צבי סופר | יום כ' אדר ה׳תש״פ 16.03.2020

חבר מועצת הרבנות הרב שמעון אליטוב: 5 עצות בעניין הקורונה

חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ומזקני רבני חב"ד בארץ הקודש הרב שמעון אליטוב, מפרסם קריאה לעם ישראל בארץ ובתפוצות ובה חמש פיסקאות כיצד להתמודד בימים אלו עם נגע הקורונה
חבר מועצת הרבנות הרב שמעון אליטוב: 5 עצות בעניין הקורונה
הרב שמעון גד אליטוב (צילום ארכיון)

חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ומזקני רבני חב"ד בארץ הקודש הרב שמעון אליטוב, מפרסם קריאה לעם ישראל בארץ ובתפוצות ובה חמש פיסקאות כיצד להתמודד בימים אלו עם נגע הקורונה.

ב"ה. יום שני, כ' אדר תש"פ​​​​​​​​​
אל אחינו בית ישראל בארה"ק ובתפוצות
ברכת  ה' עליכם!
בעניין נגע הקורונה
ימים אלו בין גאולה לגאולה הנראה כמצב של הסתר פנים, כאשר מאות אלפים מאחינו בני ישראל בארץ ובעולם שרויים בבהלה ובדאגה על נפשותיהם ונפשות בני ביתם יחיו.
זוהי העת לשנן ולחקוק בליבנו ובליבות בני ביתנו את דברי אור שבעת הימים הבעש"ט זי"ע, כי אין גוזרין שום עונש או צרה ליהודי לפני שנוטלים ממנו את מידת הביטחון בה' וגם בזמן של צרה ומגיפה היו לא תהיה, אלו המשליכים את יהבם על אביהם שבשמים והסירו כל פחד ומורא מליבם ונשענים ובטוחים כי מפי עליון לא תצא הרעות, הרי זה מהווה עבורם הגנה ושמירה מעליא מכל נזק ומגיפה וזו היא העיצה הטובה והיעילה ביותר לשמירה ולהצלה מכל פגע רע.

וכביאורו של הבעש"ט הק' על הפסוק 'אשרי שא-ל יעקב בעזרו שברו על ה אלוקיו' – מתי ובמה אלוקיו בעזרו של אדם, כאשר האדם מצליח להידבק בביטחונו בקב"ה (שברו) במילואה, אין מתנת שמים גדולה יותר מכך שעוזרים לו משמים להחזיק במדריגת הבטחון המליאה והאמונה השלימה בהשם ית' שעל ידי כך שערי שמים הרחמים והרצון פתוחים לפניו ושומרהו מכל און, צער ועוול ובכך שמור מכול.


1.   לעת הזו יש להתחזק שבעתיים ובמיוחד ברגעים אלו שהמזיק מנסה להזיק כאמור, אם בטחוננו המוחלט בהשי"ת יש גם לשנן את הפתגם הידוע והמועיל למאוד של פתגם רבינו הצמח צדק זי"ע ושהרבי זי"ע הפך זאת ללחם חוקו של כל חסיד וחסיד 'טראכט גוט ועט זיין גוט' - 'תחשוב טוב יהיה טוב', כלומר היהודי הבטוח שמשמים ישפיעו עליו אך ורק חיים וברכה וטובה, יזכה לראות בכל ההשפעות הטובות, גם אם מצד מעשיו אינו ראוי לכך, אך עצם זה שיהודי מתעלה מעל עצמו ואינו שם לבו ואינו מתפעל מהפחדים והמורא של העולם כולו, אז זוכה בהנהגתו של הקב"ה שהיא מידה כנגד מידה וכמו שמודד את עצמו במידת ביטחונו בהקב"ה כך מנגד מודדין אותו באותה המידה שמושפעת עליו כל הטובות כולם כפי בטחונו בברכה עד בלי די.
 
2.   לכן באתי בזה בהצעה, אשר כל הנמצא בימים אלו יותר עם בני משפחתו שיחיו מתוקף המציאות, נכון יהיה לקבוע שעת לימוד ביום בצוותא עם כל בני ביתו עניינים המחזקים בבטחון ובאמונה בהשם ית' הן מתורתו של כ"ק רבינו זי"ע והן שער הבטחון בספר חובת הלבבות שהינו אחד מהראשונים הקדמונים.
 
3.   בנוסף לכך, כמה טוב יהיה לשמר את הסגולה של הבעש"ט זי"ע ולהרבות בנתינת צדקה תוך אמירת 'אלקא דרבי מאיר ענני' ולומר פעם אחת ביום ז' פעמים מזמור צא בתהילים 'יושב בסתר עליון' וכמו"כ לומר בכוונה את סדר 'פיטום הקטורת' ואז יתקיים בהם הכתוב 'ויעמוד פינחס ויפלל ותיעצר המגיפה'.
 
4.   אחים יקרים! זה הזמן להרבות באהבת רעים בתוככי אנ"ש ולמחול ולסלוח כל אחד בליבו ללא קפידה וללא שום ענין של היפך האחדות והשלום ולהתחזק בהארת פנים לרעהו ולהרבות בשבחיו של כל איש מישראל ולא בגנותו חלילה, והרי ידוע כי המלמד זכות על יהודי ובפרט על אלו הזקוקים לכך, משמים יחלצו אותם מהדינים וירחמו עליהם ולא יאפשרו לנגף להיכנס לביתם.
 
5.  ידועים דברי רבותינו נשיאינו זי"ע אשר בכל מקום שישנם עניינים של מחלוקת בין אחינו בני ישראל, הרי זה סכנת נפשות ממש ועד למצב של מגיפה. אשר ע"כ בכוחנו למנוע זאת ע"י הוספה באהבת ישראל ובאחדות ישראל ולהיזהר במאוד שלא לדבר סרה חלילה על שום יהודי. וכאן המקום להזהיר גדולים על הקטנים להקפיד על הוראות רשויות הרפואה המוסמכות וכבר ידוע שאין להתחכם בכל עניינים של רפואה ובריאות ובפרט שעלול להזיק אחרים וכמו שאמרו רבותינו ז"ל שיותר משהאדם צריך לשמור על עצמו לבלתי יוזק, עוד יותר צריך לשמור שלא להזיק אחרים.
 
 
בברכת רפואה שלימה לחולי עמך בית ישראל ומסמך גאולה לגאולה עד לגאולה האמיתית השלימה, תיכף ומיד ממש.
הרב חיים שמעון גד אליטוב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.