הרצל קוסאשוילי | יום כ"א אדר ה׳תש״פ 17.03.2020

כן אחי החסיד, אתה יכול להיות הרוצח הבא • טור נוקב

"אם וכאשר יעלו היל״ת מדדי החולים והנגועים גם בקרב מחננו, הם לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה • מה הרשעות הזאת להתעקש להתפלל עם עשרות אנשים בחדר תפילה קטן? כדאי שנתעורר לפני שלא נרצה להתעורר בכלל ולראות את הזוועות מולנו!" • הרצל קוסאשוילי, מעורר את אנ"ש בטור נוקב וגלוי לב
כן אחי החסיד, אתה יכול להיות הרוצח הבא • טור נוקב
כותב השורות, על רקע תמונות שוטרים באכיפה הבוקר בנחלת הר חב"ד

אין ספק שמגיפת הקורונה הזאת או הcovid 19 כפי שהיא מכונה במעבדות, תפסה אותנו לא מוכנים. לא מוכנים לכך ששיגרה יומיומית פשוטה וטריוואלית יכולה להפוך למלכודת מוות. פשוט כך. אז הרווחנו ארוחות בוקר משותפות בחיק המשפחה וניקיון יסודי של הבית לפסח בלי לחץ, אך במקביל חלק מאיתנו בחל״ת כשעתידם הכלכלי לא ברור כלל. אכן, עולם משוגע ומצב לא פשוט בכלל.

מה זה אומר עלינו כחסידים? קודם כל זה אומר שאנחנו כולנו בני אדם, פגיעים וחשופים. עוד דבר שאמור להנחות אותנו כחסידים הוא, לא רק הציות לרבנים ולקריאה החשובה מכל ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״, אלא בעיקר להיות 'מענטש', ושחלילה בגללי הזולת לא יינזק. על אחת כמה וכמה כשמדובר בפיקוח נפשות אמיתי. 

אינני מומחה למחלות מידבקות, ולא למדתי רפואה אפילו יום אחד, אבל מספיק להסתכל במה שקורה סביבנו בעולם ולהבין עד כמה האחריות עלינו גדולה!

אני חייב לציין שאני באופן אישי כסוכרתי המוגדר באוכלוסיית סיכון גבוהה, הפסקתי ללכת לחלוטין למקווה מתחילת השבוע וכמובן צמצמתי את הימצאותי במרחב הציבורי ככל שניתן. מצטער, זו חכמה קטנה להיות חסיד אדוק על חשבון האחר.

מתחילת הצרת המרחב הציבורי, אנו עדים שוב ושוב בקרב ריכוזי קהילות אנ״ש להפרות בוטות של הכללים והחוקים שנכפו עלינו שלא בטובתנו. צריך להגיד ברורות, שאם וכאשר יעלו היל״ת מדדי החולים והנגועים גם בקרב מחננו, הם לא יוכלו לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. ואנחנו לא צריכים למען השם בכלל להגיע לזה. שכל אחד ייקח אחריות על עצמו - זה מספיק.

חשוב שנפנים, המצב הזה דומה לתאונת דרכים. לא בכל תאונה יש שני אשמים. לרוב יש אשם אחד שהפר כל חוק, שיחק בסלולרי ו/או נסע במהירות מופרזת, סטה מהכביש והתנגש בנהג או במשפחה ברכב ממול שנהגו כחוק ובכך חרץ את גורלם למוות ואת גורל יקיריהם ומשפחתם לשכול!

מה הרשעות הזאת לכם?

גם פה בעניין הטבילה במקווה צריך להביא בחשבון שזה שאנחנו סטריליים, מסתבנים היטב ושומרים על הכללים והמרחקים, לא מגן עלינו מפני רשלנותם של האחרים. ויש רשלנים שהתנהגותם היא פשיעה! כל אלו שמתגודדים בבתי הכנסת בניגוד להוראות וכו׳. האם אנחנו יודעים מי טבל לפנינו במקווה והיכן הוא היה לפני כן? מה הרשעות הזאת להתעקש להתפלל עם עשרות אנשים בחדר תפילה קטן? 

