מערכת | יום כ' אדר ה׳תש״פ 16.03.2020

קבוצת בחורים מ'קבוצה' תש"פ חוזרת ארצה בהקדם האפשרי

אפקט הקורונה: עשרה בחורים מקבוצה תש"פ עושים את דרכם לארץ על מנת להספיק לצאת מבידוד עוד לפני חג הפסח ולחגוג עם משפחתם את ליל הסדר. מה עם השאר? 
קבוצת בחורים מ'קבוצה' תש
בחורים ב'קבוצה' תש"ע (צילום: CHpicturesBlog)

לאחר שבישראל כבר חיים יותר מחודש ימים בכוננות מוגברת ותחת כללים נוקשים של מערכת הבריאות בשל מגיפת הקורונה, נדמה היה שבניו יורק ובמיוחד בשכונות החרדיות ובקראון הייטס החיים המשיכו במסלולם הרגיל.

תושבים מקומיים לא הבינו על מה המהומה, היו כאלה שטענו כי בישראל נתפסו לפאניקה מוגזמת. לא ננקטו שום אמצעי זהירות מקדימים, והרשויות אף הם גילו אוזלת יד מטרידה ביותר. דומה כי בימים האחרונים מתחילים להפנים שהשאננות לא הייתה במקומה ומקרים רבים של נדבקים החלו להיחשף. רק בימים האחרונים ממש החלו בארה"ב בצעדים דרסטיים בתקוה שלא איחרו את הרכבת.

הורים לבחורים ישראלים ב'קבוצה' חוששים ביותר עקב המצב וחלקם החליטו להחזיר את בניהם בהקדם לארץ כדי לשמור על בריאותם וכדי שיספיקו לצאת מהבידוד הביתי לפני חג הפסח.

"מערכת הבריאות האמריקאית תתמודד עם עומס עצום ותיתכן קריסה של המערכת, תושבי החוץ יהיו האחרונים בתור לקבל טיפול", אומר הורה מודאג ל-COL. נודע כי עשרה בחורים כבר עושים את דרכם ברגעים אלה לארץ.

נושא נוסף שהדאיג את ההורים הוא סוגיית האירוח בחג הפסח. בימים כתיקונם הבחורים היו מתארחים אצל משפחות חסד בשכונה שרגילים כל השנה ולאורך שנים רבות לארח בחפץ לב. השנה בעקבות הפחד המתגבר ואי הוודאות, יש חשש כי משפחות אלו לא יוכלו לקחת על עצמן את הסיכונים האלו. "ומי ערב שבביתם לא יהיו חולים ושהם בעצמם יצטרכו עזרה?", אומרים ההורים.

נכון להיום ישנם עדיין טיסות סדירות בתדירות מסויימת, אבל גם המשך הטיסות האלו אינו מובטח ו'סגירת השמיים' מצד מדינת ישראל עומדת על הפרק כל הזמן.

 

