מערכת | יום כ"ד אדר ה׳תש״פ 20.03.2020

השליח בסין ר' שמעון פרוינלדיך ממש מתחנן: "תישארו בבתיכם"

בקול רועד מהתרגשות, קורא ומתחנן השליח בבייג'ינג הרב שמעון פרוינדליך,  לוותר על המניינים בבתי הכנסת בשבת ולהישאר בבתים. "הדרך היחידה להילחם בוירוס הזה, היא להימנע באופן מוחלט ממגע"
השליח בסין ר' שמעון פרוינלדיך ממש מתחנן:

תרגום דברי הרב פרוינדליך כפי שנשמעו בהקלטה:

 

קיבלתי עשרות ומאות הודעות משלוחים ואנ"ש עם שאלות כמו: האם אני יכול לעשות מנין בדרך הזאת, בדרך אחרת. האם בחוץ זה טוב, מה אתה אומר על להתפלל בפנים. האם אם ננקה את הידיים קודם זה בסדר?

האם אם נלך לפי הכללים שקבעו זה בסדר, האם שייך לעשות מניין? 

אני אומר לך כעת: בביג'ין היו יותר מ 400 מקרים של חולי קורונה, 372 כבר החלימו, ו 8 מתו. 

בכל 13 בתי חב"ד ברחבי סין והונג קונג אפילו לא חבר קהילה אחד! נפגע או נדבק מהמחלה. והסיבה היא פשוטה: הם הקשיבו להוראות.

ואני רוצה להגיד לכם, כל מי שרוצה לשמוע, שלוחים, אנ"ש. אני לא פוסק, אבל דיברתי עם כמה פוסקים כדי לגלות דעת תורה במצב הזה.

הם כולם ענו לי תשובה אחת, שאני יודע אותה גם מהניסיון האישי: אל תעשו מנינים! מבחינה תיאורטית, אולי אם הכל היה הולך לפי הספר, אולי זה היה אפשרי, אבל באופן מעשי זה לא אפשרי, ולכן זה בגדר פיקוח נפש וסכנת נפשות.

ישנם אנשים שהם חזקים ואפילו לא יכולים להרגיש שהם בעצם חולים ונושאים את הנגיף, אבל בעצם הם יכולים להיות אלה שנושאים ומעבירים את המחלה לאדם אחר, ורחמנא ליצלן. מה כל כך דחוף וחשוב לעשות מניינים דוקא עכשיו?! כולם מנסים למצוא שטיקים, "אולי אני יעשה בפנים, אולי אני יעשה בחוץ, אולי עם אולם גדול יותר".

אנחנו מחללים יום כיפור בשביל פיקוח נפש, אנחנו מחללים שבת בשביל פיקוח נפש. שבת ויום כיפור הן מדאורייתא, פתאום כשזה בא למנין, "אנחנו חייבים, לא תהיה קריאת התורה באיזור שלנו".

ואני שואל אותך, אותו אחד שחייב את המניין: אם היית יודע שבקריאת התורה הזאת אתה מסכן חיי אדם, האם עדיין היית רוצה לעשות את זה??? האם אתה חושב שאתה כזה חכם, ואתה יודע יותר טוב מהרופאים? אין שום דרך בעולם להסביר כמה מהר ומסוכן מתפשט הוירוס הזה. 

כאשר אתה לא מרגיש טוב אתה רץ לדוקטור ואומר לו תעזור לי . אז תקשיבו לרופאים, תקשיבו לרבנים, תקשיבו לפוסקים, ותישארו בבית!

הדרך היחידה להרוג את הוירוס הזה היא להימנע ממגע אחד עם השני. זאת הדרך היחידה. 

אנשים מסויימים יכולים להגיד, זה קצת בניגוד לדברים שאמרתי קודם. אז אני רוצה להגיד לכם: כל יום, המצב משתנה. אלפי אנשים נדבקו כבר ה' ישמור. אל תהיו חכמים, אל תהיו פוסקים. אתם לא רופאים. פוסק חכם אחד אמר לי: היום, במצב של היום ל"ע, הפוסק הוא הרופא. 

בעז"ה ה' יעזור שנראה ניסי ניסים ואת הגאולה האמיתית והשלמה ושצרה זו תהיה האחרונה לפני חבלי משיח

שבת שלום

 

להאזנה להקלטה:

 
לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
17 תגובות
1.
הרב פרוינדליך היקר
כ"ה אדר ה׳תש״פ
אתה לא גדלת בברית המועצות מאחורי מסך הברזל.
אני כן.
היה מאוד מסוכן לעשות תפילות במניין.
לפעמים היו בתוך המניין סוכני קג"ב ומוסרים, שה' ישמור יכלו להרוס הכל בדיוק כמו חולה קורונה רח"ל.
בזה שארגננו מניין אולי אף סיכננו חיי אדם.

אבל לא ויתרנו על המניינים אז ולא נוותר עליהם גם עכשיו. כי אי אפשר בלי זה.