אין צורך להאריך במובן מאליו. כדאי שנתעורר לפני שלא נרצה להתעורר בכלל ולראות את הזוועות מולנו!

חסידים הם הרי חכמים. בואו נצדיק את האימרה הזאת.

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
18 תגובות
1.
צודק
כ"א אדר ה׳תש״פ
2.
צודק!
כ"א אדר ה׳תש״פ
בכל מילה!
אולי אפשר בהקשר לזה לציין את העובדה שהרבי היה עורך את הקידוש בהתוועדות ביום השבת בישיבה בעוד -על פי עדות המשב״קים- בביתו היה עורך בעמידה, ואולי זו מהסיבה שלא להטריח את החסידים היושבים שיצטרכו לעמוד.
אולי אפשר ללמוד מזה למה שאמר הכותב הנכבד לא להיות חסיד על חשבון השני.
3.
משה
כ"א אדר ה׳תש״פ
ישר כוח. כל הכבוד. הדברים נכונים מאד
4.
חסיד שוטה מוגדר בגמרא
כ"א אדר ה׳תש״פ
מי שלא מציל אשה שטובעת בים. קל וחומר חסיד שוטה זה מי שמזיק את האנשים סביבו.
5.
מה הצורך בלהדגיש שלא ללכת למקווה?!
כ"א אדר ה׳תש״פ
כל מילה בסלע.
אבל,
יש הנחיות ברורות כיצד להתנהל במקוואות הגברים. ואין צורך להתייהר בלהדר בהנחיות משרד הבריאות.

