ה׳תש״פ
גם אם צודקים אלה שכותבים פה שבגלל כמה מופקרים צריך להסגיר את כולם, גם אלה ששכרו עבורם מקום מבודד - הרי אין מעלים פה את הזעקה הנוראה הרמוזה במכתב הזה על המצב הרוחני הנורא והנסיונות הקשים שבהם הכניסו את התלמידים היקרים שהגיעו הישר מהיכל תות"ל לתוך הטינופת של המלון וד"ל ואכמ"ל.
זה לא הי' קורה בשום חסידות, אפילו לא לשעה אחת!!!
וזה מעמיד את כל העסקנים המסורים במקום מאוד מביך, איך לא שמו על ליבם מכשול נורא כזה להעמיד בחורים על פתח . . מה יעשה הבן ולא יחטא?
בתקווה שרוב התמימים עמדו בניסיון קשה זה בגבורה. ועדיין על הפשע הזה לא במהרה יכופר...
מה ההבדל בין הטלויזיה במלון לאייפונים שב...
כ"ו אדר ה׳תש״פ
האם הם לא מספיק גדולים כדי לנתק את הכבל?!
היה לך 20 שנה לחנך את הבן
כ"ז אדר ה׳תש״פ
בוודאי יעמוד בניסיון
וייבחר ללמוד ולא לצפות בטלויזיה.

הטיעון הזה באמת מוזר.
כמישהו מבני הבית נזקק לאישפוז , אתם נמנעים
רק בגלל הטלויזיות שבמחלקות ??
29.
עוגמת הנפש מובנת!
כ"ו אדר ה׳תש״פ
עגמת הנפש שלכם מובנת לחלוטין. מצב לא נעים בכלל. למרות שלאחר הבדיקות מסתבר ש זו הייתה פעולה נכונה ומצילת חיים, בכל זאת זה לא קל והרגשתכם מובנת. אבל זריקת האשמה על אחרים זו התנהגות תינוקית! וכשהיא באה לביטוי אצל בוגרים כמוכם היא גם ממש מכוערת!!!! מעידה על מה שהתרגלתם לעשות בכל הזדמנות! לשפוך את זעמכם בכל מי שלא חושב ומאמין כמוכם.
באחולי רפואה שלימה!
משיח נאו!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.