גם אני לא פוסק הלכה. כי הקומוניסטים דאגו שלא יהיה לי איפה ללמוד תורה בגיל שעוד יכולתי להפוך להיות רב ופוסק. נשאר לי רק ללכת לבית הכנסת ולשמוע שיעורים שאחרים מוסרים.

אם יקחו לי גם את השיעורים והתפילות במניין לא יישאר לי כלום. ויש רבים כמוני, גם צעירים.
מצטער, אני אישית לא מוכן לזה.
ושיהיה לנו שבת שלום !
יחי ההבדל העצום
כ"ה אדר ה׳תש״פ
יש הבדל בין למסור את נפשך עצמך לבין למסור נפש של אחרים. וד"ל.
ההבדל ברור ומובן, אבל
כ"ה אדר ה׳תש״פ
כשעשינו מניינים מחתרתיים מסרנו גם נפש של אחרים.
כשהיה חסר מניין לתפילה או לחופה, חיפשנו יהודים שיסכימו להשלים מניין, אף שידענו שזה ממש מסוכן גם עבורם ואנשי הקג"ב עלולים לרשום שם של כל אדם שמגיע למניין.
כשהיה צריך לתקן את המקווה, פנינו לבעל מלאכה שההתעסקות במקווה הסודי יכלה לסבך אותו קשות, ולמרות זאת היינו חייבים לפנות אליו, העיקר שלא נגיע למצב שנישאר בלי מקווה חלילה.
כשמשכנו יהודים לשיעורים זה היה מסוכן עבורם, במיוחד עבור הצעירים. צעיר יהודי שנתפס משתתף בשיעורי תורה, היה מאבד העבודה שלו, ובמקרה הגרוע גם את חירותו ואת חייו רח"ל. יותר מזה, הילדים שלו היו סופגים בזיונות והתעללות.
אז כשמשכתי יהודי לשיעור תורה, יוצר שסיכנתי אותו ואת המשפחה שלו. אבל האם יכולנו לוותר על זה ?
לאן יובילו אותנו ההשוואות המוזרות האלו?
כ"ו אדר ה׳תש״פ
לשמור על גחלת היהדות כמו ברוסיה? אין שום השוואה. גם ללא עניין הפקוח-נפש, אם לא נזהר באופן המרבי באופן מיידי דווקא יאלצו לסגור לנו את בתי הכנסת להרבה הרבה יותר זמן......
בשבילך זה מוזר כי לא היית שם
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אני הייתי שם ועכשיו כשאני רואה את הדברים חוזרים על עצמם כאן באה"ק אני פשוט מזדעזע. כשהגעתי לכאן חשבתי שכאן לא אראה יותר את הדברים שראיתי שם. והנה הכל חוזר על עצמו.
אין לך מושג איזה דברים כואבים זה מזכיר לי.
2.
שאלה באמת
כ"ה אדר ה׳תש״פ
למה בזמנים קשים בהיסטוריה יהודים לא ויתרו על דברים שוליים כמו מניין , שיעורי תורה ומצוות אחרות? לכאורה שם גם היה פיקוח נפש. מה ההבדל?
לא אותו דבר
כ"ה אדר ה׳תש״פ
בשעת "גזרת השמד" (שהרשות השלטונית גוזרת גזרות כדי *להעביר יהודים על דתם*), יש *חיוב מן התורה* למסור את הנפש אפילו על 'ערקתא דמסאני' [מנהג ישראל קל, כצבע השרוכים(!) שנהגו בו (לעומת הגוים) שיהי' שחור (משום צניעות)].
אך כשיש חשש "חולי ומגפה" רח"ל, *אותה התורה* שמצווה למסור את הנפש בשעת השמד על 'ערקתא דמסאני' - *היא* המצווה אותנו "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