כחסידים מה שמוטל עלינו עושים. והשאר הקב״ה יעשה.
צודק אבל..
כ"א אדר ה׳תש״פ
הוא לא כתב את זה באופן גורף. הוא אמר שמכיון שהוא סוכרתי (קבוצת סיכון) אז הוא לא הולך כדי לא להסתכן ובכדי לא לסכן אחרים
יש צורך להדגיש את אלא הנמצאים בקבוצת סיכ...
כ"א אדר ה׳תש״פ
הכותב מדגיש את היותו חולה סוכרת ונמצא בקבוצת סיכון ומובן שקיים הבדל בין טובל שלא נמצא בקבוצת סיכון ולבין מי שכן ומי שנמצא בסיכון ברור שצריך לשמור על עצמו יותר
ההנחיות הן קשקוש
כ"ב אדר ה׳תש״פ
אף אחד לא ערב שלא ידבקו במקוואות (במלתחות, מי הבורות מוכלרים). ההנחיות נועדו רק מבחינה אפידמיולוגית להגדיר קבוצה קטנה. כנ"ל מניינים. וברור למי שעיניו בראשו שלולי לחץ משרד הבריאות היה אוסר זאת מזמן. מי שרוצה להגן על עצמו שלא יצא מפתח ביתו לשום דבר בעולם
תקשיב טוב, כולם צריכים הסגר
כ"ב אדר ה׳תש״פ
כי כל המומחים אומרים שאדם מסתובב עם הנגיף בלי לדעת, אז אתה בריא יכול להדביק עוד בריא שידביק אדם בן 65 שלא ישרוד, או ילד עם מום לבבי שלא ישרוד, מהיכן האחריות? פיקוח נפש דוחה את כל התורה, ואפילו ספק פיקוח נפש..
6.
גם זה פיקוח נפש
כ"א אדר ה׳תש״פ
ב"ה
כולם כל הזמן מדגישים שאנשים עם מצב בריאותי ירוד צריכים זהירות יותר גדולה לשמור על עצמם מהקורונה, וגם הציבור צריך לשמור עליהם יותר.
ידוע ומפורסם שאדם יכול לשפר את המצב הרפואי שלו אפילו בזמן קצר, וכן גם להיפך.
חזקה לתעמולה טובה שהיא וודאי תגרום להרבה אנשים לשפר את בריאותם בזריזות.
צריכים לזכור שאם אדם שלא שומר על בריאותו נדבק בקורונה, הוא הופך על ידי זה למעמסה גדולה על מערכת הבריאות וזה דבר שמסכן אנשים אחרים.
במילים פשוטות: בימים אלה אדם שלא עושה את המאמץ הגדול ביותר לשפר את בריאותו מסכן את בריאות כלל הציבור, וגם את הבריאות שלו עצמו.
7.
עם כל הכבוד לכותב הנכבד, זה דיני נפשות ו...
כ"א אדר ה׳תש״פ
צריך להיות לפחות רב מורה הוראה ולהתמצא ברפואה.
לא כל הדברים כאן הם כמו שנראים כלפי חוץ. אי אפשר להאמין בצורה עיוורת למה שמדברים בחדשות ועוד כמה חודשים, נראה את הדברים מזווית אחרת לגמרי.
אני לא מדבר על הקונספירציות, שלא שוות בכלל יחס. אני מדבר על הצורה שבה הוירוס פועל ומה דרכי ההתמודדות מולו. רופאים בכירים אומרים בעצמם שהם לא מבינים מה קורה כאן.
עוד לא ברור האם הצעדים שאנו נוקטים בהם כרגע לעצור את המגפה בכלל מועילים או שהם רק עושים יותר גרוע ועוד יגרמו בכיה לדורות.
לעומת זאת ברור שהתורה ומצוות הם משהו שלא ניתן לוותר עליו. בזכות זה שרדנו עד היום ובזכות זה נשרוד. אם נבטל לימוד תורה של רבים, מנייני תפילה ואפילו מנהגים כמו מקווה, תועלת לא תצא מזה.
ואם יש ספק אז כאמור מתייעצים עם רב מורה הוראה שמבין בנושא.
רבנים
כ"ב אדר ה׳תש״פ
ורופאים אומרים להזהר (הם יודעים איך הוירוס עובד בניגוד לדבריך), ואתה אומר ההיפך. אתה אדם מסוכן לציבור
בדיוק כמו שכתבת! דיני נפשות!
כ"ב אדר ה׳תש״פ
אבל לכן בדיוק לא מקלים ראש בזה ומזלזלים בהוראות המוסכמות ע"י משרד הבריאות שיודע קצת יותר ממה שאתה 'לא יודע'
אין אף רופא בעולם שטוען שלעשות ההפך מהכללים זה מה שישמיד את הנגיף... וכן את השטות שאמרת שצעדי המניעה הנעשים הם 'בכיה לדורות'
אף רב בחב"ד לא אמר לעבור על ההנחיות הכותב בסך הכל הבהיר את חשיבות של הכללים
"וחי בהם" - זה גם חלק חשוב ויסודי בתורה ואמרה תורה חלל עליו שבת אחת. מה גם שאף אחד לא אומר לא ללמוד או לא להתפלל או אפילו לא לטבול במקוה, מתירים הכל רק בתנאים פחות נוחים
בדיוק! דיני נפשות
כ"ב אדר ה׳תש״פ
הדברים שכתבתי הם ממקור בר סמכא
כ"ב אדר ה׳תש״פ
חכה כמה חודשים ותראה למה אני מתכוון
8.
100 אחוז
כ"א אדר ה׳תש״פ
יש לנו את האפשרות לגרום קידוש ה' על ידי התנהגות רצויה וחלילה וחס לגרום חילול ה' ברבים! על ידי התנהגות לא רצויה.
9.
עם כל הכבוד למקווה ויש כבוד
כ"ב אדר ה׳תש״פ
בדיוק כמו שהוא אמר, אינך יודע איזה נגוע חסר אחריות טבל שם לפניך ואף אחד אינו עגב לכך שלא תידבק. אם אתה רוצה להיות בטוח שלא נדבקת עדיף שלא תלך למקווה עם כל הצער
10.
במה להדר?
כ"ד אדר ה׳תש״פ
כפשוט - כל דברי הרבי להשמע להוראות משרד הבריאות הם להוראות האוסרות והמפורשות. אין צורך, מיותר ואף אסור (עבורינו כחסידים) להדר בהוראות משרד הבריאות במקום להדר בחסידישקייט. למה כ"כ מופרך לנו מה שבדורות קודמים הי' פשוט - למסור את הנפש על קוצו של מנהג חסידים?!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.