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
שקר!
כ' אדר ה׳תש״פ
בחורי הקבוצה לא התארחו באופן רשמי בבתי אנשים בקרון הייץ אלא הכינו לעצמם בחדר האוכל הישיבה.
מלבד זאת חשש הסכנה הוא רחוק מאוד, ומספר הבחורים שנסעו לעת עתה הוא קטן מאוד! אין טעם להכניס הורים לפאניקה, מי שרוצה להיות עם בנו בחג זאת זכותו האישית אבל לא צריך להכניס את הגזרה ללחץ כשאין בזה צורך.
2.
אירוח בחג הפסח?! 2
כ' אדר ה׳תש״פ
ומהבחינה הבריאותית - וכי יש על כל שפעת יש להחזיר את תלמידי הקבוצה לארץ? כמדומני שבכל שנה ישנם כמה וכמה שחולים במחלה כזו ואחרת, ומבריאים מזה במשך כמה זמן, כך שלבחורים בריאים בגיל כזה אין הקורונה אמורה להוות מסוכנת יותר מהחשש שמא בחור ידבק בזה (ח"ו היל"ת) וידביק מישהו מבוגר/חולה וכיו"ב, לו זה אכן מהווה סכנה.
אמנם פורסמה בקשת גבאי 770 כי אין לחולים ולמבוגרים להיכנס ל770. וא"כ - אין כ"כ חשש שהבחור ידבק וידביק ויסכן מישהו.
רפואה שלימה לחוששים ומפחדים, ובפרט לאלו שנדבקו בנגיף.
מי שמך ?
כ"א אדר ה׳תש״פ
אתה רופא ? אתה מומחה ? או סתם חסר אחריות ? הוראת הרבי בעניינים כאלה להתייעץ עם רופאים ,שדעתם שהסכנה גדולה ואין לקחת שום סיכון.
3.
אירוח בחג הפסח?! 1
כ' אדר ה׳תש״פ
נושא שהדאיג את ההורים זה היכן ילדיהם יתארחו לסעודות החג? וכי ממתי ב#פסח# אוכלים מחוץ לבית? התמימים ביתם הוא תומכי תמימים ושם הם אוכלים, ולפי הידוע לי (ואני יודע) בפסח האוכל שם בוודאי כשר למהדרין.
בושה שמעלים כזו טענה לנסיעה לארץ באמצע שנת הקבוצה (!) שעל שנה זו ואליה לוחמים ומתכוננים כל הזמן. (ואולי נסיעה זו לא מופרכת דווקא אצל אלו שלא מקפידים ומדקדקים בקפדנות על מנהגי חבד בפסח, ויש ללמד זכות עליהם)
4.
לחזור מידית
כ' אדר ה׳תש״פ
אין שום צורך להיכנס ולו לספק סכנה ,בשביל ה"קבוצה",שגם בלי קשר לקורונה ,רבים סימני השאלה ,בקשר לתועלת שלה .
רחמנא ליצלן!
כ"ג אדר ה׳תש״פ
אהה. אז הקורונה היא התירוץ הפעם לביטול הקבוצה?
ח"ו לומר כן? האם אתה עצמך היית בקבוצה - שכך אתה מדבר? מסתבר, שאתה (כמו כל מכחישי הקבוצה) לא זכית לזה.
אך לנו ברור, שיש לשהות סמוך ובד' אמותיו של הרבי כמה שיותר! ואם רק יש הזדמנות לשהות לצידו במשך שנה שלמה (!) אין אנו יכולים לתת לשנה נפלאה זו להיפסק כל עוד שאינה סכנת נפשות.
האם לתלמידי הקבוצה זוהי סכנה? (לא, כמו כל שפעת) אם כבר, אז זו סכנה לקהילות אנ"ש בארה"ק (ראו כמה התחננו במוסקבה שלא יגיעו למרינה רושטצה - מחמת סכנה זו) שמגיעים נשאי הנגיף (שהנשאים עצמם יכולים להתמודד איתו, כנ"ל) ויכולים להדביק - רח"ל (!) - את זקני החסידים בקהילותיהם!
5.
גם לי יש בן בקבוצה
כ' אדר ה׳תש״פ
וגם לדעתי (ולדעתו) 770, האהל הק' וחצר תות"ל הם המקום הבטוח בעולם
תחיבת ראש באדמה, כבת יענה
כ"א אדר ה׳תש״פ
האם גם כשיתרחש פיגוע, היל"ת - תאמר כך?!
אין זו סכנה כ"כ כדבריך
כ"ג אדר ה׳תש״פ
כל שפעת היא משפיעה על תלמידי התמימים שבגיל זה ובמצב חיסוני בריא - באותה מידה כמו הקורונה, החשש הוא כלפי המבוגרים והחולים - להם יש איסור יציאה מהבתים ע"י רבני השכונה, א"כ - מי יידבק?
6.
הנהלת הישיבה צריכה להתעורר
כ' אדר ה׳תש״פ
ולקחת אחריות מלאה על הבחורים. לא לתקשר באמצעות שלטים ושמועות, לכנס אסיפה ולנתח את המצב, והאם כדאית הישארות הבחורים בישיבה, בזמן בו קשה מאוד לתפקד לוגיסטית.
החדר אוכל נסגר, ומוציאים צלחות אוכל לבחורים שיאכלו בחדריהם, כמות הזוהמה שתצטבר מזה וודאי לא תיטיב עם הבחורים.
לא יעיל בעליל!
כ"א אדר ה׳תש״פ
קודם צריך לברר מי עונה לשם התואר הנהלת הישיבה.
7.
ריכוזי אנ"ש אליהם חוזרים
כ"א אדר ה׳תש״פ
ריכוזי אנ"ש אליהם חוזרים הבחורים הנ"ל שימו לב, הם נגועים 100%בקורונה. שלא תצא תקלה על ידנו ולא ייפגע איש וכמובן שלא יהיה חילול ה'
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.