אולי זה הזמן לעשות 'בדק בית', האם אנו מקיימים מצוות משום שכך רצון וציווי הקב"ה, או, ח"ו, מסיבות אחרות...
אולי לא מדוייק
כ"ה אדר ה׳תש״פ
1) הנאצים ימח שמם לא רצו להעביר את היהודים על דתם. הם פשוט כלאו את היהודים בתת תנאים, שם לא היה אפשר לא לחיות ולא לקיים מצוות. היו מחלות יותר קשות מקורונה וחיות אדם שירו בכל יהודי שלא ציית להוראות.
ככה רצחו את רוב בני המשפחה שלי.
ובכל זאת יהודים מסרו נפשם על קיום תורה ומצוות, אף שלכאורה היה צריך להגיד שאסור להם לעשות את זה, לפחות כל עוד היה להם סיכוי כלשהו לשרוד את התופת.
2) ידוע הסיפור שכ"ק אדמו"ר בהיותו בצרפת בזמן המלחמה סיכן את חייו כדי להשיג אתרוג. זה לא היה לא גזרת שמד ולא אחד הדברים עליהם נאמר "ייהרג ואל יעבור". מי שיודע על מה מדובר יודע שוירוס הקורונה זה כלום לעומת הסכנה שהייתה שם. ועוד מדובר על חייו של הרבי, שאילו היה קורה לו משהו רח"ל לא היינו זוכים שיהיה לנו רבי בדור הזה ובכל זאת הרבי סיכן את עצמו למען מצוות אתרוג.
ומי הנך להשוות עצמך לרבי???
כ"ו אדר ה׳תש״פ
סכן את עצמך! לא אחרים!
אין זה חסידות וצידקות כלל וכלל! להזיק אחרים בשביל החומרות והמצוות שלך!!
כעת ציווי הקב"ה הוא להישאר בביתך!!
אז מה זה כל הצידקות הזאת?? הקב"ה מצווה אותך להישאר בביתך!!
מי שמכיר את ההיסטוריה יודע שהיו גזרות שמ...
כ"ו אדר ה׳תש״פ
ואז ידעו שצריך למסור את הנפש.והיו מצבים כמו בזמן הקומוניזם שבתוכו נאלצתי לגדול.הממשלה דאגה להסוות חלק מהגזרות, ולבטל מצוות בגלל תירוצים כמו בריאות הציבור,השכלה,בטחון מדינה,טיפול בפשע וכדומה.ברוסית זה נשמע יותר טוב.
אבל באמת זה היה כדי לגרום ליהודים לא לשמור מצוות ולמנוע מהדור הצעיר לגדול לתוך היהדות.התירוצים האחרים נועדו כדי לבלבל אותנו ולגרום לחשוב שעל זה לא צריך למסור נפש! כשחיינו בתוך זה גם לא יכולנו לראות מה באמת עומד מאחורי גזירה זו או אחרת. וכמובן שתמיד היה מסע הפחדות כדי להבהיר שכל מי שלא ישתף פעולה יקרה לו כך וכך רח"ל.

עכשיו אני באה"ק וההיסטוריה חוזרת.מאחורי ההפחדה והתירוצים של פיקוח נפש עומדים עוד דברים.אנחנו לא רואים את זה כי אי אפשר לראות את זה מבפנים.
במצב הזה אם נלך לפי הטעם ודעת,אפשר להגיע למקומות מפחידים.
פעם אחרונה שבדקתי
כ"ו אדר ה׳תש״פ
הקב"ה ציווה להתפלל במניין. לא שמעתי שמי שנאמר עליו "ולא ימיר דתו לעולמים" שינה את הדת.
אגב מי שהיה מאחורי מסך הברזל יודע שלא היה אפשר לעשות פעילות מחתרתית לבד. כל הזמן היה צורך לשתף עוד מישהו - ולסכן גם אותו.
אם לא זה - לא היו נשארים שם יהודים שומרי מצוות בכלל.
אז אתה אומר שטעינו בזה ומוטב שלא היינו עושים פעילות במחתרת ???,
כמובן שכמו אז גם היום, מי שפחד לפעול לא לחצנו עליו אז וגם לא נלחץ עליו עכשיו. מי שפוחד היום להתפלל בציבור - שלא יתפלל, אבל מכאן ועד לבטל תפילה בציבור באופן גורף המרחק עצום.
גם אני לא תמיד מצליח להתפלל במניין. אבל לא אגיד בגלל זה שלא צריך את זה.
3.
יחי ההבדל העצום
כ"ה אדר ה׳תש״פ

בזמן גזירת שמד על תורה ומצוות מוסרים נפש אפילו על דברים קלים. מה שלא קיים כעת.
4.
הבינו
כ"ו אדר ה׳תש״פ
בכל רגע שיהודי שומר על הכללים של משרד הבריאות הרי הוא מקיים בפועל ממש מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.
מי שלא נשמע להוראות הרי הוא הולך נגד רצון הקב"ה.
5.
רצח כפשוטו
כ"ו אדר ה׳תש״פ
אבל אם אתה יודע שבתפילה הזאת אתה יכול לרצוח יהודי או אפילו כמה יהודים רח"ל אתה עדיין תמשיך להתעקש על זה??
לדעתי רצח הוא יותר חמור מלהתפלל בלי מניין
להתפלל במניין זה רצח ???
כ"ו אדר ה׳תש״פ
עצם ההשוואה מוזרה ומפחידה.
חוץ מזה לא מכריחים אף אחד בכוח להתפלל במניין. מי שנמצא בסיכון או חושש יכול לא להתפלל במניין או להתפלל עם כפפות ומסכה במרחק מהמתפללים האחרים.
6.
העיירה בוערת!!!! מתי נתעורר???
כ"ו אדר ה׳תש״פ
בארץ אולי האש יחסית בקצה העיירה, אבל אש זה אש, והיא עלולה להתפשט! מישהו רוצה להבין את חומרת המצב בשלב מאוחר כמו בקראון הייטס??? ברור שלא.
רק אתמול התבשרנו בבשורות קשות כל כך. בואו נפיק לקחים, ומיד.
7.
הבדל גדול
כ"ז אדר ה׳תש״פ
ברוסיה היהודים הסתכנו, אבל זה לא הם שבגללם היו הגזירות. אבל בקורונה- זה אנחנו שמפשיטים את זה. הכל תלוי בנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.