צבי סופר | יום כ' אדר ה׳תש״פ 16.03.2020

גנץ קיבל מנדט מהנשיא, ושמע מליצמן: "עסוק במשבר קורונה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין, הטיל היום את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ • גנץ מצידו מיהר להתקשר לראשי מפלגות הימין, אך נענה לחיזוריו בכתף קרה
גנץ קיבל מנדט מהנשיא, ושמע מליצמן:
גנץ (משמאל) מקבל את המנדט מנשיא המדינה. צילום: מארק ניומן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, הטיל היום, את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ. הנשיא חתם על כתב המינוי והעניק אותו לח"כ גנץ.

מדברי הנשיא בעת מסירת המנדט לגנץ:

"מכובדי, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת בני גנץ, אזרחי ישראל. בתום ההתייעצויות שקיימתי עם הסיעות, הביעו 61 חברי כנסת תמיכה ברמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת, בני גנץ, כמי שתוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה. משכך, ועל פי סעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, הריני לתת בידיך את האפשרות להרכיב ממשלה."

מיד לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא, מיהר גנץ ויצר קשר עם ראשי הסיעות. בתחילה מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, ולאחר מכן גם לשר בנט, ולראשי המפלגות החרדיות.

ראשית, הוא שוחח עם 'שותפו הטבעי' - יו"ר סיעת העבודה-גשר-מרצ ח"כ עמיר פרץ. גנץ עידכן כי בכוונתו "לפעול להקמת ממשלה רחבה ככל הניתן שתתמודד עם האתגרים המשמעותיים של מדינת ישראל בעת הזו". השניים סיכמו להיפגש בקרוב.

לאחר מכן שוחח עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ איווט ליברמן, בעקבות קבלת המנדט להרכבת הממשלה. כזכור, איווט ליברמן וסיעתו המליצו על גנץ כמועמד להרכבת הממשלה, מה שהביא לו 61 תומכים, יחד עם הרשימה הערבית המשותפת. השניים סיכמו להיפגש בקרוב.

לאחר הסבב הראשון, פנה גנץ טלפונית גם לראשי המפלגות החרדיות: הוא שוחח עם יו"ר יהדות התורה ושר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, בעקבות קבלת המנדט להרכבת הממשלה. גנץ הזמין את השר ליצמן להיפגש ואמר לו כי הוא נכון לסייע לו ככל הנדרש בכל מצב בנושא משבר הקורונה. ליצמן סירב להיפגש בשלב זה בטענה כי הוא עסוק בטיפול עם 'משבר הקורונה' וכי הוא לא עוסק בדברים אחרים.

גנץ שוחח בטלפון גם עם יו"ר ש"ס ושר הפנים ח"כ אריה דרעי. גנץ הזמין את השר דרעי להיפגש והשר השיב כי הוא "מיוצג על ידי הבלוק של הימין בראשות יריב לוין".

גנץ יצר קשר גם לשכתו של נפתלי בנט. בלשכתו של שר הביטחון נפתלי בנט הבהירו כי השר בנט קרא לגנץ להיכנס עוד היום לממשלת חירום לאומית בראשות בנימין נתניהו על מנת לצלוח את משבר הקורונה, ולאחר מכן תשוב המערכת הפוליטית אל המצב הנוכחי. שר הביטחון הודיע כי לא ייפגש עם גנץ "כל עוד מפלגתו לא תתנער מתמיכתה של הרשימה המשותפת תומכת המחבלים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.