מנדי ברגר | יום י"ט אדר ה׳תש״פ 15.03.2020

חריש: קהילת חב"ד נרתמה למען כולל ערב לחסידות

ביום חמישי נחתם שבוע התרמה למען הכולל בעיר חריש, בו גייסו חברי הקהילה סך 130,000 ש"ח - בסיוע מרכז חמ"ש ששילש את התרומות • הכולל פועל במסגרת בית חב"ד, בהנהלת האחים השלוחים הרב אביחי והרב דוד כהן, ובראשו עומד הרב לוי יצחק אפשטיין  
חריש: קהילת חב
הרב אפשטיין ואחד מלומדי הכולל באמירת 'לחיים'

בבית הכנסת חב"ד החדש ורחב הידיים, פועל מידי ערב 'כולל ערב לחסידות' שבמסגרת מרכז חמ"ש, בו לומדים כמניין אברכים קבועים וכן לומדים מזדמנים רבים.

בשבוע האחרון נערך מבצע 'שותפות של זכות' - קמפיין גיוס ההמונים הראשון שנערך במסגרת הקהילה ונחתם בהצלחה רבה. 

ראש הכולל, השליח הרב לוי יצחק אפשטיין, משתף בשיחה ל-COL במה שהתחולל מאחורי הקלעים של הקמפיין: "הכולל נפתח לפני כשנה וחצי, ולומדים בו בצוותא קבוצה מאנ"ש, חברי הקהילה, לצד תושבי המקום - ביניהם בולטת קבוצה של בוגרי ישיבות דתיים וחרדיים שחשקה נפשם בתורת החסידות. 

"מדובר באנשים שרובם עובדים במהלך היום, אך בשעת ערב הם עוזבים את הבית וצוללים ללימוד חסידות ממושך של שעה וחצי. בסרטון שהפקנו לקראת הקמפיין מספרים הלומדים עצמם על ההשפעה העמוקה שהלימוד מביא לחיי היום-יום. ללא ספק, זהו הפרויקט המשמעותי ביותר שאנו מפעילים בבית הכנסת, שמביא לתוצאות בתהליך עקבי וממושך".

יש לציין את שליח הרבי ומנהל בית חב"ד, הרב דוד כהן, שתמך בפתיחת הכולל ואף סייע בהשגת תורמים שמימנו את פעילותו בתקופה הראשונה. 

כעת, לאחר שנה וחצי של פעילות, הוחלט לצאת לדרך בקמפיין התרמה שיאפשר את המשך הפעילות בשנה הקרובה. זהו מבצע ההתרמה הראשון שנערך ע"י הקהילה ואנ"ש נרתמו במלא המרץ ולקחו על עצמם התחייבויות משמעותיות. בנוסף היתה קבוצה רצינית שאף רתמה תורמים נוספים והשיגה סכומים לא מבוטלים. 

"בסייעתא דשמיא" אומר הרב אפשטיין, "בשילוב כוחות יוצא דופן ולאחר שמרכז חמ"ש שילש את התרומות, הושג היעד של 130,000 ₪ שמאפשר את המשך הפעילות למשך השנה הקרובה".

את ההצלחה ציינו חברי הקהילה בסדר הלימוד המיוחד 'טועמיה חיים זכו', שנערך מידי 'ליל שישי': בנוסף לכיבוד העשיר, הורמו כוסות 'לחיים' והרב אפשטיין נשא דברים, בהם הביע את תודתו לכל התורמים. לאחר מכן המשיכו כולם לעיקר - לימוד שיחה של הרבי בחברותות וקבוצות, כאשר קולות הלימוד ממלאים את המקום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.